- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ty parni lokotky maji tu nejhorsi ucinnost ! (Asi 6%). Nejvetsi ucinnost maji ty, ktere dokazi vracet proud do troleje pri brzdeni (asi 80%). Takove jsme ale vyrobit neumeli. (Auta maji asi 30%).
Dotaz neznalého. Proč Messerschmit? Nejak mi to neseplo. Ví to někdo?
Lokomotiva má typové označení Škoda 109E. Za války létal Messerschmitt Bf 109E. Odtud přezdívky "Messerschmitt", popř. méně častá přezdívka verze E "Emil".
V tom článku chybí informace, že sama Škodovka od lokomotiv ustupuje. Takže v budoucnosti jen něco jako byly třeba Elefanty, ale nic víc...
Jako národ neumíme podle mě nic, lidé umí obvykle jako šikovní jednotlivci.
Ještě tady nikdo nezmínil Peršing, 163. Nic hezkého na té lokomotivě není, ale ty nádherné, uchu lahodící rozjezdy.....
Přesně! To "zpívání" tyristorů Esa a Peršingu mám dodnes spojené s cestami vlakem z dětství. Tehdy jsem samozřejmě neznal důvod, proč k tomu tak dochází, ale líbilo se mi to natolik, že jsem ten zvuk imitoval, i když jsem si hrál s LEGO vláčky.
Jo, třeba ze Zátopka, kterého podřízla fa. Siemens za vydatné - a zákonům odporuj - pomoci rakouské a německé vlády.
(Ovšem kritizují se jenom Rusáci, že?)
Mou favoritkou asi navždy zůstane Laminátka. Z parních lokomotiv (jsem už staršího data vydání, takže jsem zažil i parní trakci) jsem měl jako malý kluk spíš trochu strach (byly černé, měly obrovská kola a odfukovaly páru do nástupiště), Laminátky mne ale okouzlily a dodnes je považuji za krásné stroje - když jsem později viděl nějakou novou lokomotivu, tak jsem si vždy říkal, že Laminátka je stejně hezčí a vydrželo mi to dodnes.
Na krasu lokotky nejezdi ! Na krasu jezdivaly Skody100L.
Ve škodovce se tradovalo, že kdysi Rusové vybírali lokomotivy pro sibiřskou železnici. Dostavili se čtyři zájemci. Lokomotivy nechali v zimě přes noc promrznout a druhý den čekali, kdy která lokomotiva vyjede. Ta škodovácká vyjela za hodinu, německá druhý den a italská zůstala do jara.
Nejhezčí jsou pro mě pořád Laminátky a za nimi Esa / Peršingy / Princezny. Zvlášť ty tyristorové lokomotivy byly absolutní špička, co nikdo jiný ve východním bloku neuměl nejen vyrobit, ale ani udržovat. Proto se pro Dederóny musela vyrábět řada 372, co sice vycházela z moderních 36x pro ČSD, ale měla zastaralou odporovou regulaci. Podobně to bylo i s československými trolejbusy a tramvajemi pro SSSR, které, na rozdíl od produkce pro domácí trh, neměly polovodičovou regulaci výkonu.
Jsou to překrásné stroje. Jako i v jiných oborech obdivuji inženýry, techniky a řemeslníky, kteří dokáží něco takového vymyslet a vyrobit
Já to obdivuji také. Do teď jsem třeba nepochopila foťák. Resp. interakci fotonů světla s fotocitlivou deskou. Tohle až někdy pochopím, jak to přesně probíhá, tak budu moci v klidu umřít.