Plánovaná podoba obchvatu Uherského Brodu s mostní estakádou přes železnici a...

Plánovaná podoba obchvatu Uherského Brodu s mostní estakádou přes železnici a silnicí na Šumice. | foto: vizualizace: HBH Projekt

Kraj souhlasí s obchvatem Uherského Brodu, stát má půl miliardy

  • 38
Uherský Brod dostal od Zlínského kraje souhlas s plánovaným obchvatem, který odvede hustou tranzitní dopravu z městských částí Těšov a Újezdec. Silnice dlouhá necelé čtyři kilometry má vyjít na zhruba půl miliardy korun, radnice nyní pracuje na výkupu pozemků. Obchvat chce mít hotový za pět let.

Každý den tímto úsekem projede přes devět tisíc automobilů včetně kamionů. Vysoká frekvence dopravy, která trápí obyvatele hustě obydlených městských částí Těšov a Újezdec v Uherském Brodě, by se však měla za pár let výrazně snížit.

Posouzení vlivu na životní prostředí od Zlínského kraje patří mezi zásadní dokumenty.

Podle plánovaného harmonogramu by na stavbu ještě letos mělo být vydáno územní rozhodnutí, pozemky chce mít radnice vykoupené do dvou let a pak bude hned vyřizovat stavební povolení. Samotná stavba by měla trvat asi rok a půl, pokud by tak šlo všechno podle představ, na podzim 2023 by po nové silnici mohli jezdit první řidiči.

„Po obchvatu už dlouho volají nejen obyvatelé obou městských částí, ale také řidiči, kteří v těchto místech musí snížit rychlost,“ upozornila mluvčí radnice Elen Sladká.

Velkou část nákladů má zajistit kraj

Silnice, která odvede hlavně tranzitní dopravu mimo město a sníží i zatížení životního prostředí, je schválená v dopravním generelu města. Obchvat Uherského Brodu navíc není příliš dlouhý, měl by měřit necelé čtyři kilometry.

Z části ale povede po novém mostním nadjezdu a náklady se podle odhadů vyšplhají na půl miliardy korun. Velkou část by mohla zajistit dotace z kraje.

Nová silnice se napojí na nedávno opravenou cestu z Uherského Brodu na Luhačovice, pak povede přes zemědělské plochy i železniční trať a napojí se na silnici do Šumic. Zhruba 600 metrů bude tvořit nadjezd.

„Estakáda překoná celé údolí včetně vodoteče Olšavy a Luhačovického potoka a dvě železniční tratě,“ popsal v souhlasném stanovisku vedoucí odboru životního prostředí Zlínského kraje Alan Urc.

S jinou variantou projekt ani nepočítá. Město ale při stavbě musí splnit téměř třicet podmínek, které mu kraj uložil.