Případ nakonec neřešil soud, ale úředníci plzeňského magistrátu řešící dopravní přestupky. Řidička totiž nespáchala trestný čin. Pokuta podle zjištění MF DNES nabyla v těchto dnech právní moci.
„Řidička tramvaje se dopustila přestupku a byla jí uložena pokuta při samé horní hranici zákonem stanovené sazby, která je maximálně pět tisíc korun,“ uvedla mluvčí magistrátu Zdena Kubalová.
Při správním řízení s tramvajačkou museli úředníci vyslýchat svědky, protože jejich výpovědi na policii nemohli použít jako důkaz. „Správní orgán vyhodnotil jako hlavní příčinu dopravní nehody nevěnování se řízení vozidla a nedostatečné sledování situace v silničním provozu,“ vysvětlila Kubalová.
Vedení Plzeňských městských dopravních podniků ještě nemá zprávu, že případ už je uzavřený. „Zatím o tom nevíme. Řidička u nás setrvává v pracovním poměru, a pokud se potvrdí, že nehodu zavinila, budeme prostřednictvím škodní komise uplatňovat náhradu škody podle zákoníku práce,“ prohlásil generální ředitel dopravních podniků Michal Kraus.
To znamená, že by od řidičky mohli vymáhat náhradu škody ve výši čtyřapůlnásobku jejího průměrného platu.
Podle původních zjištění expertů při vyšetřování nehody řidička tramvaje na konečné na Borech vjela na vnitřní kolej obratiště a spínač pro přehazování výhybek zůstal v poleze pro odbočení vlevo. Žena si toho zřejmě při odjezdu z konečné nevšimla. První výhybka doleva na její trase byla právě v křižovatce za stanicí v Sadech Pětatřicátníků. Tam tramvaj od Bor nečekaně narazila do boku tramvajové soupravy přijíždějící v protisměru od Košutky. - čtěte V Plzni se srazily tramvaje, jedna vykolejila
Škody na nabouraných tramvajích inspektoři odhadli na půl milionu korun, nehoda komplikovala pět hodin provoz v místě, kde se kříží všechny plzeňské tramvajové linky.