„V porovnání s dosud nejtragičtějším rokem 2011, kdy eviduje inspekce 222 usmrcených, se jedná o nárůst počtu usmrcených o necelých 7 %,“ doplnil náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.
Doplnil, že letos jsou dosud nejtragičtější měsíce červen a leden, kdy se událo shodně 33 střetů. „Dosud k největšímu počtu nehod i usmrcených došlo v červnu, kdy při 33 nehodách zemřelo 29 osob,“ vypočetl Kučera.
Největší nárůst nehod i usmrcených v porovnání s rokem 2013 eviduje inspekce v Jihočeském kraji. Tam loni inspektoři evidovali čtyři nehody se třemi mrtvými, letos to je už 13 nehod a 10 mrtvých.
Nejvíce nehod se letos zatím událo ve Středočeském kraji, kde během roku srazil vlak 55 lidí a usmrtil celkem 44 lidí.
Poslední dvě tragické nehody se odehrály v úterý ráno.
Rovněž počet úmrtí na železničních přejezdech není malý. Letos zatím inspektoři evidují 180 nehod a 43 mrtvých. Počet nehod je sice shodný jako loni, ale v roce 2013 při nich zemřelo 23 lidí, vyplývá ze statistik. Nejvíce nehod na přejezdech zaznamenala Drážní inspekce v roce 2003, a to 298, kdy počet obětí přesáhl šedesátku.
Téměř devět desítek střetů připadá na přejezdy zabezpečené výstražným světlem, zemřelo při nich 25 lidí. Naproti tomu na přejezdech zabezpečených výstražným křížem inspekce zatím letos eviduje čtyři úmrtí. Nejtragičtější byly na přejezdech únor a listopad, kdy inspekce zaznamenala shodně šest mrtvých. Nejvíce lidí, devět, zemřelo na středočeských přejezdech.