Představa je zatím taková: tramvaj pojede přes Suchdol do Bohnic po vlastním mostě (ten by ležel blíž centru než plánovaný dálniční). Na bohnické straně by se trať stočila do ulice Pod Hrachovkou a okolo horního parkoviště zoologické zahrady by pokračovala nahoru do Bohnic. Zhruba tam, kde je ulice K Pazderkám.
mosty v číslech27 - tolik mostů a lávek vede přes Vltavu. |
Už minulý rok se vyjádřila, že propojením obou vltavských břehů by z dnešní málo využívané silnice Pod Hrachovkou vznikla přepravní cesta spojující severní a západní dopravní tahy. Zoo by také kvůli tramvajové lince musela zrušit jedno ze svých parkovišť. Přitom už nyní je vedení zahrady podle jejího ředitele kritizováno za neúnosný stav dopravní obsluhy.
"Pochybuji, že v případě vybudování trati bychom ještě měli šanci se zařadit mezi desítku nejlepších zoo světa," konstatoval Bobek. Podle něj je tramvajová trať nejen přítěží pro zoo, ale navíc i pochybuje o její technické realizaci.
Tramvaje by totiž na trati do Kobylis musely překonávat prudké stoupání. S tímto tvrzením souhlasí i ředitelka pro územní plánování Jitka Cvetlerová. "Tramvaje by musely zdolávat obrovský kopec a pochybuji, že je to vůbec možné," prohlásila.
O budoucnosti mostu rozhodne až zastupitelstvo při schvalování nového územního plánu. I kdyby byl návrh mostu schválen, je tramvajová trať zakreslena zatím jen v jedné variantě. Se stavebními pracemi by se tak začalo až v delším časovém horizontu.
Vedení pražské zoologické zahrady však doufá, že most schválen nebude vůbec. V prosinci proto dokonce poslalo na magistrát dopis, ve kterém vyjádřilo svůj nesouhlas s projektem. V příštích třech měsících bude námitky probírat magistrátní odbor územního plánování.
Koleje přes řeku mají spojit i Podolí a ZlíchovZ Lihovaru na Dvorce za dvě minuty? To by do budoucna neměl být problém. Praha zde totiž plánuje postavit nový most. Ten by ocenila jak městská část Praha 4, tak její soused na druhém břehu Praha 5. Mají však jednu podmínku: po mostě nesmí jezdit auta, pouze tramvaje. "Městské části si nepřály, aby po mostech jezdila vozidla. Mají strach, že by to přitáhlo automobilovou dopravu," řekla pro deník Metro Jaroslava Malinová z útvaru rozvoje města. To ovšem nevyhovuje radnici Prahy 2, která doufala, že nový most částečně odkloní dopravu z vytíženého Jiráskova mostu. Kde přesně by měl most stát, se zatím neví. S největší pravděpodobností to bude v blízkosti ulice Jeremenkova, kterou posléze tramvaje pojedou dále, až na Pankrác. Konečná podoba mostu bude známa do konce roku. |