Otec trať postaví a syn ji otestuje

B r n o - Dnes naposledy v tomto týdnu se Libor Brabec pořádně vyspal. Teď je před ním třicetihodinový pracovní maraton a ani po něm si příliš neodpočine - bude čekat na to, jak jeho dílo dopadne. Je totiž hlavním stavitelem trati halového superkrosu, jenž se o víkendu uskuteční v brněnské hale Rondo. A právě přeměnit hokejovou halu v pravou superkrosovou arénu je tím nejtěžším oříškem celých závodů. "Snad nikdo v Evropě se nepokusil o podobnou věc jako my, je to tak trochu bláznovství," říká Brabec.

Naráží na tu skutečnost, že hala Rondo neumožňuje téměř žádné využití těžké techniky, která je při podobných akcích běžná. "Musíme na trať navézt dvanáct set kubíků hlíny a do haly přitom projede pouze Avie," vysvětluje hlavní problém stavitel. V řeči čísel to znamená, že celkem patnáct nákladních aut bude muset do Ronda vjet nejméně šestsetkrát. "To bude docela šrumec. Mám strach ze vzduchu, asi tam bude hodně kouře, možná že použijeme dýchací roušky," obává se Brabec.

Navíc se bude po Rondu pohybovat šest malých bagrů, jejichž úkol zní: "Zpracovat zeminu v závodní trať." Celá akce odstartuje dnes ve dvacet hodin. "Na led nejprve položíme dřevotřísku, poté na řadu přijde sláma, a po ní již hlína. Samotné navážení začne kolem půlnoci," hlásá plán na dnešní noc Brabec. První obrysy díla dostanou reálnou podobu v pátek dopoledne.

V tu chvíli přijde vhodný čas, aby se do práce zapojil i stavitelův syn Jan Brabec, vynikající český závodník a mistr republiky v motokrosu a superkrosu. "Mým úkolem bude trať testovat," říká mladší z rodu Brabců. "Podle něho budeme dál pokračovat, musíme vědět, kde přidat hlínu a podobně," dodává otec.

Poprvé se na závodní dráhu superkrosaři vydají v sobotu v poledne, kdy je na programu neveřejný trénink. Samotná trať bude mít obtížnost spíše průměrnou. "Museli jsme učinit kompromis mezi zahraničními a našimi jezdci. Tuzemští závodníci ještě nejsou tak vyježdění, a tak nemá cenu riskovat jejich zranění," tvrdí Libor Brabec.

Přesto se diváci mají na co těšit a Rondo se alespoň částečně přemění v pravou americkou superkrosovou arénu. "Prvky na trati nebudou nějakým naším převratným nápadem, jde o tradiční osvědčené překážky ze zahraničí," přiznává Brabec.

Na jezdce tak kromě dvouskoků a trojskoků čeká i obávaná americká ruleta či dnes velmi módní tunýlek. Především ten bude pro stavitele velkým otazníkem. "Je to naše premiéra, ale věřím, že se vše zdaří," říká s optimismem stavitel.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž

Témata: Avia, Maraton, zranění