Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J88o10s67e26f 57D64v18o50r89a66k 8627658350419

To kafe chutna vetsinou jako hnuj i dnes, ve srovnani s Italii.

+100/−1
doporučit
16.10.2019 0:56

M93o32j46m49í32r 47Š11t81ě62r47b29a

Jsem přímým svědkem uvedeného příběhu. Tehdy jsem byl žákem leteckého učiliště a létal na letounech MIG-15. Údaje v článku mohu potvrdit, pouze příběh doplním nebo upřesním z mého pohledu.

V kritickou dobu jsem s letounem MIG-15 stál na čáře předběžného startu a požádal dispečera o vstup na dráhu a start. Dostal jsem příkaz zakazuji, čekej. Tak jsem čekal se se zapnutým motorem. V tu dobu již probíhal hon na thunderstreak. Přepnul jsem kanál a měl jsem možnost sledovat, jak to ve vzduchu probíhalo. Spatřil jsem je až v okamžiku, kdy MIG-17 již byly v kontaktu s narušitelem. Jenomže při stoupání na forsáž do výšky 9000 m spotřebovali hodně paliva a žádali o přerušení úkolu. Příkaz byl, nepřerušuj pokračuj v úkolu, hrozil nedostatek paliva. V tom dostal příkaz ke vzletu MIG-19 z hotovosti v Pardubicích, který měl velkou převahu rychlosti nad thuderstreakem a brzy ho dostihl, druhý MIG-19 již byl přítomen. Došlo tam k různým příkazům dispečera a já jsem je uviděl, když se dostali do prostoru letiště. Skutečně provedl průlet, těsně sledován MIG-19 a přistál po prvním průletu. Oba MIG-17 šťastně přistály se skoro prázdnými nádržemi. V Hradci přistál jeden MIG-19 druhý, kpt. Šejnoha se vrátil na letiště Pardubice. Jak to probíhalo dále nemohu potvrdit, protože jsem tomu nebyl přítomen. Létání bylo přerušeno a já jsem odroloval na stojánku.

Letoun F-84 odtáhli do hangáru ale hned ho nerozebírali. Byl učiněn letový pokus. Přivolali zalétávacího pilota z Vodochod, jestli by se nepokusil s F-84 odstartovat. Byl učiněn pokus o zprovoznění, ale byly zablokovány některé funkce, takže k letu nedošlo.

Jinak v té době nebyl na Hradeckém letišti stíhací bombardovcí 30. pluk, ale školní pluk v čele s pplk. Martincem opravdu s velkým vytížením. Se zájmem jsme F-84 prohlíželi. Z uvedených jmen znám pouze pplk. Martince kpt. Šejnohu.

To je moje svědectví z pozice pilota sedícího v kokpitu MIG-15.

+77/0
doporučit
16.10.2019 13:34

J58a72n 51M55a62l32ý 1145499784958

Na nás si nepřijdeš kluku jeden taliánskej;-D

+77/0
doporučit
16.10.2019 1:55
Foto

J28i30r27k95a 78H41o97n26c33ů 2314944821688

Parádní článek. Díky.

+76/0
doporučit
16.10.2019 4:17

J22o33s87e23f 53H83l94i68n50o93m74a11z 3120854463508

idnes se pro své titulky jednou dostane do encyklopedií. Z takového pěkného článku vypíchnout turka v kantýně?

+70/0
doporučit
16.10.2019 6:57
Foto

P87e66t47r 15D23v96o52ř15á50k 4168236787853

Jak mohl nepozorovaně a bez reakce přeletět Německo, je mi záhadou.

+54/0
doporučit
16.10.2019 4:50

M78i78k17u34l84á38š 11K77a36l45i97n83a 1302263275

Velmi zajimave jako vzdy

+48/0
doporučit
16.10.2019 0:44

P41e59t38r 53D41v78o28ř18á96k 7409638714276

Víte, proč nechtějí uprchlíci do ČR?

Protože slyšeli, že tady vaříme turky.

+46/0
doporučit
16.10.2019 11:52

P73e43t66r 14H26o61l25e19c45e98k 1339587118510

Mě pobavil 'barista' základny ;)

+45/0
doporučit
16.10.2019 8:24

O13n45d30ř86e81j 47Š23r61á19m37e94k 3703880481249

Chudák kluk jedna italská. Děkuji za článek a těším se na další díl.

