- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až se něco takového rozšíří u kolejových vozidel , bude ještě pár (možná desítek) let , než se to začne používat u aut.
V USA to bude otázka několika málo let a svět bude brzo následovat.
No jednu výhodu to asi má, když zaviníte nehodu, tak to hodíte na autopilota
A protože nehody zaviněné autopilotem půjdou na vrub výrobce takového auta, výrobci si dají ještě hodně na čas, aby systém dotáhli do bezchybnosti.
HeadUp promitani a palubni displeje jsou celkem logicke, nakonec v avionice uz MFD (multi funtional display) nahradily veskere (a kdyz ne veskere, tak vetsinu) budiku, takze proc s tim nejit i na zem...
Promitani na sklo pak muze byt prijemnou a hlavne ZCELA legalni alternativou k chytrym brylim (preci jenom, s google glass se da prohlizet i maily a smsky, a policajti je jeste nejakou dobu nebudou mit za volantem radi )
No v těch Audinách to bude kolikrát ku prospěchu
Jinak ještě k tomu srovnání se superpočítačema a tohle:
Superpočítače v TOP500 používají FLOPS s 64bit daty a to ještě změřené LINPACKem (ne spočítané - teoretické jsou uváděné jako peak, a to zahrnují i různá krátkodobá turba / automatické overclocky).
nVidia ve svém PR uvádí FLOPS s 16 bit daty... s 64bit daty (dual precision) by prakticky nehnula (nad 32bit daty uvádějí polovinu 512 GFLOPs) ... a nad 64bit daty neuvádějí nic (pokud by to bylo zhruba jako u 970M - stejná architektura - tak nad 64 bit daty je 32x pomalejší než nad 32bit daty - pak by tohle dávalo cca 16GFLOPS).
Takže pokud srovnávat se superpočítači, tak hledat superpočítač s peakvýkonem kolem 16GFLOPS.... a to jsme někde v roce 1990... .
otázkou je, jestli je potřeba pracovat s tak velkými čísly.
2 na 64 = 18446744073709551616
Když tak na to koukám, tak to žádný velký zázrak opravdu není:
Je to jen 256 CUDA cores na lepším výrobním procesu... (současné mobilní čipy jsou na 28nm, tohle je na 20nm). Architektura je naprosto stejná - jako současný Maxwell v noteboocích.
Pro srovnání:
Tohle TX1: 256 CUDA na 1GHZ - spotřeba cca 4W - 1TFLOPs v 16bit, 512 GFLOPs v 32bit
Současná 970M (notebooky): 1 280 CUDA na 1GHZ - spotřeba cca 90W - 4,7 TFLOPs v 16bit, 2365 GFLOPs v 32bit
Přepočtená 970M - 256 CUDA na 1GHZ - spotřeba cca 18W (spíš ale ještě méně) - výkon stejný jako X1 (stejná architektura)
(Ty 4 arm jádra jsou v zásadě v rámci výkonu "do počtu").
Takže jde jen o to, že zlepšením výrobního procesu z 28nm na 20nm došlo ke snížení spotřeby zhruba na třetinu. A pochvalu si zaslouží ... TSMC
Hloubkova neuralni analyza bude asi nejaky novatorsky preklad Deep neural networks nebo Deep learning. V originale by to mozna byvalo reklo neco alespon lidem, co o tom uz slyseli ;)
Už aby vymysleli ten teleport.
počkejte až Vám to někdo hackne a nahraje Vám tam Need4Speed :)
Nebo přelepí kamery třeba vhodně barevnou folií
rád si připlatím za auto, které to mít nebude