Diskuze
Proč pilot nesmí zatajit poruchu motoru? Ohrožuje i ostatní letadla
Děkujeme za pochopení.
L18u32k33á62š 67K54o14h75o97u23t
Obávám se že tento let, otáčející se kamion na dálnici, lidé v protisměru apod... jen svědčí o tom, že jako lidé jsme se dostali do tempa, které neumíme zvládnout. Je toho na nás permanentně moc a ekonomická hodnota je nade vše. A tak dochází k podobným excesům.
P56e51t13r 18N91o24v71o43t27n48y
Hlavně že je to na co svést. Pilot i kamioňák si dnes můžou vybírat zaměstnavatele. Takže nechat se nutit do prasáren je jen jejich volba.
P98e40t45r 32Š96t89ě71p13á81n58e96k
už je to rozlezlý všude možně po netu, snad se někdo chytne za nos... moc si diskutující servítky neberou, idiot pro pilota je časté slovo...
They might need to rename to #DumbWings after this
J67a34k47u57b 16Š22n30e96j50d96a43r
Možná jsem uplně mimo, ale nějak nechápu, proč mezi letadlem a věží neprobíhá i automatická datová komunikace a zprávu o závadách nevyšle letadlo samo? Stejnětak jako nechápu, proč řízení provozu mají na starost lidé, když počítač by měl přehled daleko rychlejsí a komplexnější. Samozřejmě lidé by tam stále museli být a kontrolovat jestli nenastala chyba, to je jasné.
P44e76t85r 11Š65t77ě81p11á92n48e26k
myslím, že je to dané určitou rezistenci na změny, což samo o sobě není špatně, počet fatálních nehod k poměru s tím co je každou sekundu ve vzduchu a kdo kolikrát točí volantem je neuvěřitelný a o něčem vypovídá. Díky mé závislosti na katastrofách a velkém přehledu můžu se 100% jistotou tvrdit, že kdyby byly v kokpitu umístněné kamery a byly online a docházelo i k vyhodnocování zpětně, tak 20% pádů letadel by se podařilo zabránit, minimálně.
Ale pochybuju, že si to nějaká posádka nechá líbit.
Z70d37e35n88ě54k 96Š40ť15a97s74t89n76ý
Upadlo mi levé křídlo
někam dolů k břízkám.
Jiným z toho v žilách stydlo,
já si jenom pískám.
P51e15t41r 61M62i31c65h75a84l
Takže předpoklad se potvrdil, piloti byli "střelci", možná to i dostali nařízeno od vedení společnosti. A pokud ano, jen mi to potvrzuje správnost mého loňského rozhodnutí, že už s Trouble Service nepoletím. ... No, problém bude při cestě na dovolenou přes cestovku, ale i tam se dá něco vybrat.
Ale zpět k tématu. Zajímalo by mě, čím zdůvodnil řídícím provozu žádost o sestup do výrazně nižší letové hladiny. A že se nikdo z řídících na trase neptal, proč letí tak nízko. Jistě, kapitán je velitel letadla a jeho rozhodnutí jsou vždy platná, ale že by nebyl žádný zvědavý dotaz?
J44i84ř79í 75B89r48e73z85o31l93u74b29s73k36ý
Netřeba zvědavých dotazů. Tohle všechno jsou spekulace, ale oznámili "technical issue", takže řídící předpokládal klimatizaci. Což je asi první, co člověka napadne. Taky to může být závada na autopilotu. Asi nikoho nenapadlo, že to budou takoví střelci.
A70r54t27u55r 13N70o86v36a74k
Nevíte prosím kdo je to ten Návara, připadá mi, že je to pod fake jménem sám Šimáně z Unimexu, vlastník Smartwings
P11e40t95r 61M85i62c41h74a26l
Že by zahájil vysvětlovací kampaň na diskusi iDnes?
M70i35c52h54a23l 63Z57e65t29e76k
Prostě, všichni v tom letadle, a hlavně posádka, měli z p***e kliku. Chování kapitána je přinejmenším šokující, hlavně jestli pokračoval do Prahy jen kvůli úspoře nákladů. Přebytečné palivo se dá před přistáním vypustit. A pokud jim ten motor vysadil kvůli palivu (příčinu nemohli za letu zjistit), klidně mohl chcípnout i ten druhý a pak by měli opravdu velký problém.
K79a25r56e76l 77L28a89n18g13r
U B737 se opravdu palivo vypustit nedá, stroj dokáže přistát i s plnými nádržemi, zde měl v okamžiku kdy mohl přistát v Soluni nebo Aténách cca 10 tun paliva, což není ani polovina kapacity nádrží.
F19r71a23n56t58i15š74e59k 52N22á98v67a62r98a
tak létejte letadlem s jedním motorem a přistávejte s plnou nádrží, když je to tak bezpečné.....
Pilot udělal to nejlepší co mohl. Zvolil pokračovat, nedělat s těžším letadlem manévry, stáčení na letiště, spotřebovat všechno palivo a bezpečně přistát.
..mimochodem k Athénám by musel doprava. S nefunkčním levým motorem je stáčení doprava na pravý motor mimořádné zatížení, tak ano, mohl by dělat osmičky a dostat se tam zleva....
Ale novináři a čtenáři na idnes mají největší zkušenosti s pilotování letadla.
Ten pilot možná zachránil cestující které na palubě vezl před katastrofou.
F13r13a10n69t26i40š63e97k 46N51á20v55a58r53a
A článek mi přijde také trochu manipulativní. V jiném článku na idnes se píše že letěl v jiné letové hladině. To museli řídící letového provozu vidět na svých monitorech - protože je to rádiově propojeno a tam mají údaje o poloze a výšce.
V62a27c43l94a54v 37V65a53v56r78a
Jak jsem už psal, a znovu opakuji.:
Pokud je to jen nepatrně možné, s ch a r t e r y zásadně nelétám. A beru v potaz nikoli cenu letenek ale osobné bezpečnost.Že mezi chartery počítám i ČSA jen doplňuji a na základě hrubých skutečností.
J92i49ř47í 13B15r53e29z18o26l25u52b72s76k57ý
Vy nevíte, co je charter, co?
P73e76t48r 21L35u71k45e12š
Jiří, prokazujete obdivuhodnou trpělivost, ale bojím se, že trolla nezvikláte. Dobře ví, že je Země dutá. Uvnitř je ještě jedna a daleko větší.
O55n30d95ř34e77j 14Z23e34m43a59n
S tou poslední větou raději opatrně, jde totiž o Einsteina
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...