Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Proč pilot nesmí zatajit poruchu motoru? Ohrožuje i ostatní letadla

Chování kapitána letu Smartwings, který letěl s porouchaným motorem přes půl Evropy, mohlo mít fatální následky. Dlouholetý řídící letového provozu v následujícím textu shrnuje, proč je důležité, aby mezi kokpitem a věží vždy proběhla výměna všech důležitých informací.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Obávám se že tento let, otáčející se kamion na dálnici, lidé v protisměru apod... jen svědčí o tom, že jako lidé jsme se dostali do tempa, které neumíme zvládnout. Je toho na nás permanentně moc a ekonomická hodnota je nade vše. A tak dochází k podobným excesům.

7 2
možnosti

Hlavně že je to na co svést. Pilot i kamioňák si dnes můžou vybírat zaměstnavatele. Takže nechat se nutit do prasáren je jen jejich volba.

2 0
možnosti

už je to rozlezlý všude možně po netu, snad se někdo chytne za nos... moc si diskutující servítky neberou, idiot pro pilota je časté slovo...

They might need to rename to #DumbWings after this ;-D;-D;-)R^V!!

2 0
možnosti

Smart Wings, Dumb Pilot.

0 0
možnosti

Možná jsem uplně mimo, ale nějak nechápu, proč mezi letadlem a věží neprobíhá i automatická datová komunikace a zprávu o závadách nevyšle letadlo samo? Stejnětak jako nechápu, proč řízení provozu mají na starost lidé, když počítač by měl přehled daleko rychlejsí a komplexnější. Samozřejmě lidé by tam stále museli být a kontrolovat jestli nenastala chyba, to je jasné.

0 3
možnosti

myslím, že je to dané určitou rezistenci na změny, což samo o sobě není špatně, počet fatálních nehod k poměru s tím co je každou sekundu ve vzduchu a kdo kolikrát točí volantem je neuvěřitelný a o něčem vypovídá. Díky mé závislosti na katastrofách a velkém přehledu můžu se 100% jistotou tvrdit, že kdyby byly v kokpitu umístněné kamery a byly online a docházelo i k vyhodnocování zpětně, tak 20% pádů letadel by se podařilo zabránit, minimálně.

Ale pochybuju, že si to nějaká posádka nechá líbit. :-/;-)8-oR^!!!

1 0
možnosti

Upadlo mi levé křídlo

někam dolů k břízkám.

Jiným z toho v žilách stydlo,

já si jenom pískám.

6 0
možnosti

P51e15t41r 61M62i31c65h75a84l

30. 8. 2019 10:59

Takže předpoklad se potvrdil, piloti byli "střelci", možná to i dostali nařízeno od vedení společnosti. A pokud ano, jen mi to potvrzuje správnost mého loňského rozhodnutí, že už s Trouble Service nepoletím. ... No, problém bude při cestě na dovolenou přes cestovku, ale i tam se dá něco vybrat.

Ale zpět k tématu. Zajímalo by mě, čím zdůvodnil řídícím provozu žádost o sestup do výrazně nižší letové hladiny. A že se nikdo z řídících na trase neptal, proč letí tak nízko. Jistě, kapitán je velitel letadla a jeho rozhodnutí jsou vždy platná, ale že by nebyl žádný zvědavý dotaz?

4 0
možnosti

Netřeba zvědavých dotazů. Tohle všechno jsou spekulace, ale oznámili "technical issue", takže řídící předpokládal klimatizaci. Což je asi první, co člověka napadne. Taky to může být závada na autopilotu. Asi nikoho nenapadlo, že to budou takoví střelci.

6 0
možnosti

A70r54t27u55r 13N70o86v36a74k

30. 8. 2019 10:07

Nevíte prosím kdo je to ten Návara, připadá mi, že je to pod fake jménem sám Šimáně z Unimexu, vlastník Smartwings;-D

2 0
možnosti

P11e40t95r 61M85i62c41h74a26l

30. 8. 2019 11:00

Že by zahájil vysvětlovací kampaň na diskusi iDnes? ;-D

1 0
možnosti

Prostě, všichni v tom letadle, a hlavně posádka, měli z p***e kliku. Chování kapitána je přinejmenším šokující, hlavně jestli pokračoval do Prahy jen kvůli úspoře nákladů. Přebytečné palivo se dá před přistáním vypustit. A pokud jim ten motor vysadil kvůli palivu (příčinu nemohli za letu zjistit), klidně mohl chcípnout i ten druhý a pak by měli opravdu velký problém.:-/

6 0
možnosti

U B737 se opravdu palivo vypustit nedá, stroj dokáže přistát i s plnými nádržemi, zde měl v okamžiku kdy mohl přistát v Soluni nebo Aténách cca 10 tun paliva, což není ani polovina kapacity nádrží.

7 0
možnosti

tak létejte letadlem s jedním motorem a přistávejte s plnou nádrží, když je to tak bezpečné.....

Pilot udělal to nejlepší co mohl. Zvolil pokračovat, nedělat s těžším letadlem manévry, stáčení na letiště, spotřebovat všechno palivo a bezpečně přistát.

..mimochodem k Athénám by musel doprava. S nefunkčním levým motorem je stáčení doprava na pravý motor mimořádné zatížení, tak ano, mohl by dělat osmičky a dostat se tam zleva....

Ale novináři a čtenáři na idnes mají největší zkušenosti s pilotování letadla. RvRvRv

Ten pilot možná zachránil cestující které na palubě vezl před katastrofou.

0 18
možnosti

A článek mi přijde také trochu manipulativní. V jiném článku na idnes se píše že letěl v jiné letové hladině. To museli řídící letového provozu vidět na svých monitorech - protože je to rádiově propojeno a tam mají údaje o poloze a výšce.

0 5
možnosti

Jak jsem už psal, a znovu opakuji.:

Pokud je to jen nepatrně možné, s ch a r t e r y zásadně nelétám. A beru v potaz nikoli cenu letenek ale osobné bezpečnost.Že mezi chartery počítám i ČSA jen doplňuji a na základě hrubých skutečností.

1 1
možnosti

Vy nevíte, co je charter, co?;-D

5 0
možnosti

P73e76t48r 21L35u71k45e12š

29. 8. 2019 22:09

Jiří, prokazujete obdivuhodnou trpělivost:-), ale bojím se, že trolla nezvikláte. Dobře ví, že je Země dutá. Uvnitř je ještě jedna a daleko větší.

1 0
možnosti

S tou poslední větou raději opatrně, jde totiž o Einsteina ;-)

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu

v diskusi je 171 příspěvků

23. dubna 2024  13:37

Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...

Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti

v diskusi je 29 příspěvků

21. dubna 2024

Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B

v diskusi je 51 příspěvků

19. dubna 2024

Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...

Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím

v diskusi je 16 příspěvků

20. dubna 2024

Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví

v diskusi je 17 příspěvků

22. dubna 2024

Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...

Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky

v diskusi jsou 3 příspěvky

26. dubna 2024

Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...

Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek

v diskusi je 17 příspěvků

25. dubna 2024

Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...

POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra

v diskusi jsou 4 příspěvky

24. dubna 2024  7:29

Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...

Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl

v diskusi jsou 3 příspěvky

24. dubna 2024

Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...