- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ten v textu zmiňovaný Pe-8 nebyl o nic horší než B-17 nebo B-24. A výroba Tu-4 už v té době (tři roky po válce) tak trochu postrádala smysl, když už létal prototyp Il-28.
K čemu je vám prototyp v roce 1948, když sériová výroba začala až v roce 1950?
Pe-8 byl o dost horší. Byl pomalý (cestovka 280 km/h oproti 360 km/h pro B-17E a 321 km/h pro B-24D), měl menší dolet a měl obrovsky nespolehlivé motory - a to vyzkoušeli pět různých typů motorů.
Vtipný detail je to, že evoluce T-4 pokračovala, a i v současnosti provozovaném Medvědovi jdou najít konstrukční části, které jsou přímo převzaté z B-29. Proto má Tu-95 tak tužkovitý tvar: jeho trup je původem ten z B-29, jen několikrát prodloužený.
Vím, že kolem toho se vyprávělo spoustu "urban legend" co vše Rusáci zkopírovali, které však nebyly pravdivé:
Namátkou:
1) Díry na křídle, která byla pozůstatek střelby na původní letadlo
2) Zeleno-bíly nátěr uvnitř - údalně výrobci došla zelená, tak to napůl vzal bílou
3) Kovové pláty na ocase, které byly opravou poškozené části.
Podle některých komentářů by se zdálo, že se jednalo o úplně přesnou kopii, ale není to pravda. Třeba vysílačka byla okopírována z B-25, protože byla lepší té z B-29.
Tam, kde to bylo možné, použili lepší součástky - viz.: Tupolev: muž a jeho letadla
tak on chudák Tupolev neměl na výběr.
Stalin ho dal už jednou uvěznit, takže mu nic jiného nezbývalo. Na druhou stranu dostal od Stalina úplně volnou ruku, včetně neomezeného přísunu peněz a lidských zdrojů. A to byla pro Tupoleva jedinečná šance, kterou využil dokonale.
Jaképak kopírování?!?!
Jako obvykle šlo přece o uplatnění tvůrčích schopností sovětské vědy a techniky.
Inu opět se potvrzuje že bez pomoci spojenců by byli rusáci ve válce s Hitlerem pěkně v kelu. A dodnes platí že co neokopčí a neukradnou to nemají
Okopčená B-29 byla použita ve válce s Hitlerem?
Bombardér B-29 nebyl jediný co sověti zkopírovali.
To co píšete o letecké přehlídce 3.srpna 1947 v Tušinu je vyložený nesmysl, Na přehlídce totiž kromě 3 ks TU-4 byl představen i civilní TU-70 což byla Tu-4 určená pro přepravu 72 cestujících a jelikož USA civilní verzi B-29 nevyrábělo muselo každému s IQ nad 60 dojít, že musí jít o výrobky SSSR a ne kořistní stroje.
A jak chcete rozeznat letadlo letící pár set metrů nad vámi od jiného, skoro stejného? Jediné čím se od sebe zvnějšku liší je "schod" místo kulaté přídě, a hromada oken. Dobrá, také je to dolnoplošník, ale i tak nijak extra viditelné rozdíly. Pozorovatelé na zemi si jich pravděpodobně neměli moc šanci všimnout, ne z úhlu který měli k dispozici. Ostatně na to měli fotky, aby mohli dodatečně řešit co je co.
Fascinuje mě pohled z té prosklené přídě:
https://www.youtube.com/watch?v=XakK81edKFA&t=13m42s
Parta staříků vzala funkční exemplář do vzduchu. Kontrola checklistů jak při startu kosmické rakety .