Váháte, na jaký film jít do kina? Poraďte se s odborníky

aktualizováno 
V první a druhé části našeho krátkého speciálu o filmových webech jsme prolétli českými servery, které informující o dění ve světě pohyblivých obrázků. Nyní vyrážíme na druhý gurmánský výlet, tentokrát ale do zahraničních podniků, které mají přeci jenom několikanásobně větší nabídku chutných, ale často také nechutných pokrmů.

Náš výběr je v podstatě jen zrnkem písku v nekonečné internetové Sahaře, tudíž pokud znáte nějaké další zajímavé adresy, nebojte se je zveřejnit pod článek v diskuzi.
P.S. Znalost angličtiny nutností! Němčina se bude hodit také.

Zastávka číslo 1 – filmové databáze a seriózní recenzentské weby


Pokud si potrpíte na uhlazený styl a prvotřídní restaurace, měli byste určitě zakotvit v jednom z následujících podniků servírujících ta nejchutnější a nejrozmanitější jídla.

Je sice pravda, že to nejlepší je si dobré nechat až na konec, ale na druhou stranu by bylo trochu nefér umístit největší filmovou databázi na světě na poslední místo.
Základní myšlenkou autorů IMDb bylo vytvořit komplexní databázi filmů, která by obsahovala kinematografickou tvorbu od jejích úplných počátků. Současně ale bylo cílem do databáze vložit všechny osoby, které jsou nějakým způsobem s filmem spjaty, tedy i hudebníky, spisovatele či módní návrháře. To se bezezbytku podařilo a vznikla tak Internet Movie Database, která dále nabízí poměrně podrobné finanční statistiky, novinky, recenze tisíců uživatelů, fotky, biografie, informace o připravovaných DVD a ještě mnohem víc. Pokud hledáte jakýkoliv film, ať už známý či naprosto raritní, na IMDb ho na 99 % naleznete spolu s kupou k němu se vázajících dalších zajímavostí.

Hodnocení provedení webu: Design IMDb není nijak pěkný, což ovšem plně vynahrazuje její obsah. Samozřejmě by se dalo ještě leccos vylepšit, například cesta do některých podkategorií není úplně nejpřímočařejší, ale v zásadě nám chybí jediná věc – datum uvedení připravovaného filmu do amerických kin přímo v jeho základních informacích.

MovieWeb není filmovou databází v pravém slova smyslu, neboť neobsahuje obrovské množství starších a neamerických filmů. Jestliže se ale chcete dozvědět něco o nových made-in-hollywood trhácích, není snad lepší stránky. Naleznete zde novinky, recenze kritiků, názory čtenářů, trailery, statistiky tržeb či podrobné informace o DVD. Lahůdkou jsou potom u většiny novějších filmů obrázky v tiskové kvalitě. Filmový fanda by určitě neměl tuto stránku minout.

Hodnocení provedení webu: Práce s MovieWebem je bez broadbandového připojení dosti pomalá, vliv na to má i vizuálně skvěle zpracovaný design. Přehlednost stránek je výborná a cesta k požadovaným informacím tudíž rychlá. Kupříkladu perfektně jsou roztříděné trailery.

Základ německého webu OutNow tvoří celkem dlouhé a kvalitně napsané recenze, které jsou doplněny přehlednou tabulkou základních informací o daném filmu. Na OutNow ale nechybí ani sekce novinek, informací o DVD či fórum. Největší síla webu je ale v jeho nabídce fotek, portrétů či plakátů v tiskové kvalitě. Obrázky jsou často ještě ve vyšším rozlišení než na MovieWebu. V databázi je oproti IMDb (a dá se říct i MovieWebu) skutečně jen pár filmů - většinou trháky nebo jinak zajímavé snímky, ke kterým si řada uživatelů ráda stahuje kvalitní obrázky.

Hodnocení provedení webu:  Stránky jsou v zásadě velmi jednoduché a rozhodně vás jejich design nepraští přes oči. Leckomu se asi ani nebudou líbit, ale to nic nemění na tom, že jsou velmi přehledné a orientace v jejich obsahu bleskurychlá.

Tak trochu monstrum, které těží hlavně z toho, že se k němu dostanete i přes adresu www.movies.com, jíž celá řada nezkušených uživatelů automaticky vyťuká. Stránky sami o sobě jsou velmi obsažné, naleznete na nich stejně jako na MovieWebu řadu typických sekcí. Movies.com jsou ale silně zasažené komercí, lze na nich kromě lístků do amerických kin kupovat i merchandisingové předměty. Pro českého návštěvníka je ovšem rozhodně zajímavější fakt, že na této stránce nalezne recenze slavné dvojice Ebert & Roeper.

Hodnocení provedení webu: Pompézní design oku lahodí, ale pro uživatele s pomalejším internetem je smrtící. Kromě řady reklam, je i celá horní lišta s odkazy jednotlivých kategorií ve flashi, což znamená delší načítání. Navíc ona horní lišta v podstatě možnosti flashe vůbec nevyužívá a je v něm tedy úplně zbytečně. Stránky jsou ale sami o sobě přehledné a minimálně za letmé nahlédnutí stojí.

