Jakub Kornfeil

Jakub Kornfeil | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Divím se, že závod neukončili dřív. Bylo to nebezpečné, říká Kornfeil

  • 7
Chvílemi připomínal Arnolda Schwarzeneggera ve filmu Komando. Všichni kolem něj padali k zemi, on ale bez šrámu mířil k cíli. Motocyklista Jakub Kornfeil nakonec v bláznivé Velké ceně Malajsie dojel druhý, potřetí tak ve světovém šampionátu stál na stupních vítězů. A podruhé - po loňské Británii - bral stříbro. "Dnešní pódium je ale pro mě to nejvíc v kariéře. Dojet druhý na suchu je víc, než když jsem byl druhý na vodě," řekl v rozhovoru pro iDNES.cz

Jaký byl klíč uspět v tak divokém závodě?
Bylo potřeba nad tím přemýšlet. V Austrálii před týdnem popadalo ještě víc lidí a ve vyšších rychlostech. To bylo mnohem horší. Tady v Malajsii jsem strašně rád, že jsem to na trati ustál. Protože dráha dnes hodně klouzala.

Čím to? Zdejší vlhkostí?
Tím, že přes noc napršelo, jenže přes den nesvítilo slunko, a trať nestačilo vyschnout. A v pórech asfaltu se držela voda. Gumy pak tu vodu vytahovaly, ona se na ně nalepila. Proto to klouzalo.

Připomenu pár divokých momentů: hned v prvním kole jste se v šesté zatáčce vyhýbal čtyřem jezdcům, kteří spadli. O dvě kola později zase šli k zemi tři z čela.
Těch krizových momentů bylo opravdu hodně, já jsem se jim naštěstí dokázal vyhnout. Přitom jsem často neviděl, co se kolem mě děje. Jen jsem ve třetím kole zaregistroval, jak jdou ven. Proto jsem si to hlídal a v dalším kole zjistil, že je na trati hodně oleje. Hned jsem si řekl: Dávej bacha!

Právě moment ze třetího kola mohl skončit tragicky. Ve chvíli, kdy traťoví komisaři vytahovali z kačírku jednu z motorek, sem přiletěly tři další. Viděl jste už tu situaci?
Ještě ne, ale už mi lidi v boxech říkali, že to byla hodně nebezpečná situace. Tam kdyby nějaký jezdec letěl jen o metr vedle, tak by vrazil přímo do té ležící motorky. Divím se, že závod nezastavili. Na trati byly mraky oleje a fakt to bylo nebezpečné.

Nakonec přeci jen skončil předčasně. Vy byl v tu chvíli třetí, ale přeci jen se po revizi výsledků posunul na druhou příčku.
Věřil jsem ve druhé místo. Bere se vždy kolo nazpět. A to jsem druhý byl.

A v závodě v Malajsii tak dovedl malajský tým na stupně vítězů.
Taky mají obrovskou radost. Všichni na to čekali hromadu let a jsou za to strašně rádi, že jsem jim ho přivezl. Po sezoně z týmu odcházím, a tak jsem se chtěl zavděčit. A taky dokázat, že jde stát na pódiu i s hondou. Ale žádné oslavy nebudou, už za pár hodin letím domů.

Poprvé po sedmi plných sezonách v mistrovství světa získáte víc než 100 bodů. I to byl váš cíl, že?
Dnešní pódium je pro mě to nejvíc v kariéře. Dojet druhý na suchu je víc, než když jsem dojel druhý na bodě. Moc si toho vážím, že jsem poprvé překonal stovku. Mám 103 bodů, jsem osmý. Ještě jeden závod je před námi a já věřím, že zůstanu v Top 10. Abych po sezoně mohl říct, že jsem v nejlepší desítce jezdců na světě.

Je to zásluha toho, že jste se snažil v sezoně hlavně bodovat? S nulou jste vyšel jen ze čtyř závodů.
Snažil jsem, ale bohužel to tak moc neplatilo. Zpočátku sezony ano, ale pak se nám přestalo dařit. Měli jsme hodněkrát smůlu, jenže ta k závodění taky patří. Každopádně tabulka hovoří, že je to má nejlepší sezona.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž