Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Chceme jen polovinu učiva a konec biflování, říká autor reformy školství

V budoucnu by měly děti znalosti a dovednosti více procvičovat a méně se je biflovat, tvrdí Arnošt Veselý. Je vedoucím skupiny odborníků, která připravila Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Právě výsledná podoba tohoto dokumentu udá budoucí směr vzdělávání českých dětí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J61o69s15e82f 90L87a98n46z

1. 3. 2020 18:20

Panu expertovi přes školství by měl někdo vysvětlit , že nejpokrokovější reforma by byla návrat školství do stavu před rokem 1990. Při pohledu na zoufalé výsledky a znalosti dnešních školáků (a mladých všeobecně) jsem nabyl přesvědčení ,že ať už budou reformy jakékoliv , budu coby starý kmet vnučku popř.vnoučata učit co je ve škole nenaučí , bo se nehodlám smířit s tím , že z nich budou tupé existence bez perspektivy!

2 2
možnosti

prečítajte si, čo odborníkom strán odpovedá

https://blog.postoj.sk/52062/preco-neverim-expertom-na-skolstvo-1

https://blog.postoj.sk/52064/preco-neverim-expertom-na-skolstvo-2

a v pitok voľno.

nevadí, že budú všetci sprostí, takí sú našimi voličmi.

0 0
možnosti

M12i41c96h68a24l 40Ž23á70k

28. 2. 2020 12:46

Reformujte, ale drzte povinnou maturitu z matematiky. Spolehlive profiltruje logicky uvazujici od moulů kteri jen chteji maturitu.

2 2
možnosti

Zrušit školní docházku, ať do školy chodí jen ten kdo bude chtít, a učit se bude jen to co uzná za vhodné.

1 1
možnosti

Já nevím,ale když si někdo s vysokou školou nedokáže spočítat 21 procent DPH z 320 Kč,tak je něco špatně.Jo počítač mu to spočítá,ale dle mého je ten člověk dost k ničemu,zvláště v obchodní firmě.Vlastní zkušenost z práce.

5 0
možnosti

Jistěže je to špatně, ale co s tím? Vypočítat 21% z 320 je učivo asi z 5.obecné. To by mohlo vést k názoru, že by se měly základní věci (v matematice: sečítání, odečítání, násobení, dělení, trojčlenka a procenta) více procvičovat. Jenže na úkor čeho? Já bych drasticky omezil množství učiva, protože 90% lidí v práci ani v životě z matematiky nic více než uvedené základní věci nepotřebuje. Jenže pan odborník říká,že množství učiva v matematice omezovat nechce. Tak nevím.

0 0
možnosti

Tak to aby školy začaly nakupovat lopaty, krumpáče a montážní pásy, u kterých budou ty cvičené opice trénovat to co budou v životě potřebovat.

Lidi probuďte se.......

Co je špatného na současném školství? Vše funguje, jen učitelé jsou bídně placeni.

Proč zase chcete experimentovat na dětech?

2 0
možnosti

Na současném školství je špatné to, že drtivou většinu látky, kterou učitelé odpřednášejí, se žáci naučí kvůli případnému vyvolání v další hodině, ale pak ji rychle zapomenou. Za pár let od opuštění školy již neznají ani 10% toho, co jim učitelé odpřednášeli (samozřejmě kromě studentů, kteří určitý obor studují dále na střední nebo vysoké škole). Kdyby se podařilo změnit školství tak, že by se žákům sice odpřednášelo méně učiva, ale oni si z něj trvale zapamatovali více, bylo by to mnoha žákům ku prospěchu. Uškodilo by to ovšem lepším žákům, kteří si již nyní zapamatují většinu odpřednášené látky a kteří by po této reformě šli na střední a vysokou školu vybaveni méně vědomostmi, než nyní.

0 0
možnosti

Jsem rád, že moje děti ještě zhruba před dvaceti lety prošly normálním školstvím. To co je dnes a co se chystá, je podle ohlasů mých kolegů v zaměstnání tragédie.

To co článek popisuje už vypadá jako cílená sabotáž.

2 1
možnosti

J87a48n 16Č90u36p

26. 2. 2020 6:43

Programově "vychováme" nevzdělance jako v USA. A pak na nich bude někdo pěkně vydělávat.

1 0
možnosti

K86a71r16e18l 72U15r17b24a35n

25. 2. 2020 17:04

Množství znalostí dnešních dětí je už dnes zoufalé a snížením učiva se to jen zhorší.

8 1
možnosti

Množství učiva a množství získaných znalostí není totéž. Pokud by se snížilo množství učiva, ale skrze důkladnější procvičování se dosáhlo toho, že si z něj žáci trvale zapamatují a budou schopni ve své budoucí práci a ve svém budoucím životě využít výrazně více, nepovažoval bych to obecně za zhoršení. Poškodilo by to však výborné žáky, kteří se již nyní naučí a trvale zapamatují celou látku, a pak by šli na střední a vysoké školy vybaveni méně vědomostmi.

0 0
možnosti

Z45d18e49n79ě83k 71N22u60t36z

25. 2. 2020 14:35

Problém je bohužel jinde. Četl ten pan chytrý někdy nějaký rámcový vzdělávací plán? A na něj navazující školní vzdělávací plán? A ví vůbec jaká anarchie ve školách na základě těchto většinou velmi obsáhlých, ale hlavně nicneříkajících dokumentech panuje? Učivo není třeba ubírat. Úplně stačí je přesně konkrétně definovat. Na konci druhé třídy bude žák s hodnocením dobrý umět to a to. A na konci třetí třídy bude umět třeba násobilku do deseti zpaměti a bez prstů. Na konci páté třídy bude umět vyjmenovat 4 hlavní řeky a u každé tři hlavní přítoky. A pak ať se to kontroluje, testuje, ať dělají děti zkoušky na VG a SŠ, ale spravedlivě z toho co prostě mají umět.

Zeptejte se dnes, kolik má vlastně dítě umět vyjmenovat panovníků? 10 , 30, nebo snad všechny? Je v tom bordel na entou. Šprtá a bifluje se zejména pro strach učitelek, aby snad něco nezapomněli naučit. A to něco se neví.

Stanovte přesně znalosti požadované v té které třídě a nechte na učitelích ať si najdou jím vyhovující formu. Dítě na konci osmé třídy zná a popíše princip a stejnosměrného a střídavého motoru. A do prčic, co je komu do toho, jestli mu o tom pustím film, přinesu si modely, vytvořím program na interaktivní tabuli, prezentaci, nebo mu to vysvětlím frontálně na tabuli?

Co se pořád do těch forem navážíte? Digitální výuka, moderní způsoby, bez tabletu ani ránu, kdo učí frontálně, tak by měl chodit kanálama?

Přečtěte si ty bláboly ještě jednou. Poloviční znalosti? Co to je? Není cesta spíše ve zrušení předmětů a učení formou časových bloků? Nebo třeba redukce větného rozboru, či krácení zlomků? A stále opakuji. Dejte předmětu 130 hodin. A stanovte co za ty hodiny v lavici musí umět. A to tak aby zbylo 30 procent času na vlastní iniciativu škol a učitele. Ať učitel rybář jde s dětma na ryby. Včelař ke včelám. Ať se s dětmi chodí po úřadech, po fabrikách, po soudech, prostě učitelka Josefína ať se do škol vrátí. A bude vymalováno!

2 0
možnosti

Z45d94e50n11ě96k 15N71u78t78z

25. 2. 2020 14:45

Já vím "nezapomněly".

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...