Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O13n22d95ř54e40j 19Š84i20n67d37l86e53r 2547478326655

Nechápu jak life-critical systém vůbec může mít senzor bez ideálně dvojnásobné redundance a proč proboha program neporovnává vstupy z toho čidla se všemi ostatními údaji z jiných čidel a nehlídá jejich konzistenci.

Jinak jakýkoli přechytralá automatika co nejde vypnout je smrtící past. A čeká nás to i v autech obávám se...

+51/0
doporučit
14.10.2019 15:12

A28l71e49š 91Z78e54l74i10n84k62a 3695840222767

Tak mít vyjádření odborníka, který si situace vyzkoušel na simulátoru je velmi hodnotné. Sullymu patří dík, že se hlasitě zastal zesnulých kolegůR^

Jenže snaha hodit to na piloty bude obrovská a škody už jsou tak velké, že do vyřešení se bude montovat i vláda spojených států a president.

+32/0
doporučit
14.10.2019 16:02

T64a30d86e95a58s 41P96i44s82t47a 6909482771347

Má pravdu. Ta bagatelizace problému letounu a následná opakovaná havárie právě letadlu Mx ublížila nejvíc. Pokud je letadlo fakt navrženo nevyrovnaně a má nějaký systém který se má snažit aby se chovalo jako letadlo jiné.... tak to mi nepřijde jako dobrá a bezpečná věc. A pokud pilotovi začne letadlo samo pod rukama klesat a jemu to nejde klipnem přetlačit.... tak ho to asi vyděsí.Jenže ono to po pár vteřinách přestane, tak se pilot uklidní letadlo vyrovná ....a ono se to zase sepne a pálí mu to letadlo pod nohama dolů. Tenhle divnej systém podle popisu tý situace fakt vypadá jako že se v letadle něco hodně špatně rozbilo......a pilota těžko napadne že stačí vypnout systém který je v letadle je nainstalovaný aby simuloval letadlo jiný...

respektive, dneska když už jsou dvě havárie za námi a je to vyšetřený a zmedializovaný, by ho to určitě napadlo. Jenže tenkrát rozhodně ne.

Ještě kdyby se tahle chyba učila jako modelová na simulátorech....což se nedělo. Naopak jí boing naschvál zamlčel a piloty nevaroval....za to by tam měli manažery vykastrovat.

+28/−1
doporučit
14.10.2019 15:17

O81n55d60ř46e55j 58P41a74l52a36t18a 1573468956680

Za tohle vědomé ohrožení pasažérů, kvůli tomu, aby je nepředehnala konkurence by měli jít zodpovědní lidé na doživotí.

+19/0
doporučit
14.10.2019 16:11

V76l49a10d97i89m71i65r 66S57o87u89k68a83l 4880121111396

Už po několikáté se dívám na video pana Kasíka, které nehodu velmi srozumitelně vysvětluje. A pořád tomu nemůžu prostě uvěřit, že Boing dal kvůli chybnému konceptu do letadla smrtící systém, který při poruše jediného senzoru pošle letadlo k zemi a ještě to pilotům zatají. Tohle je fakt skoro vražda...

+12/0
doporučit
14.10.2019 16:03

A75l50e27š 38Z12e33l38i63n44k88a 3775600872107

A obrovský průšvih Boeingu je, že školení pilotů o MCAS bylo "za příplatek".

+10/0
doporučit
14.10.2019 16:04

P94e11t74r 16M97i89c50h86a61l 2260884131582

Řekl bych, že to Sully celkem stručně a věcně shrnul.

+10/−1
doporučit
14.10.2019 17:03

T64o89m57a85s 49R34o78t81t 9955787403

A co na to Keller a zdejsi advokati Boeingu?

