Octavia Cup s ohnivou havárií

Brno - Staré dobré oktávky. To lze povědět o třetím závodním víkendu okruhové série Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup v Brně. Jezdců je sice méně, ale pole je vyrovnanější, hlavně na špici. Oba brněnské závody, Sprint na osm a Hlavní závod na patnáct kol přinesly vše, čím si šampionát získal výsostné renomé - vyrovnané souboje, předjíždění, havárie a poprvé v historii vyjel na trať i safety car. Nejradostnější byli dva závodníci. Ondřej Navrátil proto, že se dostal do čela tabulky a Martin Dlouhý proto, že vyhrál hlavní závod a poskočil na druhé místo celkově.

Největším vzrušením obou závodu byla havárie tří jezdců v Hlavním závodě, kvůli které prvně v historii vyjel na trať safety car. Několik se navzájem předjížděli Milan Maděryč a František Došek. Byl to krásný souboj, který ovšem skončil ošklivě.

Ve výjezdu ze třetí zatáčky dráhy Došek trefil Maděryčovo prvé zadní kolo, oba se roztočili do hodin, Maděryč zůstal stát napříč tratí a do Doška narazil ve velké rychlosti Bohuslav. Jeho vůz poté začal hořet, vedení závodu okamžitě vyslalo na dráhu safety car. Nikdo se nezranil, ale škoda, hlavně na Bohuslavově voze, je veliká.

„Fando, proč to děláš, vždyť jsi byl za mnou a sprostě jsi mě trefil. A k tomu chudák Bohuslav, auto má na mraky,“ říkal Maděryč Doškovi. Ten si ale chybu přiznat nechtěl. „Byl jsem vedle tebe,“ řekl jen opakovaně.

„Konečně, konečně auto pořádně fungovalo,“ ulevil si v cíli Hlavního závodu pilot týmu ACA Racing Klub, který si kvalifikaci zajistil pole position, ale ve Sprintu skončil až  třetí za Navrátilem a suverénním vítězem Josefem Kopeckým.  „Až po Sprintu, ve kterém bylo auto velmi přetáčivé, jsme dokázali nastavit geometrii správně,“ dodal Dlouhý.

Smolařem víkendu byl dorostenec Adam Lacko. Ve Sprintu přestala fungovat převodovka jeho auta a v Hlavním závodě mu upadlo kolo. Mladík přitom jezdil parádně a vždy byl ve hře o třetí místo. Jeho velký učitel a šéf Josef Kopecký sice s přehledem ovládl Sprint, ale dlouhý závod za velké body byl pro něj špatný.  Stihl ho stejný problém - převodovka, kvůli níž odstoupil.

Ve výjezdu ze třetí zatáčky dráhy Došek trefil Maděryčovo prvé zadní kolo, oba se roztočili do hodin, Maděryč zůstal stát napříč tratí a do Doška narazil ve velké rychlosti Bohuslav. Jeho vůz poté začal hořet, vedení závodu okamžitě vyslalo na dráhu safety car.

„Fando, proč to děláš, vždyť jsi byl za mnou a sprostě jsi mě trefil. A k tomu chudák Bohuslav, auto má na mraky,“ říkal Maděryč Doškovi. Ten si ale chybu přiznat nechtěl. „Byl jsem vedle tebe,“ řekl jen opakovaně.

V závodech se nakonec neobjevil Slovák Andrej Studenič, který po trénincích nebyl spokojen s výkonem motoru. Na poslední chvíli naopak nastoupl loňský šampio Jan Kopecký, který letos jezdí výhradně rallye. Do Brna přijel proto, že kvůli porušení řádů nemohl startovat v Rallye Bohemia. V cíli byl jen sedmý a pátý. „Motoru schází výkon, takže na rovinkách mi všichni ujížděli,“ uvedl Kopecký, který dostal od týmu BRT nabídku k startu až v pátek večer.

Celkově vede Navrátil (186 b.) před Dlouhým (168 b.) a Josefem Kopeckým (151 b.), další dvojzávod se jede za dva týdny v Mostě.

Safety car vede pole octavií - poprvé v historii série Octavia Cup.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž