SazkaCo je hra Sazka Hru už od roku 1956 provozuje loterijní společnost Sazka. Soutěžící v ní každý týden tipují výsledky třinácti sportovních zápasů. Od počtu sázejících se odvíjí výška jackpotu, který mohou vyhrát jen ti, kteří uhodnou výsledky všech zápasů. Nižší výhry na tipující čekají ve druhém a třetím pořadí. |
"V pořadu prvního sázkového týdne hry Sazka byl uveden neexistující zápas Huddersfield - Petersborough. Ti sázkaři, kteří si chyby nevšimli, pak nevědomky tipovali výsledek jiného zápasu, protože ve svém systému měla Sazka zadaný zápas Hull - Wigan," uvedl pro iDNES.cz sázkař z Prahy, který si přál zůstat v anonymitě.
Zjednodušeně řečeno: tipující si doma vyplnil tiket podle internetových stránek, na kterých byl uveden fotbalový zápas Huddersfield - Petersborough. Ten se ovšem v Anglickém poháru vůbec nehrál a na webu se objevil chybně. Když sázkař přišel na terminál, jen obsluze podal vyplněnou sázenku, takže ani v tu chvíli si nevšiml, že na třetím řádku měl správně tipovat utkání Hull - Wigan.
V utkání Huddersfield - Petersborough by byli mírným favoritem domácí, na které tipující z Prahy taky vsadil. Jenomže utkání Hull - Wigan ovládli hosté. V systému Sazky se proto sázkařův tip zaznamenal jako chybný.
"Utkání Huddersfield - Petersborough bylo z důvodu technické chyby po omezenou dobu nesprávně uvedeno na internetových stránkách. Za chybu se sázejícím omlouváme," napsal v prohlášení Sazky tiskový mluvčí Zdeněk Zikmund.
Společnost ale odmítá, že by za chybu měla nést odpovědnost: " Všude jinde - sběrny, terminály, ČTK, časopis SazkaTip - byl po celou dobu uveden správný zápas Hull - Wigan. Informace na webové stránce jsou v tomto případě pouze informativní, rozhodující je program zadaný v on-line systému, kde bylo uvedeno správné utkání."
Sazce nahrává fakt, že pod pořadem aktuálního týdne na internetu je napsáno "bez záruky". Každý sázející si podle Zikmunda může nechat od obsluhy terminálu vytisknout stoprocentně správný seznam zápasů.
ReklamaceJak postupovat při reklamaci Sázející mohou sázenky reklamovat nejlépe do 35 dnů od vyhlášení výsledků. Mohou tak učinit v jakékoliv sběrně, kde je v provozu on-line terminál. Námitky může sázející podat i proti výsledku reklamace, v takovém případě pak bude rozhodovat generální ředitel. V tomto případě ovšem Sazka reklamace neuznává. Svědčí o tom příklad tipujícího, který se ozval redakci. "Každá reklamace se řeší individuálně," tvrdí přesto Zikmund. |
"Sázející mohou podat reklamaci a v příslušném termínu obdrží odpověď," nabízí Sazka řešení.
Tipující z Prahy, který se iDNES.cz ozval, svůj tiket zkusil reklamovat, ale neúspěšně: "Řekli mi, že rozhodující je to, co je u nich v systému. Omluvili se mi, ale víc prý dělat nemohou. Tuhle argumentaci já ale neberu - proč to tedy mají na svém oficiálním webu? Navíc nikdy dřív jsem nenašel informaci, že by určující byl jen jejich systém."
Chyba sázkaře stála přes pět set vsazených korun a možnost výhry. U Sazky prý ale bude sázet dál.
"V tomhle byznysu se točí miliardy, tak nechápu, proč zrovna v tomhle případě šetří na rozzlobených sázkařích, kterým jde o pár stovek," diví se. "Když se proti nim někdo ozve, odkážou člověka na Herní plán, který je ale strašně složitý a vlastně tam vždycky najdou to, co se hodí jim."