Petra Kvitová posílá do hlediště polibky při odchodu z centrálního dvorce po

Petra Kvitová posílá do hlediště polibky při odchodu z centrálního dvorce po finále Wimbledonu | foto: AP

Kvitovou loví velké firmy, její marketingová hodnota strmě stoupla

  • 150
Po skvělém triumfu ve Wimbledonu pochopitelně strmě vyletěla marketingová hodnota Petry Kvitové. Nyní se podle manažera české hvězdy Miroslava Černoška pohybuje v osmimístných číslech.

Někteří novináři a fanoušci se podivují nad tím, že jedenadvacetiletá hráčka stále jezdí ve škodovce a bydlí v bytě v malém městě. Kdyby chtěla - jakože to se svou skromností zatím zřejmě neplánuje - může si koupit luxusnější vůz a pořídit si nějakou pěknou vilu.

Nejenže si v této sezoně Kvitová vydělala přes tři miliony dolarů, ale po wimbledonském vítězství se o ni přetahují sponzoři. Spousta firem chce, aby se stala Kvitová právě jejich tváří. "Firmy se snaží se o Petru bojovat a každý den mám několik telefonů. Wimbledon je ikonou tenisu a na rozdíl od jiných sportů, v kterých vynikají české sportovkyně, je globální s řadou úspěšných firem," řekl pro ČTK Černošek.

Manažer Kvitové:

"Petra má krásný úsměv. To je pro sponzory pozitivní."

Kvitová má v současnosti kontrakt s Nike, spolupracuje s dodavatelem raket Wilson, výrobcem hodinek Ulysse Nardin nebo oděvní společnost Steilmann. "Dříve se marketingový potenciál Petry pohyboval v sedmimístných číslech. Nyní se každopádně dostaneme o řád výš," uvedl Černošek.

Jeho společnost M Sport Servis Kvitovou zastupuje a dostává 25 procent z uzavřených obchodních smluv a další procenta z jejích odměn na turnajích. Černošek s Kvitovou se mohou těšit na další zajímavou smlouvu. "Stane se tváří jednoho produktu firmy ČEZ. Je vidět, že i silné české firmy vnímají její potenciál," prozradil Černošek. Kontrakt dohodl se šéfem energetického gigantu Martinem Romanem přímo v Londýně.

Přečtěte si o Kvitové také:

Pokud Kvitová tlak ustojí a bude pokračovat ve skvělých výkonech má šanci se zařadit mezi tenisové legendy. Případná obhajoba titulu z All England Clubu a úspěch na olympiádě, která se příští rok koná právě v Londýně, nabízí podle Černoška "neskutečnou variantu". Tím by cena české hráčky na trhu s reklamou vystoupala do závratných výšin.

Teď se alespoň bude snažit Černošek "prodat" wimbledonský úspěch svého klenotu také v týmové soutěži. Začátkem listopadu totiž Češky čeká finále Fed Cupu proti Rusku. "Bude to atraktivní zápas a náš tým je silný," připomněl Černošek další dvě vítězky Wimbledonu - Květu Peschkeovou ve čtyřhře a Ivetu Benešovou v mixu.

Vítězství českého výběru by mohlo Kvitové pomoci k vítězství v anketě Sportovec roku. Vždyť třeba šéf sportu na ČT Otakar Černý už ji takto tituloval v pondělí při příletu domů. Kvitová by navíc mohla ovládnout i kategorii sportovní kolektiv. To se naposledy podařilo brankáři Dominiku Haškovi po olympijském zlatu hokejistů v Naganu 1998.

"Bylo by to prestižní a cenné, kdyby vyhrála. Je to ocenění, které se řadí v žebříčku vysoko," uzavřel Černošek.

,

Tenis v roce 2024

15. - 28. 1. Australian Open, Melbourne
26. 5. - 8. 6. Roland Garros, Paříž
1. - 14. 7. Wimbledon
26. 8. - 8. 9. US Open, New York
12. - 17. 11. Finálový turnaj B. J. Cupu, Sevilla
19. - 24. Finálový turnaj Davisova poháru, Malaga