"Myslíte si, že bych ty lidi měl kádrovat? Vyšetřovat každého nového zaměstnance? To není v mých silách," namítl šéfredaktor zpravodajství ČT Zdeněk Šámal. "V tomto státě si deset milionů lidí nese svoji minulost. Nejsme národ Mirků Dušínů. Pro mě je rozhodující práce, kterou ti lidé v České televizi odvádějí," dodal.
Husák je dodnes zapsán v obchodním rejstříku jako společník agentury AD Partners, která spolupracovala například s ODS. Charvát byl zaměstnancem PR agentury CEC, která pro společnost Boeing lobbovala za prodej jejích stíhaček.
Častvaj měl jako mluvčí ministra Iva Svobody zajišťovat dobré jméno resortu financí. Dnes má ve zpravodajství na starosti mimo jiné ekonomickou rubriku.
Šéf Rady České televize Jan Jirák neskrývá, že mu toto prolínání veřejnoprávní televize a lidí napojených na různé zájmové skupiny není po chuti: "Vstup bývalých zaměstnanců PR agentur do zpravodajství nebo publicistiky je vždycky podezřelý. Nevzbuzuje to důvěru a mrzí mě, že se k tomu zpravodajství ČT uchyluje." Šámala vazby Jana Charváta, který ještě před rokem pracoval ve firmě CEC najaté společností Boeing na lobbování za prodej jejích víceúčelových letounů české armádě, nepohoršují. V době, kdy bude vláda o mnohamiliardové zakázce rozhodovat, je přitom Charvát redaktorem, jenž se zabývá právě armádou.
"Žádný problém v tom nevidím," uvedl Charvát, který už na začátku tohoto týdne vysílal v pořadu Tady a teď reportáž o neúspěšné modernizaci českých tanků.
"Tanky jsou něco jiného než stíhačky," podotkl k tomu Šámal.
Také další nový redaktor Petr Husák, který se v minulosti spolupodílel na reklamní kampani ODS, zpochybnění své důvěryhodnosti jako novináře razantně odmítá. "O výmaz z obchodního rejstříku firmy AD Partners jsem požádal před několika měsíci, protože už pro ni asi rok nepracuji," uvedl. Potvrdil, že jeho bývalý kolega z AD Partners Mikuláš Černý dnes zajišťuje reklamní kampaň firmě Chemapol, o které Husák točí reportáže do zpravodajství ČT.
"Nevidím v tom žádný problém, protože nejsme s Černým nijak propojeni. Je nutné hodnotit každého člověka individuálně," řekl Husák.
"Jde o jasný střet zájmů. Jak dokážete, že tito lidé se nesnaží protlačovat potřeby svých předchozích zaměstnavatelů? Jsou zpochybnitelní a snižují důvěryhodnost veřejnoprávní televize.
V zahraničních televizích zaměstnávání lidí s minulostí v PR agenturách rozhodně není běžná praxe," prohlásila Osvaldová.