Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J49o95s37e80f 42D40v92o29r77a51k 8797368180319

To kafe chutna vetsinou jako hnuj i dnes, ve srovnani s Italii.

+100/−1
doporučit
16.10.2019 0:56

M70o52j37m68í50r 91Š24t67ě77r51b65a

Jsem přímým svědkem uvedeného příběhu. Tehdy jsem byl žákem leteckého učiliště a létal na letounech MIG-15. Údaje v článku mohu potvrdit, pouze příběh doplním nebo upřesním z mého pohledu.

V kritickou dobu jsem s letounem MIG-15 stál na čáře předběžného startu a požádal dispečera o vstup na dráhu a start. Dostal jsem příkaz zakazuji, čekej. Tak jsem čekal se se zapnutým motorem. V tu dobu již probíhal hon na thunderstreak. Přepnul jsem kanál a měl jsem možnost sledovat, jak to ve vzduchu probíhalo. Spatřil jsem je až v okamžiku, kdy MIG-17 již byly v kontaktu s narušitelem. Jenomže při stoupání na forsáž do výšky 9000 m spotřebovali hodně paliva a žádali o přerušení úkolu. Příkaz byl, nepřerušuj pokračuj v úkolu, hrozil nedostatek paliva. V tom dostal příkaz ke vzletu MIG-19 z hotovosti v Pardubicích, který měl velkou převahu rychlosti nad thuderstreakem a brzy ho dostihl, druhý MIG-19 již byl přítomen. Došlo tam k různým příkazům dispečera a já jsem je uviděl, když se dostali do prostoru letiště. Skutečně provedl průlet, těsně sledován MIG-19 a přistál po prvním průletu. Oba MIG-17 šťastně přistály se skoro prázdnými nádržemi. V Hradci přistál jeden MIG-19 druhý, kpt. Šejnoha se vrátil na letiště Pardubice. Jak to probíhalo dále nemohu potvrdit, protože jsem tomu nebyl přítomen. Létání bylo přerušeno a já jsem odroloval na stojánku.

Letoun F-84 odtáhli do hangáru ale hned ho nerozebírali. Byl učiněn letový pokus. Přivolali zalétávacího pilota z Vodochod, jestli by se nepokusil s F-84 odstartovat. Byl učiněn pokus o zprovoznění, ale byly zablokovány některé funkce, takže k letu nedošlo.

Jinak v té době nebyl na Hradeckém letišti stíhací bombardovcí 30. pluk, ale školní pluk v čele s pplk. Martincem opravdu s velkým vytížením. Se zájmem jsme F-84 prohlíželi. Z uvedených jmen znám pouze pplk. Martince kpt. Šejnohu.

To je moje svědectví z pozice pilota sedícího v kokpitu MIG-15.

+77/0
doporučit
16.10.2019 13:34

J34a16n 76M43a14l69ý 1655659514268

Na nás si nepřijdeš kluku jeden taliánskej;-D

+77/0
doporučit
16.10.2019 1:55
Foto

J37i67r36k25a 36H63o39n95c61ů 2864794561158

Parádní článek. Díky.

+76/0
doporučit
16.10.2019 4:17

J68o34s37e26f 39H72l29i80n28o85m24a18z 3340264853728

idnes se pro své titulky jednou dostane do encyklopedií. Z takového pěkného článku vypíchnout turka v kantýně?

+70/0
doporučit
16.10.2019 6:57
Foto

P80e24t70r 65D14v42o84ř10á52k 4248376837713

Jak mohl nepozorovaně a bez reakce přeletět Německo, je mi záhadou.

+54/0
doporučit
16.10.2019 4:50

M25i63k85u76l11á17š 18K75a53l35i92n32a 1452193815

Velmi zajimave jako vzdy

+48/0
doporučit
16.10.2019 0:44

P22e17t12r 47D52v32o80ř72á18k 7909108354496

Víte, proč nechtějí uprchlíci do ČR?

Protože slyšeli, že tady vaříme turky.

+46/0
doporučit
16.10.2019 11:52

P37e72t25r 45H44o18l13e31c38e40k 1329197778950

Mě pobavil 'barista' základny ;)

+45/0
doporučit
16.10.2019 8:24

O37n88d77ř42e68j 33Š12r87á45m21e88k 3403480441909

Chudák kluk jedna italská. Děkuji za článek a těším se na další díl.

+44/0
doporučit
16.10.2019 0:29

Z76d85e10n80ě68k 48W79e19r57n87h36a16r59t 6827755782378

článek super, to není sporu. K obsahu v podstatě tolik: Nechci hájit tehdejší vyšetřovatele, bezpochyby to byli lumpové, posluhující zločinnému režimu, ale popravdě řečeno, příběhu toho pilota se fakt těžko věří... Taková shoda okolností a neschopnosti, to se často nepotká, nedivím se, že mu nevěřili...

+43/−1
doporučit
16.10.2019 7:48

J74o36z52e82f 40B57e41v12i46l48a37q14u55a 9135699681391

Pre takéto články sa na Technet vždy oplatí!R^

+31/0
doporučit
16.10.2019 8:55

P60a54v32e38l 18Š56u56l78c

Barista :D předpokládám že ještě onehda žáden barista nepůsobil na našem území :D

+28/0
doporučit
16.10.2019 3:56

M29i54r41e27k 52O14r68á41l61e65k 2226900180453

Zabloudíš-li,použij kompas.Pomůže ti zabloudit mnohem dál na sever.

+33/−1
doporučit
16.10.2019 7:50

T37o67m77a31s 10R52o15t11t 9845667473

Diky, diky, diky!!! Skvele cteni!

+23/0
doporučit
16.10.2019 7:30

P29e32t31r 56T98e65s78a95ř

super článek

+26/−1
doporučit
16.10.2019 0:27

T13o20m13á98š 84B93l43á67h71a 4938462562769

Podezírám Itala, že chtel zopakovat slavny let Járy Cimrmana:

“Cimrman byl pozván k vyhlídkovému letu jeho novou stíhací vzducholodí Karel. Vzduchoplavci startovali tenkrát ze Stuttgartu a měli namířeno do Bruselu. Avšak vlivem silného protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy."

+34/−3
doporučit
16.10.2019 10:30

J31i24r26k63a 59N86o56v13á73k 6282685745789

co se mi na tom líbí je ta pasáž, jak si piloti spolu dávaj cigárko a ukazují vybavení.

jsem přesvědčen, že to funguje i dnes, kdy se sice ve vzduchu špičkujou (a zde se o tom píšou dramatické články o vzájemném ohrožení), ale večer by šli klidně na pivo zahulit.

+20/0
doporučit
16.10.2019 8:48

V32l81a46d84i61m98í43r 94M14ü34l34l68e92r 6373655833420

Tak pokud v něm největší zážitek z "pohostinnosti v ČSR" byl jen český turek, tak to ho asi moc Stbáci nevyšetřovali.

+19/0
doporučit
16.10.2019 7:27
Foto

M17a47r19t69i96n 17D14r92o49p78p32a 3913380916432

Výborný článok - na jeden dych!

Teším sa na pokračovanie.

R^

+17/0
doporučit
16.10.2019 12:11

V33í15t 70H60r31u85b41e47š 2220813278

Hezký článek. Děkuji za něj R^

+16/0
doporučit
16.10.2019 10:27

R89a91d94e66k 58F89a29i40t 6201315643181

Měl velké štěstí, že měl možnost si na kafe postěžovat. Kdyby nebyl poslán ten dopis do Itálie, tak by měl asi o dost větší problém...

+15/0
doporučit
16.10.2019 9:18

V34í74t 42Ž91í22l30a 4210131748428

Na hezkém příběhu mi nesedí jediná věc - datum!

V té době totiž vrcholily špionážní a provokační lety USA, např. slavný sestřel U-2 byl jen pár měsíců potom!

Jen pro zajímavost jsem našel zde na technetu: "... v letech 1956-1960 uskutečnila tato letadla 6 048 výzvědných výprav nad území komunistických států..."

To jsou skoro 4 lety denně! Takže pilot mohl být rád, že na něm nezkoušeli přesnost svých raket a pokud je vše pravda, je to vtipný příběh ve velmi nevtipné době!!

+18/−1
doporučit
16.10.2019 9:03

V89i44l86é65m 14K62l56i75k10a 5963875796271

Malý detail k opravení: "nad oblastí Cortina – Dobbiaco, těsně u německých hranic" - bude spíš u rakouských hranic..

+13/0
doporučit
16.10.2019 7:48

Z21d96e81n29ě41k 71W97e81r22n68h95a46r84t 6877935282268

Ono to asi s tou navigací bylo všelijaké i na východě, nejen u Italů. Ve Kbelích v muzeu je seznam nehod československých pilotů a mimo jiné tam je odstavec o dvou československých Migech, které omylem sestřelili východoněmečtí soudruzi. Ty naše Migy ale měly letět na cvičení do Rumunska, tuším. Každopádně asi taky nebyli úplně v kurzu...

+10/0
doporučit
16.10.2019 9:08

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Najdete na iDNES.cz