Patrik Vostárek

Patrik Vostárek - TŘETÍ TRIUMF. Patrik Vostárek se koncentruje na start brněnského závodu ME třídy superstock 600, v němž posléze vybojoval už své třetí vítězství v řadě. | foto: aechiv KL INTERMOTO

Motocyklista Vostárek věří, že v Brně poprvé nakoukne do desítky

  • 0
Přesně před rokem stál Patrik Vostárek v Brně na nejvyšším stupni a užíval si ovací tisícovek českých příznivců silničních motocyklů. Na Masarykově okruhu tehdy v nádherném závodě dovršil v seriálu mistrovství Evropy třídy superstock600 svůj zlatý vítězný hattrick, předtím totiž vyhrál na německém Nürburgringu a v italském Misanu.
"Byl to krásný víkend, který jsem takhle pěkně završil," rád vzpomíná jezdec hradecké stáje KL Intermoto.
Dnes se na brněnský okruh po roce vrací, ale v rámci světového šampionátu superbiků už nepojede třídu superstock600, nýbrž prestižnější světový šampionát třídy supersport, kam už na konci minulé sezony přestoupil.

Bude to pro vás velký rozdíl?
Takový přestup samozřejmě znamená rozdíl v řadě věcí.

V čem například?
Motorku pro superstock jsme tehdy už měli ideálně nastavenou. Hlavně podvozek. Dalo se z toho vycházet, nic moc se nemuselo před závodem řešit. Před startem supersportů nás čeká mnohem více práce, bude to složitější, potřebujeme využít data, která jsme nasbírali.

To je nastavení motocyklu. Co délka závodu? Loni vám na vítězství stačilo necelých dvacet minut, kdežto závod supersportů se jel dvojnásobný čas.
Myslíte fyzickou kondici? V délce závodu rozdíl je, ale na to už jsem si zvykl. Pár závodů mezi supersporty už jsem odjel.

Co znamená výhoda české, tedy vlastně domácí tratě?
Určitě to znát být může, ale na druhé straně vzhledem k mému letošnímu programu moc domácí není. Ještě jsem v Brně nezávodil a jen jednou, před týdnem, jsem tam testoval. Na několika okruzích po Evropě jsem toho najezdil víc. To také bude v souvislosti s brněnským závodem podstatný rozdíl oproti minulé sezoně. Loni jsem tam před mistrovstvím Evropy jel český mistrák, dokonce jsem ho i vyhrál, měl jsem možnost tam trénovat.

Letos jste se zatím musel spokojit jen s jedním testováním. Jak jste byl spokojen?
Moc ne. Šlo o poměrně krátké tréninky, navíc na trati bylo dost lidí. Bylo na ní těžké získat nějaký rytmus. Odpovídaly tomu i časy.

Nezdály se vám?
Jezdil jsem nejlepší kolo za dvě minuty a sedm vteřin, což není nic moc. Dokonce je asi o půl vteřiny horší, než mám svůj stockový rekord. Ještě nás v pátek a v sobotu čeká s nastavením motorky hodně práce.

Na jaký čas se potřebujete dostat?
Špička bude jezdit pod dvě minuty a čtyři vteřiny, když já zajedu dvě minuty a čtyři a půl, budu někde na konci druhé desítky.

Předpokládám, že po vašich letošních výsledcích byste nejen v tréninku, ale i v závodě rád dosáhl lepšího umístění.
Přesně tak. Tohle by bylo mimo bodovaná místa.

Těch jste několik dosáhl, naposledy jste byl dvanáctý v anglickém Doningtonu. Bral byste to i v Brně?
Nebylo by špatné, ale rád bych si vylepšil své letošní maximum. Už jsem byl i jedenáctý a chci se zlepšit, což znamená dostat se do top ten. S tím jsem šel do sezony, proto se budu snažit, abych v Brně odstartoval svá umístění mezi nejlepšími deseti.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž