- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z termínu "vertikální stabilizátor" jsem měl jako laik nejdřív dojem, že se jedná o součást zajišťující vertikální stabilizaci, ale není tomu tak. :-)
Moc pěkný článek, děkuju!
PS: když se opraví hrubka v "Z McConnellovi základny", nebude už mít chybu.
Jestli se nepletu u B52 je mechanismus, který když se toto těžké letadlo přibližuje k dráze lehce smykem, tak natáčí podvozek aby byl pořád rovnoběžné s drahou. Byl to prý dlouho utajovaných mechanismus. Pak už jsem na podrobnosti nikdy nenarazil.
"Stratégové na zemi tak dostali příležitost vymyslet co dál."
Bohoušku, my pořád letíme někam k Turecku...
směrovka je víceméně k ničemu..., pokud s tim nechtějí dělat akrobacii...
Sorry, ale tohle je naprostý nesmysl... Ano, letadlo se dá řídit jen křidélky a výškovkou (a pokud můžeme ještě použít různý tak motorů a spoilery, tak je to vyloženě "pohoda").
Jenže směrovka má zásadní vliv na stabilitu, není problém její zablokování, ovšem upadnutí je jiná záležitost. Tedy ať jsem terminologicky přesný - obejdete se bez směrovky, což je řízená část, ale ne bez nějaké svislé ocasní plochy (SOP). Pokud letadlo není řízeno aktivně elektronicky (což tehdy ještě neexistovalo skoro ani teoreticky), tak prostě bez SOP jde k zemi... Tady měli štěstí, že jim přeci jen ne zcela zanedbatelný kus zbyl, dál zřejmě pomohla ta v článku zmíněná "finta" s vysunutím zadního podvozku, jehož kryty také stabilizují.
Ještě bych se přimlouval za článek o speciálech NB-52A a NB-52B. Jinak super čtení
JJ, v 70. a 80. letech jsme zase "žasli" nad dokonalostí sovětských soudruhů. Časy se mění.
to možná ty, běžný člověk se jim smál .....
"Kdo potřebuje směrovku?" nebylo by správně česky "K čemu směrovku?". Doslovným překladem se k nám vkrádají takovéhle anglikanismy
Já třeba směrovku nepotřebu - k čemu taky?
Pro hráče War Thunderu každodenní realita.