Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda Motorsport | foto: ČTK

Kopecký nadále hájí barvy Škody, tým angažoval i mladé jezdce

  • 1
Letošní mistr světa v kategorii WRC2 Pontus Tidemand ze Švédska, český šampion Jan Kopecký, 21letí mladíci Ole Christian Veiby z Norska a Fin Juuso Nordgren a 17letý finský zelenáč Kalle Rovanperä, jenž ve většině zemí ještě nemůže řídit v běžném provozu. Takové je složení továrního týmu Škoda Motorsport pro rallyovou sezonu 2018.

„Nepochybuji o tom, že s nejmladším týmem v historii Škodovky pojedeme na plný plyn,“ prohlásil předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Týmovou prioritou je světový seriál WRC2, kde se představí Tidemand, Veiby a Nordgren. Jeden z nich bude bojovat také v Asijsko-pacifickém šampionátu. Tam, kde to pravidla silničního provozu umožňují, pojede Rovanperä, jenž získá plnoletost až v říjnu příštího roku. Na vybraných podnicích se představí také Kopecký, jehož prioritou opět bude domácí šampionát.

„Všichni mladí jezdci už prokázali svůj talent. Věřím, že to potvrdí také v příštím roce,“ podotkl šéf Škody Motorsport Michal Hrabánek.

Cíl pro novou sezonu je jasný. Navázat na letošní ročník, který přinesl do Mladé Boleslavi spoustu radosti a byl nejúspěšnějším ve 116leté historii značky. Škoda kromě triumfu Tidemanda v mistrovství světa slavila v Asijsko-pacifickém šampionátu, kde vyhrál Ind Gaurav Gill, v Jižní Americe triumfoval Gustavo Saba z Paraguaye a v Africe zvítězil Manvier Baryan z Keni.

K tomu značka přidala 14 národních titulů, mezi nimiž se vyjímá tuzemské tažení Kopeckého, jenž dobyl třetí český titul v řadě. Ve voze Škoda Fabia R5 ovládl všech svých 16 startů na tuzemských silnicích. I díky těmto výsledkům tým dodal soukromým zájemcům už více než 170 modelů Fabie R5.

Zatímco Kopecký a Tidemand jsou součástí Škodovky několik let, zbylí jsou nováčci. Kromě toho, že jsou ze Skandinávie, mají společné to, že pocházejí z rodin, kterým soutěžení není cizí. Čím zaujali týmové šéfy?

Veibyho otec je manažerem několika světových jezdců. V mistrovství světa se objevil už v roce 2014, zkušenosti s řízením škodovky letos nabíral v asijsko-pacifickém seriálu, kde vybojoval stříbro za Gillem. Šanci dostal také ve světových podnicích, v Polsku kategorii WRC2 ovládl.

Nordgren pochází z vesnice Karkkila, která je rodištěm legendy světové rally Markku Aléna. Původně se věnoval hokeji, ale vůně benzinu ho lákala víc. Před dvěma roky získal prestižní finský titul, loni dostal cenu Budoucí finská rallyová hvězda.

Rovanperäho otec Harri je ze všech nejznámější. Na přelomu tisíciletí závodil v továrních týmech Peugeot nebo Mitsubishi a v roce 2001 vyhrál Švédskou rally. Potomek už dvakrát ovládl lotyšské mistrovství a díky svým genům je považován za jeden z největších příslibů současného rallysportu. Řidičský průkaz získal díky výjimce finské vlády pouhý den po svých sedmnáctinách. A pouhé tři týdny poté ovládl kategorii WRC2 na Britské rally.

České fanoušky pochopitelně nejvíc zajímá Kopecký. Jeho snahy o plnohodnotné angažmá v mistrovství světa nevyšly, proto bude stejně jako v uplynulých sezonách startovat ve vybraných podnicích. Jeho hlavní prioritou opět bude tuzemský šampionát, kterému neomezeně vládne. V něm se představí v autě s nezvyklým designem. Tradiční zelenou nahradí modrá, červená a bílá. České národní barvy odkazují na sté výročí od vzniku samostatného státu.

„Jsem rád, že můžu ve Škodě pokračovat. Baví mě podílet se na vývoji auta,“ podotkl Kopecký. „Sehnat rozpočet na svět není v Česku snadné,“ dodal ke svým snahám o soukromou účast na mistrovství světa.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž