„Jsme ve fázi analýz, sbíráme podklady k tomu, abychom byli schopni jasně definovat, co všechno má portál umět,“ nastínil krajský radní Jiří Jaroš, který má tuto oblast ve své kompetenci.
„V rámci agendy Krajského úřadu Zlínského kraje a jeho organizací se bavíme zhruba o stovce formulářů, které si půjde vyřídit na dálku z pohodlí domova. Cílem je mít bezpapírový, digitální úřad,“ doplnil.
Využívat budou moci ePortál nejen běžní občané, ale také firmy nebo starostové měst a obcí. Vybavit na dálku bez nutnosti fyzické návštěvy úřadu půjde řadu formulářů, ať už v dopravní agendě, krizovém řízení, zdravotnictví, školství, zemědělství, či v sociální oblasti. Budou se tak moci řešit rovněž dotace.
„Některé jiné kraje mají třeba elektronické formuláře, my jsme se rozhodli ePortál rozšířit i na naše příspěvkové organizace, kterých je více než 120, teprve pak to totiž dává smysl a lidem opravdu ušetří čas,“ zmínil Jaroš.
Nová služba má vzniknout do dvou let s tím, že do konce prvního čtvrtletí by měla být zpracovaná zadávací dokumentace.
„Nemůžeme si dovolit podcenit zabezpečení a současně chceme, aby byl systém kvalitní a funkční, tedy aby byl propojený s Portálem občana České republiky či portály ostatních měst a obcí,“ nastínil Jaroš.
Zlínská radnice před pár dny zprovoznila nové webové stránky, které jsou také uživatelsky vstřícnější. Do půl roku by se měly rozšířit právě o Portál občana, díky němuž si lidé vyřídí řadu věcí z domova, včetně placení služeb.
Portál občana už funguje od roku 2020 například v Uherském Hradišti a město plánuje jeho rozšíření, především pokud jde o počet online formulářů.