Diskuze

OBRAZEM: Sto let lokomotiv Škoda. Z mnohých se staly legendy

Výrobu lokomotiv zahájila plzeňská Škodovka v roce 1920 v souvislosti s rozšiřováním výrobního portfolia po Velké válce, které mělo v nových podmínkách více zasahovat i do civilní sféry. Hnací drážní vozidla značky Škoda se vyrábí i v současnosti, i když samozřejmě ne v tak velkých objemech jako v dobách minulých.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Ty parni lokotky maji tu nejhorsi ucinnost ! (Asi 6%). Nejvetsi ucinnost maji ty, ktere dokazi vracet proud do troleje pri brzdeni (asi 80%). Takove jsme ale vyrobit neumeli. (Auta maji asi 30%).

0 0
možnosti
ML

Dotaz neznalého. Proč Messerschmit? Nejak mi to neseplo. Ví to někdo?

0 0
možnosti
PS

Lokomotiva má typové označení Škoda 109E. Za války létal Messerschmitt Bf 109E. Odtud přezdívky "Messerschmitt", popř. méně častá přezdívka verze E "Emil".

2 0
možnosti
JK

V tom článku chybí informace, že sama Škodovka od lokomotiv ustupuje. Takže v budoucnosti jen něco jako byly třeba Elefanty, ale nic víc...

0 0
možnosti
OS

My jako narod umime,kdyz chcem.

3 0
možnosti
MK

Jako národ neumíme podle mě nic, lidé umí obvykle jako šikovní jednotlivci.

0 0
možnosti
AP

A10d82a52m 80P40r18a61ž71á91k

28. 12. 2020 20:11

Ještě tady nikdo nezmínil Peršing, 163. Nic hezkého na té lokomotivě není, ale ty nádherné, uchu lahodící rozjezdy.....

5 0
možnosti
Foto

Přesně! To "zpívání" tyristorů Esa a Peršingu mám dodnes spojené s cestami vlakem z dětství. Tehdy jsem samozřejmě neznal důvod, proč k tomu tak dochází, ale líbilo se mi to natolik, že jsem ten zvuk imitoval, i když jsem si hrál s LEGO vláčky.

1 0
možnosti
TT

Jo, třeba ze Zátopka, kterého podřízla fa. Siemens za vydatné - a zákonům odporuj - pomoci rakouské a německé vlády.

(Ovšem kritizují se jenom Rusáci, že?) :-P

2 5
možnosti
TT

*zákonům odporující

0 3
možnosti
MM

Mou favoritkou asi navždy zůstane Laminátka. Z parních lokomotiv (jsem už staršího data vydání, takže jsem zažil i parní trakci) jsem měl jako malý kluk spíš trochu strach (byly černé, měly obrovská kola a odfukovaly páru do nástupiště), Laminátky mne ale okouzlily a dodnes je považuji za krásné stroje - když jsem později viděl nějakou novou lokomotivu, tak jsem si vždy říkal, že Laminátka je stejně hezčí a vydrželo mi to dodnes.

5 0
možnosti
JV

Na krasu lokotky nejezdi ! Na krasu jezdivaly Skody100L.

0 0
možnosti
MS

Ve škodovce se tradovalo, že kdysi Rusové vybírali lokomotivy pro sibiřskou železnici. Dostavili se čtyři zájemci. Lokomotivy nechali v zimě přes noc promrznout a druhý den čekali, kdy která lokomotiva vyjede. Ta škodovácká vyjela za hodinu, německá druhý den a italská zůstala do jara.

7 0
možnosti
KM

K71a55r19e40l 57M86o58k52r98ý

28. 12. 2020 19:25

A ta čtvrtá tam stojí dodnes, že? ;-D

2 0
možnosti
Foto

Nejhezčí jsou pro mě pořád Laminátky a za nimi Esa / Peršingy / Princezny. Zvlášť ty tyristorové lokomotivy byly absolutní špička, co nikdo jiný ve východním bloku neuměl nejen vyrobit, ale ani udržovat. Proto se pro Dederóny musela vyrábět řada 372, co sice vycházela z moderních 36x pro ČSD, ale měla zastaralou odporovou regulaci. Podobně to bylo i s československými trolejbusy a tramvajemi pro SSSR, které, na rozdíl od produkce pro domácí trh, neměly polovodičovou regulaci výkonu.

4 0
možnosti
MP

M77a50r42e97k 11P40e81c15h

28. 12. 2020 12:06

Jsou to překrásné stroje. Jako i v jiných oborech obdivuji inženýry, techniky a řemeslníky, kteří dokáží něco takového vymyslet a vyrobit R^

7 0
možnosti
Foto

Já to obdivuji také. Do teď jsem třeba nepochopila foťák. Resp. interakci fotonů světla s fotocitlivou deskou. Tohle až někdy pochopím, jak to přesně probíhá, tak budu moci v klidu umřít.

2 0
možnosti