Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Soud otevřel případ složitého porodu, při kterém se téměř udusilo dítě

Soud řeší případ prezidentky Unie porodních asistentek Ivany Königsmarkové, která podle žaloby neoprávněně vedla složitý domácí porod, při němž se dítě dusilo. Lékaři novorozence sice nakonec zachránili, chlapec ale podle spisu utrpěl nevratné poškození mozku, protože neměl dost kyslíku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

log-out

17. 1. 2011 23:34
Názor doktory

Ještě pro ty, co tvrdí, že žádný doktor by v životě nikdy nedoporučil porod doma, tak si přečtěte tady ten názor. Psala ho doktorka - "porodnice" (dle nového gendrového manuálu :-)) (ačkoli to z názoru není poznat, vím o koho jde - respektive moje žena mě na ´její příspěvek upozornila, já ji moc neznám)

http://www.rodina.cz/1/nazor13204744.htm

0 0
možnosti
B

blondie76

18. 1. 2011 7:43
Re: Názor doktory

Ale no tak, máte rád statistiky, kolik procent porodníků - gynekologů by doporučilo domácí porod? Pořád opakuji: není vyřešená legislativa. Možná až bude, pak se situace změní

0 0
možnosti
BD

barbu do

15. 1. 2011 21:49
Od března, kdo nechce rodit doma ...

... může rodit ve sklepě ...

0 0
možnosti
IK

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

16. 1. 2011 17:38
Re: Od března, kdo nechce rodit doma ...

;-D

0 0
možnosti
T

tigrakrajtovita

15. 1. 2011 20:38
log-out : také na porodním sále křičíte na rodičku i na lékaře,

kterého k rodičce nepustíte?... Dokud se něco nestane, a pak pro změnu křičíte : "doktore dělejte něco" a utečete? Kolik porodnic vás k porodům nepustí byste také mohla vypočítat, že?

0 0
možnosti
JN

log-out

15. 1. 2011 20:46
Re: log-out : také na porodním sále křičíte na rodičku i na lékaře,

Jestli mě považujete za v oboru vzdělanou porodní asistentku, tak mě to vcelku těší, ale jsem jen poučený laik.

Zbytek příspěvku jsem nějak nepochopil, zdá se mi, že jediný, kdo tady na někoho řve, jste Vy... :-)

0 0
možnosti
JP

Carrallina

15. 1. 2011 16:38
A co takhle zrušit pravidelné těhotenské poradny

třeba ? Ať jsem fakt jako přírodní, dřív je přece taky neměli.

BTW já bych bez doktorů o své dítě přišla, to je na tak na okraj, že vím o čem mluvím.

0 0
možnosti
IK

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

15. 1. 2011 18:08
Re: A co takhle zrušit pravidelné těhotenské poradny

Souhlas a ještě zrušit očkování a prohlídky dětí a rodit přímo na poli... ;-D;-D

.

Samozřejmě s vámi souhlasím, to výše uvedené je ironie. :-P

0 0
možnosti
T

tigrakrajtovita

14. 1. 2011 16:26
Populace není schopná vracet se do středověku

Rodit doma, pouze s porodní asistentkou, znamená ohrožení rodičky i dítěte

0 0
možnosti
LH

LuciJe2

14. 1. 2011 20:28
Re: Populace není schopná vracet se do středověku

A víte, že to většinou žádné ohrožení neznamená?

0 0
možnosti
JK

pesimistka7

14. 1. 2011 15:08
Ještě jednou i pro log-out I.

Píšete: "dle názoru WHO každý druhý císař v ČR by nemusel být proveden - ať již proto, že byl udělán zbytečně, nebo proto, že to doktoři zvorali" - jistě jsou lékaři omylní a jistě bohužel i špatní, ale opravdu by mne zajímalo, jak k tomuto názoru došli, ale už vím, proč aktivistka za domporody (zdrav.vzdělání nemá a důvod císaře ji stejně nezajímal), tvrdila mojí známé, že jí císaře udělali zbytečně,  zřejmě jen proto, že si chtěli "ulehčit práci".

O opodstatněnosti různých zákroků, které jsou na netu prohlašovány za zbytečné se přít nemohu, protože to vyžaduje znalost těcht konkrétních případů a názor odborníka/níků. Vše se vyvíjí, názory se tím, i dobou mění. Netvrdím, že není co zlepšovat, ale zjistila jsem, tatáž, výše zmíněná aktivistka, tvrdí o porodnicích paušálně stále totéž už více let a přitom ke změnám došlo a dochází, zřejmě to ignoruje - obojí a zejména to, co byla schopná říct mojí známé, mne ovšem nutí brát ji i její přizvukující kolegyně "s rezervou". 

0 0
možnosti
JK

pesimistka7

14. 1. 2011 15:08
Ještě jednou i pro log-out II.

Lékař není neomylný, ale "domácí" PA může také pochybit. Já mám prostě porod doma za větší riziko, protože vybavení na neočekávané komplikace není po ruce a např. v mém případě o mém životě skutečně rozhodoval čas, ať říká WHO všeobecně co chce. Všem přeji zdravé děti a co nejhladší porod a šťastnou volbu po zvážení všech možností a rizik ať už si vyberou jakýkoliv způsob. I s ohledem na svoji zkušenost ale domporody podpořit nemohu.

0 0
možnosti
JM

referentka

13. 1. 2011 21:35
...poprvé

jsem otěhotněla v 39 letech...nebylo to plánované...prostě důvod neplodnosti se nenašel a já otěhotněla v době, kdy (jak říkávám :-)) už jsem  pomalu nevěděla jak se "to" dělá, po 18 letech manželství...že bych rodila doma bych ani v duchu neuvažovala, to v žádném případě...já jsem se rozhodla, že rodit nebudu :-)...no a moje paní dr. to schválila...věk, strach, že při porodu se moje první a zároveň poslední dítě  může nějakým způsobem "poškodit" bylo důvodem, že jsem si "domluvila" plánovaného císaře...po ujištění paní primářkou, že "miminko je už dost velké" jsem v 10.15 usnula (dívala jsem se na hodinky) a v 10.25 přišel na svět krásný zdravý syn...dnes je mu 9 let...děkuju pánu bohu a osvíceným doktorům, že mně nenutili k "přirozenému porodu",  že uznali mé prání..

0 0
možnosti
JM

referentka

13. 1. 2011 21:37
Re: ...poprvé

...a to jsem neměla nějakou mladou paní doktorku, ale byla to paní doktorka těsně v předdůćhodovém věku...úúúúúžasné...bylo to ve Zlíně a paní doktorka Hönigová je už 8 let v důchodu i se svou sestřičkou...ale NIKDY nezapomenu na porodnici a úžasný vztah k rodičkám a dětem ve zlínské porodnici...jestli to někdo čte ze zainteresovaných,   tak ještě naposled  DĚKUJU!!!!!

0 0
možnosti
HD

opportunity

13. 1. 2011 19:29
LuciJe2

Když nemáte porodnici domluvenou předem a porod začal, přijede pro vás sanita a operátorka obvolá, kde mají volno, no a tam vás odvezou. Na ulici nikoho nenechají.

0 0
možnosti
JN

log-out

13. 1. 2011 19:41
Re: LuciJe2

Anebo také máte porodnici domluvenou, přijdete tam s rozběhnutým porodem a řeknou Vám. V Praze je plno, jeďte někam na venkov. Tečka. Ani neřeknou kam. Nestává se to tak zřídka.

Není tomu ani tak dávno, co rodička odrodila v sanitce před pražskou Bulovkou, protože prej měli plno....

0 0
možnosti
PT

Howard

13. 1. 2011 15:34
Nekteri lidi jsou holt skoro nesvepravni...

Bych se zeptal one rodicky, jestli by se jeste nekdy rozhodla pro domaci porod. Odpoved je myslim jasna.