Zastávka číslo 2 - Hollywood v číslech


Zjistit si náklady a zisky jednotlivých kuchařů filmové krmě je velice jednoduché. Stačí jen navštívit některý specializovaný podnik, ve kterém vám nabídnou bohaté menu v podobě statistik, komentářů i tématických novinek.

Příznačný název The Numbers (Čísla) skutečně vystihuje celý tento web, neboť na něm naleznete jen čísla, čísla a zase čísla týkající se filmů. Ke každému z nich máte k dispozici podrobnou tabulku, v níž jsou zaznamenány příjmy za každý den, jejich procentuální změny a ještě další méně zajímavé info. Pokud se chcete dozvědět něco o tom, jak si vámi očekávaný nejnovější trhák zrovínka vede, jsou The Numbers tou správnou volbou. V informacích o jednotlivých filmech jsou samozřejmě vypsány i náklady na natáčení, příjmy z prodeje/půjčování DVD/VHS a prodeje práv televizním stanicím.

Hodnocení provedení webu: Množství položek menu a textů na hlavní stránce působí zmatečně, neboť se vás autoři rozhodli doslova zahltit informacemi. Pokud ale hledáte konkrétní film, stačí použít jen viditelně umístěný vyhledávač.

Konkurencí The Numbers je tento informační server, na němž naleznete téměř stejně podrobné statistiky, ale navíc i recenze, novinky, informace o filmových studiích, předpovědi a další a další kupu informací, které nemá cenu popisovat, když jste od nich vzdálení jedno kliknutí. Je v podstatě jedno, jestli si vyberete The Numbers či Box Office Mojo, protože jsou oba servery po obsahové stránce na prakticky stejné úrovni. Libívější a o trošku přehlednější se nám zdají přeci jen Numbers.

Hodnocení provedení webu: Úvodní stránka je dle mého názoru příliš přeplácaná hyperlinky, texty a tabulkami až to všechno dohromady působí jako jeden velký guláš. Design také za moc nestojí.

Následující poslední díle Filmové hostiny bude trochu pikantnější. Navštívíme podniky do kterých je mládeži do 18 let vstup zakázán i restaurace nevalné pověsti, kde se dozvíte ty nejhorší pomluvy o každé herečce, která v Hollywoodu něco znamená. Těšte na zítra.

 
Témata: Jak na to

Nejčtenější

Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař

Allen Sides v pražském poslechovém studiu VOIX

Pracoval na skoro tisícovce alb, postavil osmnáct nahrávacích studií a jeho reprosoustavy hrají i ve studiích George...

Nekupujte náš nový Office 2019, prosí Microsoft. Ukazuje to na dvojčatech

Kampaň Microsoftu s dvojčaty ukazuje rozdíl mezi Office 2019 a Office 365....

Microsoft vytvořil sérii videí, ve kterých ukazuje nevýhody nového produktu. Poněkud překvapivé je, že je to jejich...

Jednosměrná letenka na rudou planetu se odkládá. Mars One krachuje

Ilustrace základny na Marsu, jak si ji představují v organizaci Mars One...

Firma Mars One, která slibovala soukromý let na Mars už v roce 2024, zkrachovala. Plány dostat na Mars lidské obyvatele...

Poslední Hitlerovy narozeniny nestály za nic. Supertanků se nedočkal

3D model stíhače tanků Jagdpanther, přezbrojeného na kanón ráže 128 mm tak, jak...

Na podzim 1944 se třetí říše hroutí a německé zbrojovky se snaží o nemožné. Hledají recept na zázračné zbraně,...

Tančík pro vnuka poručíka Grubera. Němci ho nasadili i proti Tálibánu

Lehké obrněné vozidlo Wiesel s 20mm kanonem

V množině bojových vozidel Bundeswehru nalezneme s trochou štěstí i malé, ale o to více zajímavé tančíky Wiesel. Do...

Další z rubriky

YouTube ztíží použití tlačítka dislike, aby se nezneužívalo

YouTube

YouTube vyzkouší, jak omezit vliv uživatelů, kteří se vyžívají v klikání na tlačítko s palcem dolů.

Google věnoval miliony dolarů Wikipedii. Ví, že ji bude potřebovat

Společnost Google věnovala otevřené internetové encyklopedii Wikipedia miliony...

Firma Google věnovala další tři miliony dolarů (přes 67 milionů korun) neziskové organizaci Wikimedia, provozovateli...

Zuckerberg má radikální plán: Chce sloučit tři nejoblíbenější kecálky

Mark Zuckerberg, šéf společnosti Facebook, plánuje integraci hlavních...

Mark Zuckerberg chce sjednotit komunikační platformy WhatsApp, Messenger a Instagram, a podtrhnout tak svou dominanci...

Najdete na iDNES.cz