Diskuze

Francouzská rekordní lokomotiva. Její „primitivní“ TT model vyráběli v NDR

Svého času byly v Československu rozšířené produkty modelové železnice východoněmecké provenience od podniku Berliner TT-Bahnen. Vedle relativně věrných kousků vyráběl také značně zjednodušené napodobeniny, mezi které patřil i model představující francouzskou lokomotivu řady CC 7100. Prohlédněme si dnes oba předměty, zmenšenou napodobeninu i skutečný vzor.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdyz uz zminujete zdarilejsi modely v jinych velikosti, tak proc ne i ve velikosti TT? Byl to sice model jeste starsi nez vychodonemecka hracka, ale aspon barvy mel spravne.

wesa-trains.ch/p/1-weltrekordlok-sncf-180

0 0
možnosti

Díky za zajímavý a užitečný článek. Zamáčnul jsem slzičku, z prostorově rodinných důvodů jsem vláčky Berliner TT Bahnen zaměnil za Trainz simulator na PC ... V

0 0
možnosti

J12a38n 29J88í26c39h10a

24. 4. 2023 15:16

Výrobce není "Alsthom",ale Alstom

0 0
možnosti

Ta lokomotiva se už dávno nevyrábí, ale tehdejším výrobcem byl Alsthom, který se dnes jmenuje Alstom.

4 0
možnosti

K22a14m25i67l 80S68t32e90c10h

24. 4. 2023 13:15

za mne piko HO . Moje první železnice z NDR . Jen jsem bohužel měl s parní mašinou a ne z modrým lokotraktorem který se mě líbil víc ;-D. Pára mě moc nebrala ,bylo jí ještě na železnici dost ;-D

0 0
možnosti

Není divu - PIKO H0 bylo relativně nejdostupnější a mělo mnohem širší sortiment než N. BTTB zase - jak uvádím níže - těžilo z takřka monopolního evropského postavení.

0 0
možnosti

J45o21s43e25f 40Š64p36e51r18l

24. 4. 2023 12:15

Myslím, že tenhle starter set jsem jako děcko měl. Byl jsem šílený, co se týkalo vláčků. V 7 třídě jsem všude sbíral lahve a vracel v obchodě, abych si za ušetřené peníze vždycky koupil nějakou tu "rovinku", "zatáčku", pak jsem to dotáhl na elektrické výhybky, do konce i na angličáka.

Vrcholem byl model nějaké svítící parní lokomotivy s uhlákem, pak přišla puberta a já to všechno prodal a jak jsem později zjistil po převratu, asi dost lacino ;-D

2 0
možnosti

Ale zase jsi to levně nakoupil :) Vagon stál pár korun.

1 0
možnosti

Dle filmu o CC 7100 bylo dosaženo vyšší max. rychlost než se uvádí v rekordu. Ale už si nevzpomínám, proč nesměla být vyšší rychlost zveřejněna a uznána.

https://fr.wikipedia.org/wiki/CC_7100

Musela to být hrůza pro mašinfíru.8-o

1 0
možnosti

Ako fanúšik železnice, si dovoľujem dať do pozornosti aj tento odkaz:

https://fr.wikipedia.org/wiki/BB_9003-9004

1 0
možnosti

Dovolím si jen malou poznámku. Podnik BTTB se původně jmenoval Zeuke & Wegwerth KG podle svých zakladatelů - Helmuta Wegwertha a Wernera Zeuke. Založen byl v roce 1946, ale železnici se věnoval až od roku 1958, kdy už byl u kormidla sám pan Zeuke. Po druhé vlně znárodňování se z něj stal BTTB, ačkoliv pan Zeuke stále firmě šéfoval - ostatně panoval i čilý obchod se Západem, kde se z praktických důvodů uchoval název Zeuke. Podnik vydával i vlastní časopis Modellbahn Praxis a společně se západoněmeckým Rokalem byl vlastně jediným významným dodavatelem velikosti TT. Když pak Rokal zkrachoval, až do nástupu Hanse-Jürgena Tilliga de facto udržoval tuto velikost, v níž měly ČSD ze tří klasických velikostí největší zastoupení (T334.0, T435.0 a E499.0), při životě. Po sjednocení Německa se BTTB vrátil k původnímu majiteli i jménu, ale po několik dalších změn a spojení (Pilz) nakonec dovedlo podnik pod křídla již zmíněného Tilliga.

BTTB stejně jako PIKO vyráběl modely nikoli precizně detailní, protože záměrem bylo vytvořit hračku pro děti, fungující a plnící svůj účel a nestála horentní sumy. Že se časem železniční modelářství posunulo trochu jinam, to už je záležitost jiná.

0 0
možnosti

Oni vyráběli jak ty modely zjednodušené "hračkové", tak i modelově reálnější. A některé lokomotivy vyráběli v obou variantách, například tu zmíněnou T334.0 nebo německou parní BR 92.

1 0
možnosti

Zajímavá informace u obrázky č.11:

... řídící napájecí modul na šest monočlánků (tj. s maximálním napájecím napětím 6 x 1,5 V = 12 V DC), ...8-o

0 0
možnosti

Ta BR92 byla moje vůbec první mašinka, byly mi asi 4 roky. A vydržela všechno, někde na půdě v krabici by se asi ještě našla. A to jsem s ní zacházel, jako čtyřletý kluk s hračkou. Kolejiště, co mi tenkrát postavil tatínek, přestalo existovat poměrně záhy, ale lokomotiva pak sloužila k mým vlastním experimentům. Účel to splnilo - v první třídě už jsem věděl, co je to transformátor, jak funguje elektromagnet nebo elektromotor.

6 0
možnosti

To musel být zážitek, vcelku jednoduchá lokomotiva, venku padesátá léta a tomu odpovídající koleje, žádné speciální klopené koridory, přitom rychlost přes třista... Fíra musel mít ocelové koule...

0 0
možnosti

Nedávno o tom běžel v TV dokument. Testovali to na rovném úseku trati, ale museli řešit řadu technických prolémů - například jak při té rychlosti udržet kontakt pantografu s trolejí - běžně tam hořel oblouk. Spousta zkušeností se pak uplatnila u TGV (a první TGV si raději elektřinu vyráběly samy plynovou turbínou).

0 0
možnosti