Nejprve havaroval a když se do soutěže vrátil, zradila ho elektronika.
Vylepšení osobního maxima načasoval Kresta ideálně. Ford na Korsice slavil sté nasazení vozu Ford Focus WRC v mistrovství světa, jubileum vyšlo parádně. Spolu s druhým Tonim Gardemeistrem dosáhli nejlepšího výsledku v sezoně.
„Oba jeli skvěle,“ pochvaloval si šéf týmu Ford Malcolm Wilson. „Jsem nadšený z Romanova výkonu. Perfektně zvládl jízdu pod tlakem,“ dodal.
Kresta, který s návratem navigátora Jana Tománka získal potřebnou jistotu, v páté místo nedoufal. Ale s náročnou tratí se vypořádal skvěle. Nerozhodily ho dlouhé rychlostní zkoušky ani čtyři defekty. „Z dlouhých erzet jsem měl obavy, ale šly mi lépe než kratší,“ pochvaloval si.
„Jsou lepší než krátké. Není to jenom o tom odstartovat a jet. Je to o systému, rytmu, výdrži pneumatik,“ dodal pilot, který má před víkendovou Katalánskou rallye jen jednu starost. Musí si vyprat upocenou kombinézu.
Valoušek by na korsickou anabázi nejradši rychle zapomněl. Trable začaly už ve čtvrtek, na zkušební rychlostní zkoušce havaroval. Mechanici dali auto dohromady, otrokovický pilot držel po první etapě vynikající šesté místo v hodnocení juniorského šampionátu. Jenže hned na úvodním testu druhého dne skončil.
Narazil do patníku, poškozený vůz Suzuki Ignis S1600 nebyl schopný další jízdy.
“Byla to hloupá chyba v pomalé zatáčce,“ litoval Valoušek.
Díky systému Superally se do soutěže vrátil, ale v polovině poslední etapy odstoupil. Na vině byla porucha elektroniky. „Celá sezona je začarovaná. Buď udělám chybu já, nebo mě vytrestá auto,“ kroutí hlavou syn slavného jezdce.
Valoušek mladší mohl být spokojený alespoň s tím, že spolupráce novým spolujezdcem fungovala na jedničku. Tradičního navigátora Pierangela Scalvini, který nemohl závodit z rodinných důvodů, dočasně nahradil Petr Starý.
„Rychle jsme se sžili,“ pochvaloval si Valoušek. „Jenže nás mrzí, že tak krásnou a náročnou soutěž jsme nedokončili,“ posteskl si Starý.