První podnik letošního mistrovství Evropy se odjel v polovině dubna v italském Colle di Tora. Motocyklovou soutěž ovšem předčasně ukončila sněhová bouře, která se přehnala v místních kopcích. Kluzký kamenitý horský terén totiž uvěznil několik jezdců, kteří byli odkázaní na vzájemnou pomoc ve výjezdech. Do třetího kola už pořadatel jezdce nepustil a soutěž ukončil. Ještě dvě hodiny po dojetí nebyli někteří jezdci v cíli a pořadatelé je stahovali z hor.
Druhý podnik se odjel u Plzně
Na začátku srpna se druhý podnik konal v Kozojedech u Plzně pod pořadatelskou taktovkou KP enduro Klubu. Mistrovství Evropy se v Česku naposledy konalo před sedmi lety v Uhlířských Janovicích. Soutěž v Kozojedech byla hodně náročná a jezdci ji přirovnávali k tratím mistrovství světa. Obtížnost navíc ztížil déšť.
Výjezdy se na první pokus málokomu podařilo vyjet a jezdcům ubývaly síly. Ve sjezdech bylo obtížné udržet rovnováhu na uklouzaných kořenech a místo na motorce přijeli jezdci dolů vedle ní. O samotné obtížnosti svědčí, že z přihlášených 123 evropských jezdců dokončila nedělní soutěž pouze polovina.
Třetí pokračování v Polsku
Třetí podnik se odjel v polských Kielcích. Ani zde neproběhlo vše bez problémů. V pátek, s předáním motocyklů do uzavřeného parkoviště, se počasí rapidně zhoršilo. Ochladilo se z dvaceti stupňů na deset a začalo pršet. Nepřestalo ani v sobotu, což značně pokračování soutěže ztížilo.
Nizozemská akce přinesla český úspěch
Čtvrté pokračování se uskutečnilo na přelomu září a října v nizozemském Hellendoornu. Česká výprava tam mohla získat šest medailových pozic. Závěrečný podnik byl třídenní a zvláštností byl i úvod soutěže. Start prologu proběhl už ve čtvrtek. Jezdci po jednom absolvovali motokrosovou trati a čas z této rychlostní zkoušky se započítal do pátečního pokračování.
V pátek a sobotu jezdci absolvovali tři kola, tedy 220 km a 12 měřených rychlostních zkoušek. Název „rychlostní zkoušky“ opravdu pro tuto soutěž pasoval. Na nekonečně dlouhých rovinách po lesních cestách, pěšinách a poli se jezdilo až stokilometrovou rychlostí. Také počasí tentokrát přálo.
Týmová soutěž pro Čechy
Na závěrečném podniku byla vypsána i evropská soutěž týmů. A české družstvo ve složení Kryštof Kouble (Sherco 300 2t), Jaromír Romančík (Sherco 450 4t), Jiří Hádek (Sherco 300 2t) a Matyáš Chlum (Husqvarna 250 4t) si dojelo pro zlato.
Kouble bojoval i o titul absolutního mistra Evropy. Do Nizozemska přijel s tříbodovou ztrátou na vedoucího Itala Enrica Rinaldiho. Páteční soutěž byla od začátku až do konce napínavá a celodenní souboj vyústil v neprospěch českého jezdce, který skončil dvě a půl vteřiny na třetím místě a situace se pro něho nevyvíjela moc dobře. Rinaldi navýšil svůj náskok na osm bodů.
Před sobotním startem bylo jasné, že pokud nedojde k technické závadě, bodový náskok už bude průběžnému lídrovi na titul stačit. Po prvním kole ale začal italský jezdec ztrácet a propadal se v pořadí. Pokud by Kouble zvítězil a Rinaldi nedojel lépe než pátý, zvítězil by český reprezentant o jediný bod.
Koubleho báječný finiš
Do boje o celkové pořadí sobotní soutěže ještě vstoupil Fin Juupaluoma. V závěrečném kole na první rychlostní vložce zajel nejrychlejší čas a navýšil náskok na Koubleho o sedm vteřin. Zbývaly tři testy, ale nakonec to vyšlo! V cíli se radoval český jezdec a získal svůj první titul mistra Evropy v absolutním pořadí.
Nešlo ale o jediný letošní cenný kov. Spolu s vítězstvím v evropských družstvech se na nejvyšší stupínek postavili také Jaromír Romančík ve třídě Over 250 4t a junior Matyáš Chlum ve třídě Junior E1.