Marek Spáčil, šéf Czech Dakar Teamu

Marek Spáčil, šéf Czech Dakar Teamu | foto: Czech Dakar Team

Kamazy už nám neujíždějí, těší zraněného tatrováckého šéfa Spáčila

  • 0
Z posledního testování v Tunisku si olomoucký Czech Dakar Team přivezl pozitivní zjištění před blížícím se vrcholem sezony. Jejich kamion řízený Martinem Kolomým vyhrál celou rally El Chott a šéfmanažer i pilot stáje Marek Spáčil vzhlíží k blížícímu se Dakaru s velkými ambicemi.

Sám se však na vrcholu sezony za volant závodního kamionu neposadí. "Stále nemám v pořádku koleno, které jsem si přivezl naštípnuté ze Silk Way Rally v Rusku," vysvětluje olomoucký pilot.

Tuniský El Chott měl být posledním testem před blížícím se Dakarem. Jak jste spokojený s jeho výsledkem?
Hlavní účel bylo vyzkoušet, jestli bude Martin Kolomý po operaci rozdrceného obratle z loňského Dakaru schopen závodit. Ukázalo se, že dobře fungují nejen jeho záda, ale i technika a auto. Martin vyhrál čtyři etapy a dojel jako první nejenom v kamionech, ve kterých nebyla silná konkurence, ale i v autech. Takže jsem moc spokojený.

Proč jste se sám neobjevil za volantem?
Jednak jsem potřeboval dořešit spoustu týmových záležitostí a také jsem si pořád nedal dohromady koleno, které jsem si přivezl naštípnuté ze Silk Way Rally v Rusku. Stále není v pořádku a koncem roku zřejmě budu muset na operaci.

Znamená to, že se neobjevíte na letošním Dakaru?
Vzhledem k těmto zdravotním okolnostem nepojedu v závodním autě, ale jako šéfmanažer týmu v press caru. Budu se starat o kluky a zároveň psát články, fotit a zabezpečovat celý tým. Za náš tým tedy pojede jen jedno naše závodní auto, asistenční kamion, press car a na motorce Honza Veselý.

Nebude to s vámi cukat?
Se mnou to cuká celou dobu. Opravdu mě štve, že je nejedu, ale bohužel člověk musí jednat i rozumem, nejenom srdcem. Samozřejmě bych do auta hned skočil, ale vím, že bych Dakar s nohou nevydržel. Je to natolik náročný závod, že na něj nelze jet nepřipravený. Vím, že v doprovodném voze to zvládnu a rozum nic jiného nedovolí, takže si Dakar zmapuju i z druhé strany.

Bude to pro vás i příprava na následující ročník?
Jistě, druhé auto máme skoro nachystané. Udělá se na něm jen pár úprav a příští rok bych chtěl absolvovat více závodů. Uvidíme, co se kromě Silk Way a Tuniska objeví. Ale chci se pořádně připravit na další ročník Dakaru.

Jaké ambice si do Jižní Ameriky váš tým letos poveze?
Honza Veselý je člověk, který si to jde užít. Bude závodit naplno, bude se chtít dostat na co nejlepší pozice a překonat loňský výsledek (62. místo - pozn. red.). Pojede hlavně srdcem a priorita je pro něj dojet. Co se týká Martina Kolomého, byl bych rád, kdyby byl v první pětce kamionů. Má na to jako řidič a má na to i auto, což jsme si ověřili v Rusku i v Tunisku.

Proti sobě ale bude mít více než sedmdesát soupeřů.
Když jsme neměli problémy s navigací, byli jsme se na Silk Way schopni držet i kamazů, což dříve nešlo, protože nám ujížděly. Dnes jsme srovnatelní, navíc i kamaz má novou posádku, mladé nevyježděné kluky, kteří nemají zkušenosti. Ale konkurence narostla i z druhé strany, hodně aut pojede s De Rooy a také hodně Holanďanů s Ginafem. Ale Martinovi věřím,má na to atakovat pětku. Priorita však je, aby dojel v pořádku a zdravý.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž