Pátek 5. března 2021, svátek má Kazimír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 5. března 2021 Kazimír

Diskuse k článku

Šance, že ženy dostanou k penzi navíc pětistovku za vychované dítě, klesá

Pokus přidat ženám, které pobírají důchod, pětistovku navíc za každé vychované dítě, nejspíš neprojde. Návrh nezískal podporu sociálního výboru Sněmovny. Neprošlo ani to, aby se na 30 či 25 let zkrátila minimální doba, kterou musíme platit důchodové pojištění. Tato doba je v České republice nyní delší, je to 35 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J75i29n59d13ř46i11š88k93a 67B56u64r53g95e81r16o98v92á 3675964758505

Nesmysl. nemám ani vdovský důchod, jsem vdovou od svých 48 let a tak jsem ho brala jen rok po náhlé smrti manžela a teď ke starobnímu už ne. Asi už nejsem vdova...natož aby dali něco na vychované děti.R^;-O

+1/0
22.6.2018 18:26
Foto

L62u58d13m19i13l78a 71B53u52l79v26o36v34á 9326193958114

jsem na tom podobně.... vdova v 55 ... taky rok a pak už nikdy.... jo hezky to Drábek zařídil..... , žensky to je plevel..... , mám 3 roky do předčasnýho , praci mi nabízí za minimálku a to ješt ě takovou ,kde si zničím ruce..... a když pujdu dřív příjdu o 2,5 tisíce ěmsíčně přitom mám započtenách 43 let.... jo supeeeer jak ja ty zmetky nesnáším co to vymysleli.... někdo má 35 let já mám 43 .. tak proč už nemužu jít.. já davala do systému jako malo kdo....mám přijít o 10 let za co ???? že neí slušná práce, že jsem se starala o staré rodiče ..tchýni , tchána.... to je společnost... hlavně kyž mají poslanci dost.....

0/0
22.6.2018 19:35
Foto

Z72d88e79n50ě72k 91B54e39r21á20n39e42k 2888685836342

Ženy by měly dostat i více než pětistovku za každé dítě, které platí daně. Pak by to bylo úplně v pořádku.

+2/0
22.6.2018 13:14
Foto

A74l58e92n34a 79E36l14i86á30š78o75v24á 3804131372768

Řeší nějaké instituce, zda děti jsou skutečně vychované?

+3/0
22.6.2018 10:08
Foto

Z86u82z38a64n85a 81T78i33c37h59á 4208536900273

To už byl lepší systém za každé dítě odečty roků do důchodu, protože těhotenství a porod tělo hodně zhuntují. Ale jak už napsali mnozí, tak vychovávat mají oba rodiče, ačkoli někdy vychovává jen jeden a někdy žádný. A stát těžko může posuzovat, které dítě je vychované a pokud ano, tak kdo ho vychoval. Zase se tedy projednává návrh, který není domyšlený... :-/

+3/0
22.6.2018 10:01
Foto

M48a91r94t56i57n 18P38e92c72i95n11a 4961223

Socialistické nápady nejsou nikdy domyšlené.

+1/−1
22.6.2018 10:11
Foto

A17l15f71r59e86d 81D78e32l44o77n65g 4854822626450

Ženy i tak žijí o 4 až 8 let déle a mají dostatek času rodinné úspory spotřebovat!8-o;-(;-D

+1/−3
22.6.2018 9:44
Foto

J75i71n97d20ř24i34š77k78a 11B72u97r64g26e10r10o58v41á 3505144228465

Nevím jak u vás, ale moje rodinné úspory se vydaly do světa s mými dětmi. Nikoho jiného totiž neměly, jsem vdova a prarodiče už nežili.

+2/0
22.6.2018 18:28
Foto

J53i95ř73í 77F29o29g37e76l 2700781786172

A aby to bylo dženderově vyvážené, dostanou muži navíc pětistovku za každé počaté dítě?:-P

0/−1
22.6.2018 7:51
Foto

J64i94ř17í 78P11o95l63á75k 9636674477494

A za neúspěšný pokus taky, ždyť to také obnáší nějakou námahu. ;-)

+1/−2
22.6.2018 8:30
Foto

L38a82d58i66s57l46a58v 15H91a66š96k63a 4423256161550

Rodiče by měli v první řadě dostávat jako přilepšení k důchodu 50% sociálního pojištění od jimi vychovaných dětí.

+10/0
22.6.2018 6:54
Foto

P75e82t46r 96V43o96n78d59r71a75c82e83k 7555741873480

Nekecáme - slibujeme ;-D;-D

+1/0
22.6.2018 6:51
Foto

J13i16ř79í 64F85o21g70e24l 2120951696662

To víte, Lidovci.:-P

0/0
22.6.2018 7:52
Foto

R60a20d10e51k 33J87a92h79o21d71a 3613882784513

Chcete rovnoprávnost? Chcete kvóty?

Tak potom aj stejný důchod.

0/−1
22.6.2018 6:06
Foto

O86d92s60t47r44a76n64ě11n93ý 75U64ž95i54v34a58t58e14l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
22.6.2018 5:46
Foto

J63a84n 16N96ě81m95e40c 2960628246503

Proč 500 Kč za dítě? Dejme přímý odvod z daní od dětí jejich rodičům, dokud oni žijí. Takže od dětí, které visí na sockách, rodiče nedostanou nic. Není rodič jako rodič, není dítě jako dítě, tyto fakty nepřehlédejme a negeneralizujme.

+5/−1
22.6.2018 4:56
Foto

M35a92r53t50i90n 61P82e58c57i21n85a 4521103

A proč pořád někomu ulevovat na daních? Daně by měli platit všichni bez rozdílu.

0/0
22.6.2018 10:14
Foto

J17i32ř50í 90S69o17u86č62e82k 5226677699619

Pokud by šlo skutečně o pětistovku za vychované dítě, tak beze všeho. Pokud by ale mělo jít pouze o odrozené dítě zavěšené na krk sociálnímu systému, tak ne.

+7/−1
21.6.2018 23:53
Foto

T80o17m67á52š 79H35o58l84e95k 5535400881407

Pětistovku pro matku za porod by mělo logiku, ale za vychované dítě ? Vždyť dítě vychovává i otec ! A navíc kdo bude posuzovat jestli je dítě vychované nebo nevychované ?

+3/0
21.6.2018 23:13
Foto

R72o58b42e28r63t 25M86á96s87l14o 1181951397527

A kdo bude posuzovat jestli je to dítě vychované nebo nevychované?

Ať to vezmou normálně procentem z daní.

0/0
21.6.2018 23:07
Foto

A20l26e98n43a 67E54l46i30á92š27o83v61á 3524331452908

Za nevychovaná dítka přijdou srážky

0/0
22.6.2018 10:09
Foto

J44i53ř12í 65J98i90r33e39c 2121515709270

Byl bych pro přímí systém, tak aby v rámci zachování sociálního státu šla část odvodů do společného systému a zbytek přímo pro rodiče plátce. Byla by zde motivace pro výchovu dětí a zároveň odměna za dobře vychované děti.

Jsem ze 4 dětí, všichni pracujeme, máme rodiny a rodiče nás k tomu vedli. Obětovali celý život naší výchově a je mi smutno, když oba půjdou dle dnešních výpočtů do důchodu cca v 65letech. Přitom z našich odvodů by mohly důchod strávit na cestách po světě, když už celý život chodili do práce, druhé práce a k tomu budovali dům.

+11/0
21.6.2018 22:45
Foto

R22o62m30a31n 86V18i74t33h52o30u93s 3975951296560

Takový návrh už tady byl, tuším že za vlády Nečase. Problém byl v tom, že to nikdo z politiků řádně nekomentoval, takže lidé se zhusta domnívali, že by od nich vybíral stát něco dalšího (byla řeč o 2 %) a posílal to matce. A to se nelíbílo.Nikdo nevysvětlil, že tu částku ve výši 2 procentních bodů (cca 8 % z odvedeného pojistného) by vzal stát ze stávajících odvodů.

0/0
21.6.2018 23:03
Foto

J76o29s72e91f 56P93e46t43k89a 7837763328876

Nikoliv, pane Jirci.

Důchodový systém je založen na principu jisté sociální rovnosti, resp. přiměřenosti. Takový, že by neměl nechat nikoho, kdo celý život pracoval (a vychovával děti), padnout. Obdobně to je se zdravotním či jiný pojištěním.

Zvýhodňovat finančně toho, kdo měl jedno nebo pět dětí je nesmysl. To už dělali komanči a k ničemu výraznému to nevedlo.

Úlevu, např. dřívějším odchodem do penze pro matky, které měly více dětí, bych uvítal. Pozor: To jsou nemalé finanční prostředky. Nebo daňové odpočty na více dětí - ale jenom pro ty, kdo pracují.

Motivaci 500 Kč za dítě - když si představím, co to dítě dá starostí, bolesti, ale i radosti - to tedy neberu.

Je třeba nastavit určité parametry: Zákonem odpracované roky (ne se léta válet na kanapi a natahovat ruku), určitá výše ročního rodinného příjmu, resp. daňových odvodů, počet skutečně vychovaných dětí - to by mělo být jednoznačné pro rodiny, které to myslí vážně.

Důchodový systém nikdy nebude naprosto spravedlivý, ale měl by se tomu alespoň blížit. Rodiny s dětmi by měly mít naprostou přednost - a to říkám jako chlap, kterému táhne na 70 a 4 děti jsem vychoval v průměru SŠ a VŠ.

Váš druhý odstavec se jeví jako reálný. Ale: Kam byste jezdil po Světě, když tady v Čechách máte pro koho žít. Děti jsou nejenom naším obrazem, ale i nadějí, že když se jim budeme věnovat, tak i my, staří, máme pro co žít.

Já projel skoro celý Svět, všude hezky - doma nejlíp; v rodině, mezi řvoucími fakany, sem tam nějaký problém - vše se dá řešit.

0/−1
21.6.2018 23:48
Foto

J39i90ř68í 44P11o25l35á94k 9316634157754

R^ Z našich daní jde několikrát víc peněz Špidlovi než vlastním rodičům. A to rodiče zpravidla byli užiteční. Ta adresnost části daní odvedených potomky, mi připadá jako správný princip.

0/0
22.6.2018 8:20
Foto

M14a72r98t86i59n 64Z32l18a16t55u17š24k21a 8787574760601

A co když to dítě vychovával muž?

0/0
21.6.2018 22:42
Foto

R14o94m90a85n 20V27i76t26h31o98u18s 3685901536200

U mužů se počet vychovaných dětí nikdy nezohledňoval a nezohledňuje. (Militantní feministky tvrdí, že ženy prostě musí odcházet d důchodu dříve, protože "každé mateřství a porod devastují organizmus ženy". No, v porovnání s bezdětnou ženou možná. A do roku cca 1920 se to tak jevilo. Ale jaká je ta "devastace" skutečně, jestliže muži u nás pobírají důchod 19,1 roku (a pak umřou), zatímco ženy 27,6 let? Vyšší věk dožití o nějaké zásadní devastaci nesvědčí a jde spíše o "kulturní stereotyp".)

+3/0
21.6.2018 22:51
Foto

L65u45k49á78š 34M63a42c17h 7253270910473

Dnes militantni feministky spis rikaji, ze pravidla maji byt stejna pro muze i zeny. A ja souhlasim.

0/0
22.6.2018 4:49
Foto

R14a58d27e33k 98J14a95h23o93d23a 3313922174623

To se pletete, militantní feministky prošly před desetiletím změnou myšlení a už nepodporují rovnost ale nadřazenost žen. Samozřejmě to maskují za rovnost, ale stačí je chvíli poslouchat a hned je jasno.

+2/0
22.6.2018 6:07
Foto

M47a79r40c68e75l98a 40B88í32l73á 4747980582369

jako matka tří dobře vychovaných dětí, nesouhlasím s patnácti sty od státu. Více by se mi zamlouvalo, aby mi moje děti posílaly část ze svých daní resp oběma rodičům.

+7/0
21.6.2018 22:41
Foto

J90o94s72e25f 13P55e32t23k45a 7697883608846

Vy už žijete v jiném světě.

Za Vaše 3 vychované děti byste měla jít do důchodu zhruba v 56. letech - podle starých norem. Pak už byste nepotřebovala, aby konkrétně ty Vaše děti na Vás platily ze svých daní. Ty děti by měly ze svých daní spořit na důchod všech svých předchůdců stejně tak, jako Vy jste platila na své předchůdce. Atd. Čím více jste měla dětí, tím více ti následovníci na Vás budou platit.

Bismarkův systém dosud nebyl překonán, i když se o to mnozí snaží. Inflaci není možné dnes ovlivnit; jedině průběžné financování důchodů všech je zárukou toho, že zítra nebudete mít na chleba. Nejsem odborník, ale viděl jsem, že po "sameťáku" se z úspor lidí stal pakatel jenom tím, že se za všemi položkami příjmů i výdajů přidala před desetinnou čárkou "0". Tehdejší úspory v hodnotě např. 100 tis. Kč rázem klesly na 10% hodnoty.

Když Vaše 3 děti Vám naspoří např. 1/2 M, tak než se toho důchodu dožijete, tak si za něj nekoupíte ani balík sena.

+1/−3
21.6.2018 23:11
Foto

M44a65r15c59e56l60a 88B42í57l87á 4227110522419

to si asi nerozumíme, nechci, aby mi děti spořily. Těch dejme tomu patnáct set bych dostala každý měsíc ve formě (například) 10% z jejich daní

0/0
21.6.2018 23:52
Foto

J42o23s77e76f 89P60e52t15k62a 7467583508576

Já Vám samozřejmě rozumím, ale co pak ti, kteří děti nemají nebo mít nemohou - ty nemůžete odstrčit na nějakou vedlejší kolej ani přesto, že třeba pro všechny vykonali mnohem více než já nebo Vy a do té pokladny dotáhli veliké peníze - ti také mají svůj nárok na odměnu v penzi přesto, že děti nemají. Ona ta spravedlnost není nikdy Boží, ale jenom lidská. To už říkal K. Čapek. Někdy nedokonalá, ale je. A jistě jste z mých příspěvků vytušila, že rodinu s dětmi považuji za alfu&omegu všeho. Bez dětí nejsme nic. A proto Vám, i těm třem Vašim "nunátkům", kteří jsou již dnes jistě pěkní chlapáci nebo baby, přeji hodně zdraví, štěstí a spokojenosti.

+1/0
22.6.2018 0:12
Foto

M87a33r78c79e42l51a 51B76í30l31á 4427650452589

děti stojí peníze; kdo děti nemá, může si šetřit v penzijním připojištění. Není v tom žádná nespravedlnost, kdyby rodiče dostávali od dětí pár stovek jako část jejich daní, namísto penzijního připojištění, na které už jim třeba nezbývalo.

+5/0
22.6.2018 0:54
Foto

J37i10ř43í 29P19o50l19á72k 9726864817644

Kdo nemá děti, ten samozřejmě adresné části daní od potomků dostávat nemůže, to dá rozum. A kdo neměl děti třeba kvůli kariéře, upřednostil profesní růst, měl celý život vyšší příjem a důchod má vyšší díky daním z vyšších výdělků. Lidé mají pocit, že zaslouží víc, neboť víc odvedli na daních, ale ani je často nenapadne, že není fér, aby si v důchodu žili z daní cizích dětí, přitom rodiče těch dětí, kteří jim důchod zabezpečili, živoří.

0/0
22.6.2018 8:37
Foto

D15a11g24m62a81r 35U39r55b76a21n39o84v10á 3181219333713

Nedávno jsem četla, že za každé vychované dítě, klesne ženě důchod o tisíc korun. Nejdříve výpadek příjmů po dobu mateřské, potom méně placené práce, aby se dala skloubit s péčí o děti. Muž také vychovává, ale hůře placenou práci nepřijme, živí přece rodinu! Takže se mu důchod vypočítává z daleko větších částek. Podobně jako ženám, které děti mít nemohou nebo nechtějí - mohou se plně věnovat kariéře.

