Philips: návrat a la Sony
Tamtamy z branže naznačují, že společnost známá hlavně z audio a video techniky, případně z mnoha dalších elektrooborů, se chystá na návrat na trh výpočetní techniky. Že by se v Holandsku inspirovali nástupem Sony do notebooků a pokusili se něco podobného zopakovat. Přeci jen, podobností by tu bylo více než dost.
Sony se také drželo mimo branži PC, dokud si nevybralo oblast, kde mohlo získávat dostatečnou marži - a současně nabídnout trhu skutečně ojedinělé výrobky, nebo je za takové alespoň vydávat. Philips by se mohl pokusit i o stejný marketingový přístup - z expertízy v oblasti audiovideo udělat hlavní argument, který by přitáhl kupce. Tedy, spojení obou multimediálních světů - na způsob kampaně a la Sony.
Jenže ono to tak úplně asi nebude. Ačkoliv by tento přístup měl zřejmě šanci na úspěch, Philips se rozhodl pro polovičatý vstup - a alespoň co se produktů týče, rozhodl se spoléhat na spolupráci. Takže starý dobrý přístup nalepení značky na cizí notebook. Tak jak to dělají i jiní značkoví výrobci, tentokráte však bude spolupráce trochu více "in-house" aneb malá domu směrem k Lucky Goldstar alias nyní LG.
S tímhle přístupem však asi Philips příliš úspěchu slavit nebude. Přeci jen, co má zabránit komukoliv jinému, domluvit si s LG dodávky stejných nebo velmi podobných notebooků - a nalepit na ně podobně znělou značku? Přístup Sony byl sice daleko náročnější nákladově, ale zdá se, že se vyplácí. Zda Philips uspěje se svým minimalistickým přístupem a la no-name distributor, to ukáže čas. Přeci jen, notebookový trh je velice ostrý - a prostor pro experimenty žalostně malý.
Každá chyba se tak může Philipsu vymstít. Ale čekal dlouhých 12 let, takže snad to nebude tak horké - a v každém případě vítáme každou dalších značku na tomto trhu. Se stále rostoucím podílem tří hlavních OEM dodavatelů se nějak vytrácí skutečná originalita a nové nápady. I když Philips to asi nezmění, doufejme tedy alespoň ve schopnosti dodavatele LG...