Plošinář Dryml je zpět mezi elitou

Pardubice - Plochodrážní elita mezi sebou přivítá staronového člena. Po třech letech se do soubojů o titul mistra světa vrací Lukáš Dryml. "Mám obrovskou radost," jásal pardubický plošinář. V dánském Vojensu podal další důkaz o své skvělé současné formě. Ve finále kvalifikace o účast v Grand Prix skončil druhý.

Spolu s domácím vítězem Nielsem Kristianem Iversenem a jeho bronzovým krajanem Bjarnem Pedersenem si zajistil stále místo v příštím ročníku světového šampionátu.

"Závod mi perfektně vyšel. Potvrdil jsem, že mám formu a že můžu porazit kdekoho," radoval se Dryml.

Moc jste toužil po návratu do Grand Prix?
Vždy jsem chtěl zpátky. Ale jen za předpokladu, že na to budu mít. Jsem šťastný, že jsem to předvedl. Prostě nyní přišel správný čas na návrat do Grand Prix.

Minulý týden jste jel jen jednou ve švédské lize. Vše jste podřídil závodu ve Vojensu?
V úterý jsem jel ve Švédsku a pak jsem tam zůstal s přítelkyní u jednoho výborného známého. Udělali jsme si "dovolenou". Bydleli jsme v chaloupce v lese, kde lišky dávají dobrou noc. Chytali jsme ryby, chodili jsme na houby, byla to výborná relaxace. Dokonale jsem si vyčistil hlavu. Prostě idylka.

Věřil jste v postup?
Na tři místa byla hodně velká konkurence. Na rozdíl od Poláků či Dánů jsem neměl dráhu vyzkoušenou. Jel jsem tam jen Grand Prix v roce 2002. A konkurence byla nabitá. Vždyť neuspěli třeba Polák Kasprzak nebo Švédové Lindgren a Davidsson. Já jsem ale věřil své formě i motorkám.

Ovál ve Vojensu jste si kvůli dešti nemohl vyzkoušet ani v tréninku, že?
Nemohli jsme naladit motor ani převody. Vše jsme dělali odhadem.

I když jste zkušený jezdec, byla to taková cesta do neznáma?
Byl jsem ve spojení s Dánem Nickim Pedersenem. On je svůj. Je to tvrďák, ale férový kluk. Poradil mi, jak on ve Vojensu jezdí a jak má naladěné motorky.

Pomáhal vám skoro jistý letošní mistr světa. Byly to užitečné rady?
Řekl mi úplně všechno. To mi dodalo sebevědomí. I bez tréninku jsem věděl, jak tam takový "palič" jezdí. Byly to dobré rady.

Takže motocykly vám "šlapaly" hned od začátku?
To ne. I když to nebylo špatné, pořád jsme ještě motorky dolaďovali. První tři jízdy jsme ideální naladění hledali. Navíc mi nepřál ani los. Do první jízdy jsem šel z nejhorší startovní pozice. Dojel jsem třetí. Byl jsem sice rychlejší než Dánové Bjerre a Iversen, ale nechtěl jsem udělat nějakou blbost. Každý bod se v takovém závodě počítá. Do druhé jízdy jsem změnil motorku. I když jsem vyhrál, nebyl jsem úplně nadšený. A v další rozjížďce to bylo podobné. Prodral jsem se na druhé místo, byl jsem rychlejší než Polák Dobrucki, ale na předjetí mi trošičku scházelo.

Další dvě jízdy jste vyhrál. Už byly bezproblémové?
Při čtvrté jízdě jsem skočil zpátky na první motorku, na níž jsme vše překopali. Proti Kasprzakovi a Bjarne Pedersenovi jsem perfektně odstartoval.

Bylo to v pohodě stejně jako v poslední rozjížďce. Jak vás poslouchám, během jízd jste se v depu rozhodně nenudil, že?
Nebylo to tak hektické. Naopak. Měl jsem skvělý tým. Musím moc poděkovat tátovi. Celý týden mi ve Švédsku pečlivě připravoval motorky. Odhalil spoustu věcí, z nichž se mohl vyklubat defekt. Přijel i bývalý tátův mechanik z Německa, který mně i bráchovi dříve pomáhal. Souhra byla skvělá. O motorky jsem se nemusel starat, jen jsem se koncentroval na závod.

Vyšel vám skvěle. Po nedávném zlatu z mistrovství Evropy dvojic je to další parádní úspěch. A nemusí být poslední, před sebou ještě máte evropský šampionát jednotlivců a Zlatou přilbu.
Čekají mě i důležité ligové závody. Je toho dost. Když už jsem se dostal do finále mistrovství Evropy, chci v něm udělat nějaký výsledek. A Zlatá přilba je srdeční záležitostí.

Jede se doma, nikdo z rodiny ji ještě nevyhrál.
Chci něco předvést.

Lukáš Dryml.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž