- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stále se řeší na kolik to přijde. Myslím si, že by mělo být případně spíše vyčísleno korunově kolik si přidání dalších vlaků, vagonů, a lokomotiv navíc vyžádalo prostředků. To zda ve vagonu původně seděli dva, a nyní dvacet cestujících totiž prakticky žádné vícenáklady nepřineslo. Jinak sleva pro seniory si jistě určité náklady vyžaduje. Ta generace, která je v současnosti ve středním věku, by měla kalkulovat i s tím, že ani jejich porod a následná další zdravotní péče, stejně jako školní vzdělání nebyly zadarmo, někdo je tehdy nutně musel zaplatit. A ten někdo je dnes už zpravidla buď na pravdě boží, nebo právě v onom seniorském věku.
"Nechci tu slevu zadarmo." Po letech jezdím vlakem. To je parodie na veřejnou dopravu, že bych brečel. ;-)
Po silnici 150 km, tedy cca 300-350,- za benzín. K tomu plný kufr krámů, zastávky na občerstvení. Jedu si podle potřeby, zastavím kde chci. Musím být čilý a 2 hodiny safra pozorný. V místě jsem bez auta jak kůl v plotě. Takže zajištěná i místní doprava.
Vlakem je to 160 km, 230,- plné jízdné (žádná akční cena do velkých měst) k tomu nutná místenka a jsem na 270,-. Jede to 3 hodiny. Čas spaní, odpočinku. Internet nedostupný. Soda je chytání času odjezdu. Minule stál vlak v Praze ještě 10 minut po oficiálním odjezdu. V neděli měl 15 minut zpoždění při příjezdu. Bez náhrady. V pátek a v neděli dav lidí a hlava na hlavě. Bez místenky se nedá často ani sednout. Nádraží je od cíle cesty nešikovně daleko. Takže někdo v místě musí sednout do auta a přivézt mě do domu. Veškeré krámy táhnu na zádech. Minule mě chtěl takový "slušný chlapec" elegantně okrást. Ve vlaku je občerstvení. Někdy funguje. Ve špičce, jak stojí lidi po uličkách, vozík neprojede. Počítat zrovna v pátek s jídlem ve vlaku nelze.
Teď, na mé trati je půl roku výluka sem a půl roku výluka tam. V pátek odpoledne, v čase co bych potřeboval, je přestup z vlaku na autobus a cestování o 30 minut delší. Trať pro návrat do Prahy je také trvale omezená, takže Vysočany se běžně zaměňují za Libeň. Vlastně není jasné, kde vás to v Praze vyloží.
Abych se tak neprohnul, tak jsem koupil IN kartu. Kolem toho pěkná šikana. Myslel jsem, že to vyřídím na počkání na nádraží. Ani omylem. Mám si přinést foto. Tu budku na Hlaváči jsem málem rozkopal. Pak jsem pustil internet a šlo to hned. Grr. Sedí u toho 2 lidi a nemají do čeho píchnout.
Takže jsem dosáhl na drobnou slevu, což je tak na místenku zdarma. To doprošování, to je soda. Pánem jsou dráhy, cestující je škemral. ;-)
Počítám, že ty slevy jdou za tím, aby to byl v pátek a v neděli ještě větší masakr. ;-)
Levicový populismus v praxi.
Slevy, které byly před tímto zvrhlým zákonem, bohatě stačily.
Populismus funguje, jak vidno. A daňový poplatník to "rád" zaplatí.
Nejvíc smutné je na tom to, že ten člověk ani nemusí být student, za 500,- se přihlásí na VŠ, kde berou všechny, dojde si v září pro ISIC a rok jezdí zadarmo a do té školy vůbec chodit nemusí, takhle to může udělat po 4 roky, pak už musí platit školné a to se mu nevyplatí. Zajímalo, kolik mladých ve věku 18-26 to takhle dělá. Pokud tento člověk pak pracuje, tak nejenže má jako student 1000,- měsíčně úlevu na daních, ale ještě jezdí do práce za 25% a o víkendu má výlety prakticky zadarmo.
Znám plno lidí, co si takhle falšovali oranžovou kartičku, že jsou studenti.
Zcela běžný způsob. Zfalšovat zápis školy a razítko v oranžové průkazce není vůbec žádné umění...
Stoupl počet cestujících anebo cest? Já bych řekl, že spíše to druhé...
Takhle se to počítá vždy (a např. v letecké dopravě zrovna tak) a říká se tomu "cestující". Jinak to ani dělat nejde. Identifikace cestujcících na železnici u nás naštěstí není povinná.
Vlakem nejezdím a platím to nedobrovolně těm co ano. Dají mi pak i oni na dálniční známku a na silniční daň?
Ti co jezdí vlakem zase tobě přispívají na opravu D1, budování nových silnic a v neposlední řadě čuchají exhalace z tvé plechovky.
Kdyby byla vláda chytrá, tak ty dotace omezí časově. A trochu sníží vytíženost tratí ve dnech (hodinách), kdy už jsou i nyní přeplněné. Alespoň pro důchodce. Děcka do školy jezdit potřebují, ale důchodci na výlet v pátek odpoledne ne.
Jakýkoliv dopravce si může určit ve kterém spoji se slevy budou poskytovat a kde ne...
Mě to štve. Jedu vlakem - jediný do práce a jediný platím plné jízdné. Není to lehce uhozené? Když slevy, tak pro všechny.
Sleva pro pravidélné dojíždějící není taky úplně špatná. Takže plné jízdné platit nemusíte.
Tato sociální politika státu se má řešit jen a pouze přes snižování daní. Nechápu proč např. není diferencovaná výše daňového bonusu na dítě podle věku a podle toho zda je na ZŠ, SŠ nebo VŠ.
Zajímavé by bylo spočítat kolik celkem ze státního rozpočtu směřuje na dotování této studentské dopravy, na koleje, na menzy atd. celou sumu bych rozpočítal na navýšení daňového bonusu na studenta, ať se sám rozhodne jak bude jezdit, kde bude bydlet a jak se bude stravovat.
Nechte pro všechny rovné podmínky a nechte subjekty na trhu ať se perou o zákazníky.