Holt za blbost se plati a je smula, ze tady zaplatilo za blbost matky ci presneji obou rodicu nevinne dite trvalym poskozenim na cely zivot.

Ono suplovat domacim porodem spatne podminky v nemocnici je v Cesku 21. stoleti naprosta hovadina - kazdy ma moznost najit si porodnici, ktera mu vyjde vstric v jeho predstavach o porodu (dokud neni ohrozeno zdravi ditete nebo matky). A pokud si ji nekdo nenajde, nehledal nebo hledal spatne - sam muzu poradit tri takova zarizeni v mem blizkem okoli - a dve zdrave deti v poslednich 4 letech by se mnou souhlasily, kdyby se uz umely pridat do diskuze ;o)

0 0
možnosti
LH

LuciJe2

13. 1. 2011 15:38
Re: Nekteri lidi jsou holt skoro nesvepravni...

Zkuste hledat v Praze. Pokud nešlo o plánované početí, při kterém žena každý měsíc poctivě počůrá těhotenský test, v době, kdy budoucí rodička zjistí, že je těhotná už místo ve slušné porodnici vůbec nemusí sehnat. 

0 0
možnosti
JK

pesimistka7

13. 1. 2011 15:24
pro log-out add WHO atd. I.

Jsou to všeobecná doporučení a NEpsala jsem, že to platí POUZE pro rozvoj. země. Doporučení, byť podloženo vědeckými studiemi je jedna věc, konkrétní prostředí a zkušenosti přímo z něj, věc druhá.

Můj názor je podložen názory lékařů, sester a PA, se kterými jsem měla možnost mluvit (i číst jejich vyjádření) a které porod doma vidí jako jednoznačně riskantní s ohledem na zkušenosti za léta své praxe a vědomých si, že jde často doslova o vteřiny. Sama jsem navíc po naprosto bezproblémovém těhotenství, normálně a bez jakékoliv medikace proběhnuvším (přirozeném!) porodu začala masivně krvácet (následek předem nezjistitelné komplikace). Kdybych podlehla "kouzlu porodu doma", byla bych mrtvá.

0 0
možnosti
JK

pesimistka7

13. 1. 2011 15:24
Re: pro log-out add WHO atd. II.

Takže WHO může dělat studie a doporučovat, ale je na mně, zda si z těch všeob. doporučení vyberu jednu věc a chytnu se jí jako "jediného správného a světovými lékařskými kapacitami potvrzeného" (ono to domácí prostředí není to jediné, které WHO šalamounsky všeobecně doporučuje, že? ale pokud budu říkat o péči v porodnicích, že je paušálně nevyhovující a prostředí nepřátelské, bude to tak vypadat...) nebo vlastním rozumem za pomoci dostupných informací sama vyhodnotím rizika a vyberu si cestu, která mi bude připadat nejméně riziková i za cenu dočasné ztráty domácího pohodlí. Mně se volba porodnice s dobrou péčí vyplatila a také byla mimochodem v souladu s doporučeními WHO, ale to jistě víte, četl jste to.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Soukupova vláda nad TV Barrandov končí. Podnikatel Čermák má jeho podíl

14. května 2024  16:27,  aktualizováno  18:54

Podnikatel Jan Čermák plně ovládl společnost Empresa Media, která z 99 procent vlastní a provozuje...

Špičky ODS řeší, jak naloží s Novotným. Ve hře je vyhazov i výzva k odchodu

14. května 2024  16:10,  aktualizováno  18:35

Pro starostu pražských Řeporyjí za ODS Pavla Novotného to není úplně dobrý den. Nejprve mu ráno...

Děti málo sportují, tloustnou. Změnit to má nový taneční projekt

14. května 2024  18:33

Sportovní aktivita dětí klesá, naopak se zvyšuje výskyt nadváhy, nebo i obezity. Jedním z důvodů je...

Bulovka po záměně pacientek propustila zaměstnankyni, další je pod dozorem

14. května 2024  18:18

Fakultní nemocnice Bulovka propustila kvůli tragické záměně pacientek jednu zaměstnankyni. Další...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!