Martin Prokop

Martin Prokop | foto: AP

Prokopa zachránili na Rallye Monte Carlo diváci. Vytáhli ho z příkopu

  • 2
Valence (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Třináctá příčka patří po první etapě Rallye Monte Carlo české posádce Martin Prokop, Zdeněk Hrůza, na vedoucího Sébastiena Loeba ztrácí sedm a půl minuty. Radost ale mají hlavně z toho, že pokračují dál. Nebýt pomoci diváků, kteří je ve druhé rychlostní zkoušce vytáhli z příkopu, museli by předčasně odstoupit.

"Jsem šťastný, že to takhle dopadlo," vydechl si Prokop, který podruhé v kariéře pilotuje Ford Fiesta WRC.

Co se stalo?
Na trati bylo hodně sněhu, proto jsme vepředu nazuli hroty a vzadu asfaltová kola. Ale moc to nefungovalo. V jedné zatáčce nám to ustřelilo a vypadalo to, že trefíme most. Jediným řešením bylo dát plný plyn a zkusit to vybojovat. Povedlo se, ale už to bylo tak nakoňované, že jsem musel udělat hodiny. Po nich jsem spadl z cesty dolů a bylo jasné, že jde o velký průšvih. Auto hodně zapadlo do příkopu. Tipoval jsem, že už tam zůstaneme. Ale naštěstí bylo v okolí dost lidí a my měli v kufru uvázaná lana, takže do tří minut jsme mohli pokračovat.

Jaké byly ostatní rychlostní zkoušky?
První den byl záludný, proto jsme rádi, že jsme v cíli. Na startu každé vložky si říkám, co zas přijde, a vím, že to nemám ve svých rukou. Podmínky byly chvílemi šílené a my jsme dopoledne zvolili nevhodné nastavení. Navíc ještě nemám zažitou rychlost. S dvoulitrem (Fordem Fiesta S2000) jsem věděl, jakou zatáčku jak projet, tady se to musím naučit.

Je mezi tím velký rozdíl?
Rychlost si musíš zažít a vědět, že v pravé pět to bude takhle, a ne jinak. Chvíli to potrvá.

Jak těžká bude čtvrteční etapa?
Pojedou se vložky, ze kterých jsou měl po tréninku hroznou obavu. Je to úzké, hodně uklouzané, jsou tam brutální sjezdy. Není prostor na chybu, bude to boj o holý život.

Co říkáte výsledkům?
Výsledkový servis moc nefunguje, takže toho moc nevíme. Po vložce se na internetu podíváme, jak jsem jeli. Vím akorát to, že Latvala boural, ale nikde jsem ho neviděl. Moc pěkně jede Ogier (ve Škodě Fabii S2000 je senzačně čtvrtý). Řídit dvoulitr v těchto podmínkách může být výhodou, protože krotit tuhle mrchu, kterou máme my, je strašné. (úsměv) Nedivím se, že tak frčí.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž

Témata: rallye