+2/0
22.6.2018 12:15
Foto

V68l13a27d72i70m50í80r 40K57r35á93l 4153966490332

od lidovců to fakt sedí, kdo asi hlasoval pro to zpřísnění že? Začínají mít pěkné bobky když tasej takhle těžkej populismus

0/−1
21.6.2018 22:15
Foto

J65o39s21e91f 29P22e30t42k72a 7887333828706

Milí diskutující: Tak, např. za komančů, žena, která měl jedno děcko, odcházela do důchodu v 59. letech. Pokud měla 2 děti, tak odcházela do penze v 57. letech, a pokud jich měla více, tak se to trošku zkracovalo - tím se eliminovaly ty, co to sekaly jak Baťa cvičky. Není, náhodou, tudy cesta? Zodpovědné rodičovství - ale fuj, to se dnes nenosí; příjem mouřenínských dětí vypadajících na dospělé muže je zřejmě atraktivnější. Ale i tak "demográfie" bude jásat. A to "pětikilo" za vychované dítě - to si zasuňte do fejfuku - to není motivace, to je urážka všech českých rodičů. Pet&ka

+1/0
21.6.2018 22:08
Foto

P58e68t68r 77F25i47a91l75a 9663406803453

Ne, žena, která neměla děti, odcházela do důchodu v 57 letech, za každé dítě se to o rok snižovalo, jedno dítě - šla v 56, dvě děti - v 55, ale končilo to v 54 nebo 53, a dál to již nepokračovalo.

0/0
22.6.2018 0:52
Foto

L84u51k89á15š 26M34a44c47h 7503600270473

Odchazet do duchodu v dobe, kdy je drtiva vetsina zamestnani intelektualnich, v 57 letech je naprosty nesmysl.

0/0
22.6.2018 4:51
Foto

Z62b64y13n90ě87k 79M79e93l82i49c59h21a50r 9525247915329

a kolik za nevychované?

+4/−1
21.6.2018 22:02
Foto

R98u31d90o70l40f 12J74e67l77í69n97e45k 8133899639846

Většina dětí je dnes stejně nevychovaná

+1/0
21.6.2018 21:47
Foto

J28o28s14e95f 49P61e74t18k81a 7247923798596

To není pravda.

+1/0
21.6.2018 22:36
Foto

L13u51b66o66š 76M51a25r24e56k 1982785836721

Co je to zase za hloupost?8-o

0/0
21.6.2018 21:05
Foto

Š83t82e40f42a18n 41F76r96i56č72a 7642878803426

Hlavně by neměli dávat důchody těm, kteří se celý život vyhýbají práci. Nemám na mysli lidi postižené, ale nefachčenka.

+14/−1
21.6.2018 20:53
Foto

R64o23m28a25n 86V28i67t97h85o35u61s 3295591316750

Tak, základní podmínky pro důchod jsou dvě. 34 let (letos, od příštáho roku 35 let) sociálního pojištění a důchodový věk. Nefachčenka mají obecně problém s tou dobou pojištění, takže buď důchod nedostanou vůbec, nebo o hodně později (a nevalný).

+4/0
21.6.2018 21:14
Foto

P86e50t16r 48F76i95a85l36a 9493596783603

Ale dostanou sociální dávky a příspěvek na bydlení... a zřejmě slušnou částku, jinak by se sem netáhla slovenská nefachčenka.

+1/0
22.6.2018 0:57
Foto

V43í25t 33H97r67u90b26e63š 2930963778

500 Kč jk důchodu ako součást programu pro řešení nízké porodnosti a programů důchodové reformy klidně, ale jako populistické rozhazovani peněz, kterými se mohl snížit státní dluh? Neuvěřitelně hloupé!

+1/0
21.6.2018 21:35
Foto

K12a96m31i76l43a 63K45a31l15e37n47s77k21á 9306727577448

A co by dle Vás bylo rozumné na podporu toho aby ženy chtěli mít děti, když je to na trhu práce znevýhodňuje?

+2/0
21.6.2018 21:54
Foto

V95í32t 12H61r92u30b89e94š 2880133838

Třeba zrovna vyšší důchody. Podpora školek ve firmách, podpora částečných úvazků, větší daňové odpocty, podpora bydleni. Dat jen 500 na důchody bez dalších kroků nic moc nezmění a je to čistý populismus

+3/0
21.6.2018 22:16

Exploze viru: v domově důchodců ve Vrchlabí zabil polovinu seniorů

Premium Tragédie v domově seniorů varuje, jak rychle se šíří nákaza koronavirem a jak smrtelná může být. Celorepublikově pak...

Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...