Pedro Lamy a Gabriele Gardel

Pedro Lamy a Gabriele Gardel se radují z vítězství. | foto: Petr Gabriel

Lacko: Saleenu chybí spolehlivost!

Bahrajn - Neuvěřitelně vyrovnaný seriál MS vozů GT pokračoval na trati v Bahrajnu. Ač to byl předposlední díl seriálu, tak o tom, kdo bude celkovým vítězem, není jasno ani v náznaku. Kandidátů na prvenství totiž zůstává sedm. Okruh vůbec nesvědčil českým jezdcům. Jak Adama Lacko, tak Jan Vonka vyšli bodově naprázdno. Závod opustili předčasně kvůli technickým závadám. Hrdinou závodu se stal Pedro Lamy.

Zatím co vůz Saleen, se kterým startoval Adam Lacko, donutily ze závodu odstoupit obě dvě prasklé přední poloosy, Vonkovo porsche vyřadily z dalších bojů potíže se závěsem a poškození jednoho kola. Paradoxně se tak stalo ve stejném kole, kdy na trati zůstalo stát i porsche slovenského jezdce Konopky, který často tvoří společnou posádku právě s Janem Vonkou. 

Zvláště Lacko byl hodně zklamaný. "Je to docela problém, stejnou závadu měl vůz před necelými třemi měsíci během závodů FIA GT v Oscherslebenu, tam odešla jedna poloosa a tady dokonce obě. A v Číně zase selhala převodovka. Je vidět, že tento vůz asi není moc spolehlivý. Přesto se na další závod do Bahrainu velmi těším a věřím, že se nám konečně podaří závod dokončit někde v první desítce. Všechny testy i kvalifikace nasvědčují tomu, že by se to povést mělo," prohlásil Adam Lacko.

V závodě se vedení ujal vůz Aston Martin pilotovaný Bouchutem před Corvettou posádky Longin, Kumpen, Hezemans. Hvězdou závodu ale byl pozdější vítěz Pedro Lamy, který startoval s Ferrari 550 Maranello až z poslední řady. Ovšem hned po startu vyrazil k velkému útoku a postupně se probíjel startovním polem kupředu.

Pořadí na prvních třech místech se dlouho neměnilo, a tak se pozornost soustředila právě na ferrari se startovním číslem 11, kde již Lamyho vystřídal spolujezdec Gardel. Jeho tempo neochabovalo, a tak se po první hodině závodu pohyboval již na sedmé pozici. První zastávky v boxech přinesly na chvíli změnu ve vedoucí skupině, když se do čela před Aston Martin ruského týmu dostal vůz Corvette pilotovaný Hezemansem.

Po několika minutách se však Ortelli, který mezitím řízení Aston Martinu převzal, na vedoucí pozici znovu vrátil. Ve 40. kole se na třetí pozici propracoval Bartels s maserati týmu Vidaphone a odsunul tak za sebe doposud třetího Wendlingera. Pořadí si pak vedoucí čtveřice udržovala bez výraznější změny až do 75. kola.

Mezitím pokračoval ve stíhací jízdě Lamy, který pravidelně zajížděl nejrychlejší kola a nezadržitelně postupoval dopředu. Pronikl až těsně za vedoucí čtveřici. V 76. kole úspěšně zaútočil na čtvrtou příčku a současně Scheider na Maseratti předstihl Kumpena s Corvettou, čímž se posunul na druhou pozici, hned za vedoucího Bouchuta na Aston Martinu. Tomu však  jen o pár kol později zkřížila plány technická závada a odstoupil.

Do čela díky tomu postoupil Scheider s maseratti týmu Vitaphone sledovaný Kumpenem na corvette a nyní již třetím Lamym. Ten se však se svým postavením nespokojil a v 81. kole pokořil i Kumpena. Do cíle zbývalo jen sedm kol a červené Ferrari doslova zvedalo diváky ze sedadel. Lamyho finiš byl úžasný,  během pár kol dostihl vedoucí Schneiderovo Maseratti a v předposledním kole úspěšně zaútočil i na tohoto soupeře.

V cíli za výkon sklízel bouřlivé ovace. Nadšením nešetřil ani jeho spolujezdec Gabriele Gardel. "Musím moc poděkovat Pedrovi za jeho báječnou jízdu v závěru a týmu, který neudělal žádnou chybu. Jsem pyšný na to že mohu být v tomto týmu. To je již druhý rok po sobě co jsem vyhrál na tomto okruhu. Přišli jsme sem bojovat o titul a nyní jsem jediný bod za vedoucími jezdci. Všechno je ještě otevřené až posledního závodu. Moc mě mrzí, že nemohu tento moment sdílet s Pedrem," prohlásil Gardel. 

Účastníky čeká poslední závod v Bahrajnu o nastávajícím víkendu. Zde se s konečnou platností rozhodne, kdo získá letošní titul. Hrdina předposledního závodu Lamy však již šanci nemá. Připravily jej o ní starty v továrním týmu Aston Martin. Ten totiž startoval v závodech seriálu FIA GT bez nároku na mistrovské body, a tak se Lamyho vítězství s jejich vozem na okruhu v Silverstone paradoxně proměnilo v nevýhodu. Ta jej připravila o šanci bojovat společně s Gardelem o mistrovský titul.  

Výsledky závodu v Bahrajnu:
1. Lamy, Gardel (Ferrari 550 Maranello), 2. Bartels, Scheider (Maserati MC12), 3. Longin, Kumpen, Hezemans (Corvette C5R), 4. Bertolini, Wendlinger (Maserati MC12), 5. Babini, Biagi (Maserati MC12), 6. Deletraz, Piccini, Lemeret (Ferrari 575 Maranello GTC).

Průběžné hodnocení jezdců - GT1:
1. Wendlinger 71 bod, 2. Bertolini 71, 3. Scheider 70, 4. Bartels 70, 5. Gardel 70, 6. Biagi 63, 7. Babini 63.

Průběžné hodnocení jezdců GT2:
1. Lieb 92 body, 2. Rockenfeller 92, 3. Collard 74, 4. Sugden 74, 5. Moccia 49, 6. Ch. Ried 44, 7. G. Ried 44, ... 8. Vonka (ČR) 27.5, 25. Válek (ČR) 8, 36. Venc (ČR) 5.

Průběžné hodnocení značek GT1:
1. Maserati 227, 2. Ferrari 116, 3. Corvette 54, 4. Saleen 13.

Průběžné hodnocení značek GT2:
1. Porsche 299, 2. Ferrari 30, 3. Spyker 12, 4. TVR 11.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž