- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle panelů Zlín v pohybu si současní představitelé berou vzor ze západoevropských měst, kde již fungují klidová centra, z kterých jsou automobily vyloučeny. Ale pořád si myslím, že zodpovědní funkcionáři by měli řešit dopravní problematiku i s ohledem na potřeby občanů, kteří žijí v okrajových částech města a kde je doprava tím největším zlem, s kterým se tu denně setkávají, což kilometrový tunel v centru vůbec neřeší. Obytné části města by měly být zónami klidu a ne zde svádět dopravu například z dálničního přivaděče od Fryštáku.
Dálniční přivaděč od Fryštáku je hudba velmi vzdálené budoucnosti..
Není jednodušší ten kousek třídy T. Bati mezi cca 21. budovou a divadlem udělat obousměrný čtyřpruh.
Ten tunel mě přijde jako hovadina. Ale čekám že bude, ale spíš do kapes daňových poplatníků.
No tak vzhledem k tomu že teď jsou tam tři pruhy v jednom směru a nestačí to, tak to asi jednodušší nebude.
Zní to rozumně. Pokud by se nápad prosadil, počítám, že možná už za takových 50 let bychom tunelem mohli jezdit. Snad nejsem s tím odhadem příliš optimistický; dle toho, jak svižně postupují jiné velkolepé dopravní plány a stavby ve Zlíně - zdvoukolejnění a elektrifikace železnice, rekonstrukce vlakového nádraží, obchvat Zálešná aj. věřím, že se toho naši vnuci nejpozději koncem 21. století dožijí.
No konečně. Od roku 2008 prudím na zastupitelstvu města, že Pravobřežka je nesmysl nerealizovatelný ve východním Zlíně. Podobný nesmysl je tvrzení, že D49 - Hulín - Slovensko poslouží Zlínu jako obchvat města. Neposlouží. Prokázal to nový Generel dopravy města Zlína /GDZ/. Při 8% tranzitu městem Zlínem dokáže směr Lípa - Hulín odvést 2 - 3% stávajícího tranzitu, to je téměř nic ze dvaatřicetitisícového průjezdu centrem města.
Doposud jsem neupozornil na nový vyvstávající fenomén a to budování D49 - Hulín - Slovensko jako mezinárodní trasy TEN-T. V době jeho postupné realizace bude stoupat tranzit Zlínem až na desetinásobek stávajícího 8% tranzitu. 17 km státní silnice 1/49 přes Zlín bude navždy v rozmezí Lípa - Otrokovice 30 km zkratkou pro celou Jižní Moravu oproti trase Lípa - Hulín - Otrokovice. Budování D55 Otrokovice - Břeclav bude důležitost 1/49 jenom umocňovat.
Cíl dát pod zem dopravu s cílem získání lepší povrchové pěší dopravy je zcela mimo mísu. Sám původní GDZ původně stanovil, že dopravní kapacita města Zlína je vyčerpána. Tudíž je rozkopání hlavní 4 proudé 1/49 působí jako nejapný žertík.
Pouhý plán organizace výstavby by prokázal, že ve městě není místo pro technické zařízení tunelu a o zařízení staveniště ani nemluvě. Dovede si navrhovatel preferované varianty představit budování nových inženýrských sítí podél tunelu, zarážení 2km 10 m larzenů, bagrování a odvoz zeminy trvající 5 - 7 let?
Je to tak, že zpracovatel GDZ věděl, že obě tunelové varianty jsou fantas magorie. Proto do generelu propašoval variantu "C Zelinka". Tato tvoří "Přeložku státní silnice 1/49 a obchvat města Zlína" a tedy na náklady státní kasy. Je to jediná varianta, která uklidí 8% tranzitu a 62% vnější dopravy /začínající a končící ve Zlíně/ z centra města.
Z výše uvedeného není možné udělat jiný závěr, než že 1/49 musí nejenom ze středu Zlína, ale i Želechovic a Lípy.
Řekl bych, že varianta "C Zelinkova" nebyla do generelu "propašována", ale byla tam zcela záměrně, abyste pak zastupitele města nemohl obvinit, že se tou vaší variantou v generelu nikdo nezabýval. Oni vás už dobře znají. Ze závěru generelu vyplynulo, že tato vaše varianta vůbec dopravě ve Zlíně nepomůže, je to tam zcela jasně řečeno i podpořeno konkrétními čísly.
Další hrníček zlínské kaše přetekl a není zbytí, musí se vyřešit. Zlínská realita se podobá nápadně životu nádeníka, který přežívá od výplaty k výplatě. Neříkám, že je to vina jen dnešních zastupitelů, za posledních 70 let téměř nebylo na radnici člověka, který by dokázal myslet pár let dopředu, spíše se hasily problémy, než by se postupovalo systémově. Dále se k problému nemá smysl vyjadřovat, názor jsem už několikrát opakoval při diskuzích ústně i písemně, ale je to permanentní mlácení prázdné slámy.
A kudy se má jezdit v době výstavby tunelu?
Přes Kroměříž pane weselko. :-) Lovu zdar.