"Je to dobře, protože cesta je kvalitní a dá se po ní jezdit rychleji," pochvaluje si vsetínský řidič Marcel Pagáč. "Jenom škoda, že stále není postavený celý úsek ze Vsetína do Valašského Meziříčí," dodal.
Položení dalších kilometrů nové vozovky brání nedostatek státních peněz. Ředitelství silnic a dálnic nemůže stavět tak rychle, jak by chtělo. Podmínkou pro zvýšení rychlosti je, že cesta musí mít čtyři jízdní pruhy a že jsou od sebe směry odděleny svodidly.
Ve Zlínském kraji se změny dotknou pouze dvou silnic. Tou druhou je dosud rychlostní komunikace I/55, která vede z Otrokovic do Hulína. Stane se z ní dálnice.
Jak? Velmi jednoduše. Prostě se přejmenuje na dálnici. Zpoplatněna je už dnes, takže pro řidiče se toho zase tolik nezmění. Alespoň pro tuzemské. Zahraniční šoféři rozdíl mezi rychlostní silnicí a dálnicí příliš nechápou. Podle ministerstva dopravy přispěje nový systém ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti dálniční sítě.
Změny by měly začít platit příští rok. Schválením návrhu se česká dálniční síť rozroste o 300 kilometrů dálnic. Tím si republika polepší v tabulce států řazených podle toho, kolik kilometrů dálnic mají na jednoho obyvatele.