Diskuze
Francouzská rekordní lokomotiva. Její „primitivní“ TT model vyráběli v NDR
Děkujeme za pochopení.
J22a22n 74P54r65i98c76h96y22s61t32a90l
Kdyz uz zminujete zdarilejsi modely v jinych velikosti, tak proc ne i ve velikosti TT? Byl to sice model jeste starsi nez vychodonemecka hracka, ale aspon barvy mel spravne.
wesa-trains.ch/p/1-weltrekordlok-sncf-180
V69o65j96t52ě96c51h 59M82a66l36ý
Díky za zajímavý a užitečný článek. Zamáčnul jsem slzičku, z prostorově rodinných důvodů jsem vláčky Berliner TT Bahnen zaměnil za Trainz simulator na PC ...
R97a14d73e68k 26F13o38l72p61r83e31c26h59t
Ta lokomotiva se už dávno nevyrábí, ale tehdejším výrobcem byl Alsthom, který se dnes jmenuje Alstom.
K44a59m42i32l 64S56t16e28c96h
za mne piko HO . Moje první železnice z NDR . Jen jsem bohužel měl s parní mašinou a ne z modrým lokotraktorem který se mě líbil víc . Pára mě moc nebrala ,bylo jí ještě na železnici dost
R46i48c72h54a85r38d 17K86r59á91l
Není divu - PIKO H0 bylo relativně nejdostupnější a mělo mnohem širší sortiment než N. BTTB zase - jak uvádím níže - těžilo z takřka monopolního evropského postavení.
J91o39s62e27f 26Š69p53e62r67l
Myslím, že tenhle starter set jsem jako děcko měl. Byl jsem šílený, co se týkalo vláčků. V 7 třídě jsem všude sbíral lahve a vracel v obchodě, abych si za ušetřené peníze vždycky koupil nějakou tu "rovinku", "zatáčku", pak jsem to dotáhl na elektrické výhybky, do konce i na angličáka.
Vrcholem byl model nějaké svítící parní lokomotivy s uhlákem, pak přišla puberta a já to všechno prodal a jak jsem později zjistil po převratu, asi dost lacino
J79o44s67e37f 66V17y90s84k14o55č82i38l
Ale zase jsi to levně nakoupil :) Vagon stál pár korun.
R97e64g11i67n34e 95M70a26r98t64i74n
Dle filmu o CC 7100 bylo dosaženo vyšší max. rychlost než se uvádí v rekordu. Ale už si nevzpomínám, proč nesměla být vyšší rychlost zveřejněna a uznána.
https://fr.wikipedia.org/wiki/CC_7100
Musela to být hrůza pro mašinfíru.
L33a39d33i30s81l42a25v 61H21r93u47š47k61o77v21i15č
Ako fanúšik železnice, si dovoľujem dať do pozornosti aj tento odkaz:
R46i94c53h12a41r75d 62K93r73á60l
Dovolím si jen malou poznámku. Podnik BTTB se původně jmenoval Zeuke & Wegwerth KG podle svých zakladatelů - Helmuta Wegwertha a Wernera Zeuke. Založen byl v roce 1946, ale železnici se věnoval až od roku 1958, kdy už byl u kormidla sám pan Zeuke. Po druhé vlně znárodňování se z něj stal BTTB, ačkoliv pan Zeuke stále firmě šéfoval - ostatně panoval i čilý obchod se Západem, kde se z praktických důvodů uchoval název Zeuke. Podnik vydával i vlastní časopis Modellbahn Praxis a společně se západoněmeckým Rokalem byl vlastně jediným významným dodavatelem velikosti TT. Když pak Rokal zkrachoval, až do nástupu Hanse-Jürgena Tilliga de facto udržoval tuto velikost, v níž měly ČSD ze tří klasických velikostí největší zastoupení (T334.0, T435.0 a E499.0), při životě. Po sjednocení Německa se BTTB vrátil k původnímu majiteli i jménu, ale po několik dalších změn a spojení (Pilz) nakonec dovedlo podnik pod křídla již zmíněného Tilliga.
BTTB stejně jako PIKO vyráběl modely nikoli precizně detailní, protože záměrem bylo vytvořit hračku pro děti, fungující a plnící svůj účel a nestála horentní sumy. Že se časem železniční modelářství posunulo trochu jinam, to už je záležitost jiná.
R59a91d73e81k 45F68o24l69p44r97e42c85h19t
Oni vyráběli jak ty modely zjednodušené "hračkové", tak i modelově reálnější. A některé lokomotivy vyráběli v obou variantách, například tu zmíněnou T334.0 nebo německou parní BR 92.
J52o88s92e71f 44Č59e26r49v88e23n89i33c31k55ý
Zajímavá informace u obrázky č.11:
... řídící napájecí modul na šest monočlánků (tj. s maximálním napájecím napětím 6 x 1,5 V = 12 V DC), ...
E32r90i43k 22L72e60v85i10n23s47k14ý
Ta BR92 byla moje vůbec první mašinka, byly mi asi 4 roky. A vydržela všechno, někde na půdě v krabici by se asi ještě našla. A to jsem s ní zacházel, jako čtyřletý kluk s hračkou. Kolejiště, co mi tenkrát postavil tatínek, přestalo existovat poměrně záhy, ale lokomotiva pak sloužila k mým vlastním experimentům. Účel to splnilo - v první třídě už jsem věděl, co je to transformátor, jak funguje elektromagnet nebo elektromotor.
Z28d44e57n21ě69k 77W82e57r24n22h61a37r87t
To musel být zážitek, vcelku jednoduchá lokomotiva, venku padesátá léta a tomu odpovídající koleje, žádné speciální klopené koridory, přitom rychlost přes třista... Fíra musel mít ocelové koule...
E31r13i40k 87L69e65v14i41n85s79k92ý
Nedávno o tom běžel v TV dokument. Testovali to na rovném úseku trati, ale museli řešit řadu technických prolémů - například jak při té rychlosti udržet kontakt pantografu s trolejí - běžně tam hořel oblouk. Spousta zkušeností se pak uplatnila u TGV (a první TGV si raději elektřinu vyráběly samy plynovou turbínou).
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Byla to druhá nejjasnější hvězda. V budoucnu může svítit jako druhý Měsíc
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v devatenáctém století náhle zjasnila a stala se druhou...
Pomník Jana Žižky na Vítkově vznikal skoro 30 let
27. dubna 1924 zahájil Spolek pro zbudování pomníku Jana Žižky na Žižkově veřejnou sbírku na jeho...
Přistávat s vrtulníkem je jako balancovat na míči a zůstat při tom něžný
Mysli na to, že při záchraně druhých nesmíš sebe ani nikoho jiného ohrozit. Tak zněla jedna z...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...