Jedním z nejzkušenějších účastníků afrického klání je Karel Loprais. Pilot Tatry se postavil na start již posedmnácté, dosud na Dakaru vyhrál kategorii kamionů šestkrát.
"Chaosem jako někdo bych to nenazval. Stále se jede dopředu a samozřejmě, že se musí řešit spousta věcí a problémů," řekl Loprais.
Těžké podmínky naopak vždy vítal. Čím náročnější totiž závod byl, tím stoupaly jeho šance na prvenství.
Kopřivnický kamion se s nimi totiž většinou zdárně vypořádal a navíc se při extrémních podmínkách smazávala výkonnostní převaha vozů Kamaz s DAF, do kterých usedají jeho hlavní soupeři.
"To, že je závod těžký a spousta jezdců nestačila dojet do cíle etapy a má problémy, to není chaos," doplnil rezolutně Loprais. Startovní pole však již opustil rekordní počet 202 startujících.
Z rozhodnutí pořadatelů zrušit dvě etapy v závěru minulého týdne neměl Loprais radost. Na soutěžící totiž čekalo téměř 800 měřených kilometrů v Mali a v Burkině Faso, kde český jezdec, jenž je v průběžném pořadí na pátém místě s odstupem více než dvou hodin za vedoucím Rusem Vladimirem Čaginem, mohl zaútočit.
"Nedá se s tím ale nic dělat. Pořadatelé se takhle rozhodli a musíme se s tím smířit. Závod však máme dobře rozjetý a na konci nám mohou tyto dvě etapy chybět," přiznal.
Loprais však rozhodně na vylepšení své pozice nerezignoval. Na čtvrtého Firdause Kabirova ztrácí pouze šest minut, od třetího místa Gerarduse de Rooye jej dělí deset minut.
"Auto zatím funguje. Opravovali jsme jen drobné věci a například dnes se věnujeme údržbě. Když to půjde, zaútočíme. Čeká nás ještě spousta etap a do Dakaru je daleko. Rozhodnuto ještě nic není," dodal odhodlaně Loprais.