"Letos bylo vše ostřejší. Od samého začátku se závodilo velmi tvrdě," napsal Tomeček čtenáři Jardovi, který se jej ptal na rozdíly mezi jednotlivými ročníky Dakaru.
Otázky byly pestré, témata se lišila. Řeč přišla i na současnou situaci v automobilce Tatra, kterou stále neopustily existenční potíže. "Věřím, že se tak nestane. Pokud ano, tak chci určitě zůstat u podvozku značky Tatra," sdělil pilot čtenáři, jenž chtěl vědět, jaký vůz by si Tomeček vybral v případě zániku firmy Tatra.
Tomeček byl nejednou stručný. "Nemám rád kdyby," napsal k otázce, zda by jej předjel Rus Kabirov, kdyby byl Dakar delší o jednu etapu. Také se rozepsal, když byl tázán, čím ho Dakar přitahuje:
"Dakar je cosi výjimečného a ojedinělého, vyzkouší, jak je člověk odolný, co všechno vydrží, připravuje účastníkům nečekané a nenapodobitelné situace, které v "civilu" nejsou a nemůžou být. Navíc projíždíme místy, kde se normálně člověk nemá šanci dostat. Dostáváme se do extrémních situací v extrémním prostředí. Zkrátka Dakar je Dakar."
Text poutající on-line rozhovor:
Tomáš Tomeček letos prožil svůj nejlepší Dakar. V bájném dobrodružství dojel v kategorii kamionů druhý, což je, pomineme-li jeho dřívější prvenství v roli navigátora Karla Lopraise, největší úspěch inženýra z Příbora.
Závodník česko-brazilské stáje Petrobras Lubrax navštívil redakci motorsport.idnes.cz před odjezdem k Rallye Dakar 2003 a nyní se vrací, aby opět odpověděl čtenářům v on-line rozhovoru. Muž, pro kterého znamená značka Tatra pořádný kus života, odpovídal on-line na otázky čtenářů iDNES.
"Už se těším," řekl Tomeček. A co po návratu z Afriky pořád dělá? "Narodila se nám dcerka a k tomu není co dodat. Snad jen to, že nám děvče pěkně roste."
Tomáš Tomeček, druhý v kategorii kamionů v letošní Rallye Dakar, odpovídá v ostravské redakci iDNES v on-line rozhovoru čtenářům |