+9/−1
doporučit
14.10.2019 17:31

M74i25c71h43a55l 82S86e16d69m86í94k 3679185816141

Kritickou chybou bylo zřejmě neprovedení povinného opakování analýzy rizik po drastickém zvýšení pravomocí MCAS úpravou softwaru. I krátké zamyšlení vede k závěru, že chyba snímače může poslat letadlo k zemi a proto je na MCAS nutné pohlížet jako na systém s potenciálně katastrofickými důsledky. U těch je porovnání údajů dvou čidel povinné, dále důkladné školení pilotů atd.

+6/0
doporučit
14.10.2019 20:31

J21a87n 87W87i11m48m97e74r 8737735866139

Pořád čekám, jestli své, velmi striktní stanovisko, o chybě pilotů přehodnotí i pan Ladislav Keller. Nějak nám tu na Technetu vymizel. Bylo velmi zajímavé poslouchat rozhovor s ním na Frekvenci 1, kde velmi vyhýbavě hodnotil let pilotů Smartwings na jeden motor. To byl naprosto odlišný přístup. Že by pan Veselý byl kamarád na rozdíl od těch pilotů havarovaných letadel?

+5/0
doporučit
15.10.2019 7:05

I38v35o 18J28a97n32á44č41e81k 8273163411782

Je zajímavé, že se nikdo nepozastavil nad mizernou kvalitou použitých AoA senzorů. Docela mě šokuje kolik jich za tak krátkou dobu odešlo a to přitom nejde o žádné sofistikované zařízení.

+3/0
doporučit
14.10.2019 23:59

T38o82m43á70š 68Š32t48e13c 4458220895927

Furt to propagujem. Pustite si tak 2–3 minúty toho, ako s tým lietadlom (na simulátore) ten pilot bojuje, keď mu stabilizátor utečie príliš dopredu https://youtu.be/aoNOVlxJmow?t=680 (YouTube, Mentour Pilot: Unable to Trim!! Cockpit video)

+3/0
doporučit
14.10.2019 17:16

J17a76r90o75m50i97r 69F67a79r58e79k 4602673957

Kulisku?

+3/0
doporučit
14.10.2019 15:15

M44a73r50e32k 92H80e55n19y71c65h 4648133147512

Je to možná mimo téma, ale jako kluk jsem obdivoval americké káry z filmů . . . , před časem jsem si splnil sen a půl roku jezdil Grand Cherokee a od té doby nevěřím, že Amíci byli na měsíci . . .

+4/−13
doporučit
14.10.2019 15:30

T48o98m91á22š 28N34o90v54o52t64n40ý 4290468738987

Nechápu, jak po všech již zveřejněných informacích, může někdo vůbec zmínit jakoukoliv část viny pilotů. Jelikož Boeing v podstatě doprasil rovnováhu nového stroje a chtěl to zamaskovat, tak tam tajně nacpal svoje kompenzační "k*rvítko" tak, aby ani FAA o tom nevěděla (natož piloti a manuál) a sám si to nezákonně odcertifikoval. Aby celý podvod klapl, musel ještě odstranit jeden ze dvou nejdůležitějších senzorů náběhu, jinak by musel opět nově zatrénovávat.

A na objevení "tajného" k*rvítka s téměř neomezenými kompenzačními pravomocemi měli "celé" 4 sekundy !

+1/0
doporučit
28.10.2019 22:06

B79ě12l81a 12H71o86r73á61k23o28v18á 1478972159340

Z realizace toho systému by nejednoho jeblo.

+1/0
doporučit
15.10.2019 0:22

D20a47n92i28e29l 79K65o66v42á43ř 7159891303858

ale to není hezky pane Sully to Vás Boeing nebude mít rád a taky Vás už na žádnej výroční raut nepozve ;-(

+1/0
doporučit
14.10.2019 16:37
Foto

D90a72n44i81e20l 91K62o82č10i41c63a 4735468786932

Celé to jde na vrub snaze ušetřit. Kdyby přidali ještě třetí motor k ocasu, tak by letoun zůstal perfektně vyvážený a žádný MCAS se instalovat vůbec nemusel.

0/−1
doporučit
14.10.2019 20:41

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Najdete na iDNES.cz