Pětadvacetiletého Japonce čeká osmý závod formule 1, s vozem Spykeru má možná ještě menší šance než měl s autem Super Aguri. A týmový kolega Sutil je méně zkušený, ale nikoli pomalejší než Sató.
Jamamoto přestoupil k Nizozemcům těsně před závodem. Bez testů. Bez jediného kola s oranžovým vozem. Proto pro něj tréninky nebyly velkým zklamáním.
Nastoupil jste ke Spykeru bez jediného kilometru v jejich kokpitu. Bylo to těžké?
Samozřejmě. Od pátečního rána jsme pracovali na přizpůsobení sedačky, nastavení pozice pedálů a tak dále. Učil jsem se, jak auto reaguje - všechno pro mě bylo nové.
Vaše sedačka už je v pořádku?
Doufám. Je totiž úplně něco jiného, když na ni sedíte v garáži a když pak jedete. Možná ji ještě budeme trochu měnit. Ještě přidáme nějakou pěnu.
Jak vám sedí letošní pneumatiky?
Jsou velmi odlišné a zatím nemohu říct, jak se mi na nich daří. Ale už jsem pracoval i na porovnání obou směsí, které sem Bridgestone přivezl.
A ostatní nastavení auta?
Zatím jsem nenarazil na žádný problém. Všechny systémy auta pracují, jak by měly.
Tým na vás asi nevyvíjí žádný tlak, ale přesto. Co od vás očekávají?
Jsem jezdec a jako takový se musím snažit jezdit na limitu. Ale kdybych jel na limitu tento víkend, budou z toho pramenit chyby. Jedna za druhou. Takže musím jet opatrně, vyvarovat se chyb a seznamovat se s autem, pneumatikami a vším ostatním.
Byl jste před Maďarskem nervózní?
Ano. Je velmi vzrušující být zpátky ve formuli 1. Poslední závody jsem trávil v paddocku GP2 (se slabým týmem BCN Competicion nezískal ani bod), ale to je teď pryč a soustředím se na svou novou práci.
Pomohlo vám, že jste v Maďarsku jel s F1 už loni?
Neřekl bych. Auto je natolik odlišné, že si stejně musím zkoušet průjezd každou zatáčkou znovu. A okruh je dnes možné se naučit na počítači.
Japonský jezdec Sakon Jamamoto s vozem Spyker při tréninku na Velkou cenu Maďarska. |