Závod se uskuteční na konci druhého únorového týdne, jde o jediný podnik, kde mohou jezdci pneumatiky s hroty využít.
„Na to jsem opravdu zvědavý, protože to asi bude úplně něco jiného,“ připouští český jezdec, který se v závodě mistrovství světa představí v této sezoně poprvé.
Úřadující domácí šampion sice figuruje na listině jezdců týmů Škoda Motorsport, ale stejně jako na nedávné Jänner rallye, úvodním podniku mezinárodního mistrovství republiky, pojede i ve Švédsku s produkčním vozem Mitsubishi Lancer, ke kterému se v této sezoně vrací po dvou dvou sezonách převážně strávených s vozy Škoda specifikace WRC.
„Jde o nezvyk. Vozy WRC mají jiné vybavení a na jízdních vlastnostech to je znát. Dá se říci, že se lépe chovají v krizových situacích, třeba když je třeba rychle brzdit,“ popisuje Kopecký.
Ten se více než týden před startem Švédské rallye už vydal na sever. Koncem týdne ho totiž ve Finsku čekají testovací jízdy, na kterých by si měl zvyknout na pneumatiky opatřené hřeby.
„Bude to pro nás důležité seznámení, výhodou bude, že u těchto testů bude také Fin Paasonnen, tovární jezdec škodovky,“ poznamenal Kopecký.
Ať už ve Finsku získá zkušenost jakoukoliv, taktiku pro Švédskou rallye to prý příliš nezmění. „Vedle hrotů jedem také poznat trati, nebudeme se za každou cenu honit za výsledkem,“ předsevzal si.