Předem je třeba si uvědomit, že soubor fotografií omezený pouze na jeden zdroj, nemůže samozřejmě podat komplexní obrázek o daném tématu. Některé letouny musíme tedy oželet, když jejich fotografie archiv NAC (Narodowe Archiwum Cyfrowe) nenabízí. Od jiných typů naopak uvidíme fotografií spoustu. Mezi bohatě dokumentované patří bezesporu stíhačka Avia B.H.33, vyráběná licenčně v Polsku jako typ PWS-A.
Řadou zajímavých fotografií se může pochlubit i elegantní malá dopravní L-200 Morava v tzv. sanitní verzi nebo akrobatický speciál Z-50LS. Naopak třeba letouny typové řady Trener, exportované do Polska v desítkách, jsou zastoupeny pouze jedinou fotografií.
Nebudeme tedy chodit kolem zavřeného hangáru a postupně si prohlédneme jednotlivé typy letadel. Začneme již zmiňovanou stíhačkou Avia B.H.33, resp. PWS-A, o které se nedá říct, že by byla nevýznamnou v historii polského letectva. Následovat bude Aero A.200, tedy závodní speciál ve formě turistického letounu. Třetí v pořadí přijde slavná Morava a hned po ní akrobatická padesátka. Potom se v jedné dávce představí několik typů, na které je předmětný archiv skoupý a od každého tedy uvidíme jednu, maximálně dvě fotografie. A na závěr ještě přijde jedna ze slavných person historie československého letectví, která se mimo jiné dočkala nečekané pocty od francouzského prezidenta de Gaulla.