Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Konstrukce kol pražských tramvají vychází ještě z koňky. Tratě se rychle ničí

Dopravní podnik se dostal do prekérní situace. Ukazuje se, že stamilionové investice do výměny tramvajových kolejí, které nabraly v posledních letech na obrátkách, mohou být zcela zbytečné. Nové kolejnice se totiž velmi rychle opotřebovávají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan

12. 2. 2009 17:21
Odpověď na: Názor

0 0
možnosti
MU

Mak1

12. 2. 2009 14:07
Myslím,

že by v Praze měli předělat koleje na maglev ;-D

0 0
možnosti

Logic

12. 2. 2009 13:15
:-)

Tomuhle říkám kvalitní článek, ne jako ty pulpžblepty na novinkách :-)

0 0
možnosti

Ja

12. 2. 2009 10:57
Management

Špatné rozhodnutí managementu odnesou lidi razantním zdražením. Ano máme neomyvatelné sedačky tak je roční údržba drahá. atd atd. Vyhodit lidi za to zodpovědné. Nulu jako je pan Dvořák a lidi navrhující některá neefektivní technická řešení bych za trest nechal jezdit hromadnou dopravou a sebral jim řidičák aspoň na rok:).

0 0
možnosti
JN

jméno

12. 2. 2009 12:11
Re: Management

by jezdil tágem:-)Tyhle lidi sockou jezdit nikdy nebudou

0 0
možnosti

Pražák

12. 2. 2009 10:09
Názor

K článku bych měl technickou připomínku. Tramvaj T14 má 6 asynchroních motorů po 90kW a ne 3! Nejvíc mi u tramvaje ve srovnání s konkurencí vadí vnitřní hluk, hlavně od nějakého ventilátoru v posledním článku. Pak malá vzdálenost souseních sedadel. Měřil vůbec někdo průměrnou šířku ramen dospělého člověka? Sedadla jsou spíš rozestavena pro děti. A proč ta přemíra prostoru v kabině pro řidiče na úkor cestujících. Tam už snad chybí jen WC a sprchový kout. Vždyť vzhledem k ceně cca 60mil. za kus mi takový velký prostor pro řidiče připadá jako luxus ve srovnání třeba s autobusem. Uvidíme, zda nová T15 bude promyšlenější

0 0
možnosti

Cestující

12. 2. 2009 14:36
Re: Názor

Za cenu nízkopodlažnosti je však interier T14 pro cestující nepohodlný. Copak 80% cestujících je postižených a dělá jim problém vyjít dva schody do tramvaje? Myslím, že v tramvaji by stačily 1-2 nízkopodlažní vstupy. Celá konstrukce by byla jednodušší a více prostoru uvnitř. S ohledem na průchodnost tratí se asi pohodlnou 100% nízkopodlažní tramvaj pro Prahu nepodaří vyrobit.:-(

0 0
možnosti

lemon

11. 2. 2009 22:37
úspora elektřiny

V článku popisovaná úspora elektřiny při jízdě z kopce a při brždění, neboli rekuperace, tak tento systém mají i T3RP a novější T3PLF, ty navíc mají i nízkou podlahu pro starší a invalidní spoluobčany. A opotřebení kolejí, prostě T14 má jen tři podvozky a např. KT8 při podobné hmotnosti má čtyři, z toho je celkem jasné, která má větší  nápravový tlak. Profil kolejí byl před lety testován odborníky a vypočítán pro specifiku Pražských kolejí s "ostrými" zatáčkami. Je třeba s podivem, jak páni "manageři" přišli na to, že se koleje opotřebovávají až v poslední době, ještě, že T3 a spol. jezdí už dlouho ;-).

0 0
možnosti

x

12. 2. 2009 14:14
Re: úspora elektřiny

Jsou to tramvaje po rekonstrukci.

0 0
možnosti

Jiri02

11. 2. 2009 22:35
casio64

0 0
možnosti

Praotec Čech

11. 2. 2009 20:19
Zpět ke koním!

Vraťme se ke koním a bude klid. Žádný spěch - jestli dojedeme dnes, nebo za týden, žádná míra. Sousedsky si popovídáme a na zastávkách zajdem na pívo. ;-D  Motoristi dejte káry do sběru, osedlejte vraníky a pojeďte s námi. Nebude třeba kolejí, asfaltu, blbce z radnice vyházíme na hnůj a bude nám dobře jak bývalo kdysi v Čechách (nikoliv v Česku).

0 0
možnosti

Čenda

11. 2. 2009 20:01
Pryč s ní!!

RvRvRv

Co je platné, že je "Porše" mrštná do kopce, když tam veze o třetinu méně lidí a spotřebovává drahocenou energii na vožení vlastní váhy?!

0 0
možnosti

neřeknu

12. 2. 2009 16:39
Re: Pryč s ní!!

o co víc energie vloží při stoupání, tak i o to víc vrátí při sjíždění kopce při rekuperaci, takže nula od nuly pošla (samozřejmě mínus energie v tření, účinnost, atd)

0 0
možnosti

hg

11. 2. 2009 19:01
hr

my sme zaostalí jesíme pořad na zelezu

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu

v diskusi je 179 příspěvků

23. dubna 2024  13:37

Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...

Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví

v diskusi je 17 příspěvků

22. dubna 2024

Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů

v diskusi je 47 příspěvků

24. dubna 2024

Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...

KVÍZ generála Pattona. Vypořádejte se s ocelovou lavinou

v diskusi je 7 příspěvků

28. dubna 2024

Jak jste dobří v tancích, poznáte je nejen na plese, ale i v následujícím kvízu. Kvíz je zaměřen na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči

v diskusi je 23 příspěvků

28. dubna 2024

Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...

Na Ukrajině zuří válka dronů. Co jsou sebevražedné drony a vyčkávací munice?

v diskusi nejsou příspěvky

30. dubna 2024

Sebevražedné drony a vyčkávací munice zažily obrovský rozvoj, protože se dají vyrobit za pár...

Nečekaně nízká poptávka po brýlích Apple snižuje dodávky až o polovinu

v diskusi je 11 příspěvků

29. dubna 2024  17:30

V době uvedení na trh byly brýle Apple Vision Pro nedostatkovým produktem. Nyní, několik měsíců po...

Necháte se nachytat na triky internetových podvodníků?

v diskusi je 10 příspěvků

29. dubna 2024

Typickou obětí internetového podvodu už nejsou jen senioři. Kyberzločinci se zaměřili i na mladší...

Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči

v diskusi je 23 příspěvků

28. dubna 2024

Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!