Kdyby totiž mechanici museli motor před závodem vyměnit, vítěz úvodního dílu sezony z Melbourne by ztratil deset míst na startu.
"Máme určité obavy," řekl Kimi Räikkönen na webových stránkách Ferrari. V Sepangu přitom v roce 2003 ještě v barvách stáje McLaren slavil první vítězství v kariéře. "Na konci minulého závodu počítače zaznamenaly lehký únik vody a vedení týmu mi řeklo, abych zpomalil," přiznal Räikkönen.
Agregát byl podle něj od té doby v továrně, kde ho mechanici podrobili různým testům a simulacím. "Samozřejmě všichni doufáme, že vydrží a nebude třeba ho vyměnit. Jinak to pro nás bude trochu problém, protože chci samozřejmě dojet co nejlépe, vyhrát," uvedl. Podle pravidel musí jeden motor vydržet dva závodní víkendy.
V minulém závodu řešil potíže výměnou motoru Finův týmový kolega Felipe Massa, který startoval z poslední pozice, přesto dojel šestý. Brazilec bude velký Räikkönenův soupeř pro nedělní závod stejně jako McLareny, v nichž dojeli v Austrálii za Finem obhájce titulu Fernando Alonso ze Španělska a nováček Lewis Hamilton z Británie.
Malajská Grand Prix představuje jeden z nejtěžších závodů sezony hlavně kvůli často se měnícím povětrnostním podmínkám. Jezdci ve velkém vedru ztrácejí mnoho tekutin, auta se přehřívají, velmi časté jsou navíc prudké a nečekané lijáky; déšť předvídají meteorologové i tentokrát. Vozům Ferrari se v Sepangu od prvního závodu v roce 1999 daří nejvíc, ale poslední dvě Velké ceny tam vyhrály monoposty Renault. To se však podle odborníků změní.
V Melbourne se totiž renaultům vůbec nevedlo. Ital Giancarlo Fisichella byl pátý a nováček Heikki Kovalainen, do něhož vedení stáje vkládalo velké naděje, dojel až desátý se ztrátou jednoho kola. "Věříme, že to bude lepší," prohlásil technický ředitel Renaultu Bob Bell po testech v Sepangu v minulém týdnu. "V této chvíli je asi nereálné, abychom poráželi ferrari a mclareny, ale potřebujeme vidět určitý progres," prohlásil.
McLaren věří Alonsovi, který v Malajsii vyhrál v roce 2005 a dva roky před tím vybojoval na tomtéž okruhu svou první pole position v kariéře. Jeho stájový kolega Hamilton, který jako první nováček od roku 1996 a úspěchu Kanaďana Jacquese Villeneuvea stanul hned při premiéře na stupních vítězů, zůstává při zemi. "Byl to start do formule z říše snů, ale jsem realista a vím, že ne pokaždé se všechno tak vydaří," řekl dvaadvacetiletý pilot.
Průběžné pořadí MS (po 1 ze 17 závodů): 1. Räikkönen (Fin./Ferrari) 10 bodů, 2. Alonso (Šp./McLaren) 8, 3. Hamilton (Brit./McLaren) 6, 4. Heidfeld (Něm./BMW) 5, 5. Fisichella (It./Renault) 4, 6. Massa (Braz./Ferrari) 3, 7. Rosberg (Něm./Williams) 2, 8. R. Schumacher (Něm./Toyota) 1.
Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 14 bodů, 2. Ferrari 13, 3. BMW-Sauber 5, 4. Renault 4, 5. Williams-Toyota 2, 6. Toyota 1.
S e p a n g (ČTK) - Celkem patnáct zatáček a dvě dlouhé rovinky prověří piloty v druhém závodu seriálu mistrovství světa vozů formule 1 v Sepangu. Trať nedaleko letiště v Kuala Lumpuru je členitá a mezi jezdci oblíbená. Grand Prix hostí podeváté a je náročná nejen na řidičské umění jezdců, ale vzhledem k vysokým teplotám i na kvalitu motorů. Na rovinkách jezdci dosahují rychlosti až 330 kilometrů v hodině. Okruh nabízí několik možností k předjíždění, za nejvhodnější místo je považována vlásenka před vjezdem do cílové rovinky. Jezdce může zaskočit nečekaný liják, které jsou v Sepangu časté. Trať je pro diváky přitažlivá svou členitostí. Má velmi pomalé zatáčky, které se dají projíždět maximálně rychlostí 90 km/h, ale i extrémně rychlé, v nichž vozy jedou až 255 km/h. Loni v Sepangu vyhrál Ital Giancarlo Fisichella s renaultem. Charakteristika tratiDélka okruhu: 5,543 km. |