Bristol Pullman
Za největším dopravním trojplošníkem se musíme vydat také do Velké Británie. Jedním z bombardérů připravovaných za války pro uvažovanou bombardovací ofenzívu Independent Air Force proti Berlínu byl i čtyřmotorový trojplošník Bristol Braemar.
A jak všichni víme, žádná bombardovací ofenzíva proti Berlínu se kvůli neočekávaně rychle ukončené válce nestihla. Ještě v létě 1918 spojenci předpokládali, že dříve než v roce 1919 válka neskončí.
Před koncem války byl tedy hotov pouze první ze tří objednaných prototypů bombardéru Bristol Braemar, vzlétl v srpnu 1918. Ten však ještě nebyl zralý a druhý prototyp se silnějšími motory Liberty byl dokončen až začátkem roku 1919. A protože krátce po válce neočekával výrobce o bombardéry žádný zájem, třetí prototyp v průběhu stavby modifikoval na letoun dopravní a pojmenoval ho Pullman.
Čtyřmotorový stroj se na první pohled na nekvalitních fotografiích může jevit jako dvojmotorový, protože vidíme pouze dvě motorové gondoly. Ale každá nese dva motory, z toho tedy jeden v tlačném uspořádání.
Bristol Pullman měl na rozdíl od „zdrojového“ bombardéru pilotní kabinu umístěnou vpředu, zcela uzavřenou a oplývající bohatým prosklením. Kabina cestujících, resp. obě kabiny cestujících se vyznačovaly luxusem a disponovaly celkem čtrnácti sedadly v konfiguraci 1+1. V přední kabině bylo šest sedadel, v zadní osm sedadel. Žádná letecká společnost si však netroufla takový letoun zakoupit, ani RAF neprojevilo zájem.