- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já proti starým vlakům, pokud jsou bezpečné (což většina je) a čisté (což nezáleží na stáří vlaku ale na tom, jak se vyčistí) vvůbec nic nemám. Není to hezký pocit nasednout do krásného starého vlaku a nadechnout při rutinní jízdě atmosféru, který tyto vlaky mají? Třeba staré vozy s okny na kliku jsou prostě neodolatelné...
Vozy 830 a 810 jezdi u nas ne na historickych vlacich, ale na rychlicich :-) Olomouc - Opava-Vychod, tj. pres 100 km.
zákony u nás dělají i starší vraky, a to většinou bez řádné údržby!
Fakt zbožňuju lidi, kteří jezdí vlakem jednou za uherský rok, ale troufnou si stěžovat na to, že jsou vlaky staré a špinavé a ...
Řekl bych že pro normálního (ne psychicky postiženého) cestujícího ČD je podstatnější, aby vlak dojel. A pokud možno, navíc včas.
Z každodenní zkušenosti mohu krásně porovnat pantografy s opěvovanými soupravami CityElefant. Pantograf při pravidelném ježdění stávkuje tak jednou za dva měsíce, CityElefant zhruba jednou za 14 dní. Navíc pantograf se asi v polovině případů podaří v dohledné době dát do pořádku...
Raději 50 let staré jakž takž spolehlivé stroje, než tenhle nový odpad. A klimatizaci, kterou se CityElefant chlubí tak, že je i v parném létě nastavena sotva na 20'C, si klidně nechám ujít. Myslím si, že za touhle zakázkou byl nějaký hooodně velký úplatek.
Čistě na okraj bych poznamenal, že staré rychlíkové vozy byly rozhodně mnohem pohodlnější než dnešní, kde člověk sedí jako v autobuse nebo v lepším případě v moderním kupéčku, kde se ani ve zcela prázdném vlaku nemůže natáhnout přes více sedadel.
Nevím jak vy, ale jako sváteční cestující po lokálních tratí ocením spíše svezení veteránem řady 830 nebo 820 než novější soupravou. Ale chápu, že denní cestující v přetopených a zamlžených starých pantografech nadšení nejsou.
Jizdenka stala asi 130 CHf za osobu. 4 clenna rodina zaplatila asi 400Chf = 7,000 Kc. Delka trate ne vic nez 300 km.
Takze si prosim tam v Cesku spoctete kolik by vas musel vlak stat aby se vyrovnal kvalite svycarske zeleznice. Nechcete platit penize za jizdne a nadavate na stare vlaky. Vagony = stejne ceny pro CH zeleznice i pro ceske, energie jakbysmet, cena stav praci take, jen mzdy nizsi....
Vlaky kupovat levné od českých výrobců, na práci a opravy najmout českou firmu za české peníze, která tu práci odvede stejně kvalitně, jako ta zahraniční. Jediný problém je opravdu ta cena elektřiny, která je vysoká, ale to se projeví jen na elektrifikovaných tratích. Takže se stejně pozastavuji nad drahým jízdným, které čd nastavují. Navíc nejsme ve Švýcarsku a nebereme 100.000 průměrný plat
kdo tady chce velebit zabotlami srot, at se raci podivat sem:
http://www.dicr.cz/full.php?img=nehody/foto/070714Cercany/DI_Cercany01.jpg
je to nehoda z Cercan, zabotlam (trosky vlevo) stal a lokomotiva do nej narazila ve 30km rychlosti. pri nehode zemrel strojvedouci zabotlamu, cemuz se moc nelze divit.
V nicem horsim jsem na nasich kolejich jeste nejel. Kdyz to vyjizdi z nadrazi, clovek se pta sam sebe, jestli se to vubec rozjede, nehlede na ten silenej kraval. A to, ze kdyz nahodou potrebuju na zachod a musim do sousedniho vagonu, to uz netreba komentovat
stát ve státě, bez ohledu na režim