+44/0
doporučit
16.10.2019 0:29

Z44d17e21n93ě44k 72W19e83r81n73h84a26r92t 6817585862498

článek super, to není sporu. K obsahu v podstatě tolik: Nechci hájit tehdejší vyšetřovatele, bezpochyby to byli lumpové, posluhující zločinnému režimu, ale popravdě řečeno, příběhu toho pilota se fakt těžko věří... Taková shoda okolností a neschopnosti, to se často nepotká, nedivím se, že mu nevěřili...

+43/−1
doporučit
16.10.2019 7:48

J94o57z40e36f 58B26e12v62i88l77a72q77u65a 9115269181961

Pre takéto články sa na Technet vždy oplatí!R^

+31/0
doporučit
16.10.2019 8:55

P50a64v60e48l 27Š69u39l60c

Barista :D předpokládám že ještě onehda žáden barista nepůsobil na našem území :D

+28/0
doporučit
16.10.2019 3:56

M13i92r98e88k 36O21r24á78l63e44k 2396310220813

Zabloudíš-li,použij kompas.Pomůže ti zabloudit mnohem dál na sever.

+33/−1
doporučit
16.10.2019 7:50

T27o42m31a65s 17R18o66t73t 9755437613

Diky, diky, diky!!! Skvele cteni!

+23/0
doporučit
16.10.2019 7:30

P42e43t41r 26T20e43s53a46ř

super článek

+26/−1
doporučit
16.10.2019 0:27

T36o69m89á89š 47B20l24á38h48a 4438872442899

Podezírám Itala, že chtel zopakovat slavny let Járy Cimrmana:

“Cimrman byl pozván k vyhlídkovému letu jeho novou stíhací vzducholodí Karel. Vzduchoplavci startovali tenkrát ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy."

+34/−3
doporučit
16.10.2019 10:30

J64i29r98k52a 40N59o95v62á27k 6512595655579

co se mi na tom líbí je ta pasáž, jak si piloti spolu dávaj cigárko a ukazují vybavení.

jsem přesvědčen, že to funguje i dnes, kdy se sice ve vzduchu špičkujou (a zde se o tom píšou dramatické články o vzájemném ohrožení), ale večer by šli klidně na pivo zahulit.

+20/0
doporučit
16.10.2019 8:48

V19l11a79d35i26m17í68r 41M32ü43l17l28e92r 6273735293320

Tak pokud v něm největší zážitek z "pohostinnosti v ČSR" byl jen český turek, tak to ho asi moc Stbáci nevyšetřovali.

+19/0
doporučit
16.10.2019 7:27
Foto

M83a21r24t62i89n 12D80r30o57p26p11a 3853700226792

Výborný článok - na jeden dych!

Teším sa na pokračovanie.

R^

+17/0
doporučit
16.10.2019 12:11

V87í67t 84H96r31u78b12e65š 2100813468

Hezký článek. Děkuji za něj R^

+16/0
doporučit
16.10.2019 10:27

R35a80d78e21k 37F21a50i12t 6881695623751

Měl velké štěstí, že měl možnost si na kafe postěžovat. Kdyby nebyl poslán ten dopis do Itálie, tak by měl asi o dost větší problém...

+15/0
doporučit
16.10.2019 9:18

V88í53t 63Ž33í40l45a 4560601448758

Na hezkém příběhu mi nesedí jediná věc - datum!

V té době totiž vrcholily špionážní a provokační lety USA, např. slavný sestřel U-2 byl jen pár měsíců potom!

Jen pro zajímavost jsem našel zde na technetu: "... v letech 1956-1960 uskutečnila tato letadla 6 048 výzvědných výprav nad území komunistických států..."

To jsou skoro 4 lety denně! Takže pilot mohl být rád, že na něm nezkoušeli přesnost svých raket a pokud je vše pravda, je to vtipný příběh ve velmi nevtipné době!!

+18/−1
doporučit
16.10.2019 9:03

V32i31l71é47m 70K63l31i11k74a 5873805216901

Malý detail k opravení: "nad oblastí Cortina – Dobbiaco, těsně u německých hranic" - bude spíš u rakouských hranic..

+13/0
doporučit
16.10.2019 7:48

Z52d18e16n23ě22k 26W18e46r90n44h13a61r66t 6847325502318

Ono to asi s tou navigací bylo všelijaké i na východě, nejen u Italů. Ve Kbelích v muzeu je seznam nehod československých pilotů a mimo jiné tam je odstavec o dvou československých Migech, které omylem sestřelili východoněmečtí soudruzi. Ty naše Migy ale měly letět na cvičení do Rumunska, tuším. Každopádně asi taky nebyli úplně v kurzu...

+10/0
doporučit
16.10.2019 9:08

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Najdete na iDNES.cz