Avro 547
A zde se již dostáváme ke konstrukcím britským. Avro 547 bylo nevelkým jednomotorovým dopravním trojplošníkem pro pilota a čtyři cestující. V konstrukci se částečně využilo některých prvků z povedeného a rozšířeného válečného cvičného dvojplošníku Avro 504, například křídel (ale jinak rozvrstvených a samozřejmě s jedním navíc).
Zcela jiný, markantně objemnější musel být trup, aby pojal kabinu cestujících s dvojicí dvoumístných pohodlných lavic situovaných proti sobě. Pilot seděl klasicky za kabinou cestujících, jeho otevřená kabina měla vyvýšenou podlahu a byla situována k boku (levému).
V roce 1920 byly postaveny dva letouny Avro 547. S jedním se výrobce pokusil uspět v náročné letecké soutěži dopravních strojů, úspěch ho tam však minul. Jeden stroj nakonec zůstal ve Velké Británii bez využití, když ho šéfpilot jediného domácího zájemce, letecké společnosti Instone Airlines, po zkušebním letu odmítl.
Druhé, resp. první vyrobené Aero 547 zakoupila australská letecká společnost Qantas a nechala si ho dopravit do své země lodí, rozebrané v bednách. Stroj sice vybojoval stříbro na jedné domácí letecké soutěži, ale nedlouho potom, ještě než se stačil pořádně angažovat v pravidelné dopravě, měl menší nehodu s většími následky. Při tvrdším přistání se mu zbortil podvozek, načež došlo i k dalšímu poškození konstrukce. Od té chvíle klesl na stejnou úroveň využití jako exemplář dlící v Británii.