Lukáš Pešek

Lukáš Pešek - Lukáš Pešek při kvalifikaci. | foto: ČTK

Jsem pořád českou jedničkou, říká motocyklista Pešek

  • 1
Na hlavě má teď Lukáš Pešek punkerské číro. "To proto, abych na sebe nějak upozornil, když nejde o výsledky,“ říká. Sám ví, že to zatím není ono. V sedmi letošních závodech mistrovství světa silničních motocyklů získal jen tři desátá místa.

Zbytek nedojel. I to je daň za přestup do vyšší třídy. "Ale věřím, že se brzy dostanu do desítky a už tam nebude ta jednička na začátku.“

Třeba už příští víkend v Anglii?
(úsměv) Tam se jedu zúčastnit, nikdy mi to tam moc nešlo. V týmu už si ze mě dělali srandu, jestli nechci zůstat doma, že by to vyšlo levněji. Ale teď vážně: doufám, že se mi to tam konečně podaří prolomit.

Loni jste ve stopětadvacítkách jezdil o stupně vítězů, teď sbíráte desátá místa. Proč?
Je to velká změna, ve dvěstěpadesátkách se jezdí úplně jinak. Potřebuju se to naučit, a tak letos na body nejedu. Samozřejmě spokojený nemohu být nikdy, ale myslím si, že to nemá špatný průběh. Vím, že´"kdyby" neexistuje, ale bylo tam pár závodů, kdy jsem byl na bodech a nedojel. Mohl jsem jich pár urvat a být někde jinde.

Takhle je před vámi i Karel Abraham. Nemrzí vás, že už nejste v šampionátu českou jedničkou?
Myslím si, že lidi, kteří tomu rozumí, tak mě za jedničku považují stále. Určitě mi ale nejde o tohle. Mě zajímá svět. Navíc ještě není konec sezony.

Hodně blízko výtečnému výsledku jste byl v italském Mugellu. Tam jste se kvalifikoval na pátém místě, v závodě ale spadl. Štvalo to hodně?
Kdepak! Vždycky je lepší jezdit deset kol mezi prvními pěti, než se trápit celý závod na dvanáctém místě. Mugello mi sedlo a ukázalo, že na tom nejsem špatně. I když se mi nepovedl start a já se propadl na třináctou příčku, během jednoho kola jsem předjel osm lidí. Bylo to jak ve stopětadvacítkách, dělal jsem si, co jsem chtěl. A užíval si to.

Přesto Mugello bylo výjimkou, v kvalifikaci zatím tak silný nejste.
Momentálně v ní nejsem schopný zajet rychlá kola sám, potřebuju druhého jezdce, který mě tahá a motivuje. Až budu mít naprostou jistotu na motorce, pojedu sám a nebudu se starat o ostatní, tak to bude dobré.

Je to třeba i tím, že máte k dispozici oproti většině jezdců jen jednu motorku?
 Je to nevýhoda. Ti, kteří mají dvě motorky, tak od prvního kola kvalifikace jezdí na 110 procent. A když upadnou, tak přesednou na druhou motorku. Já musím ze začátku jezdit v klidu, abych na konec byl ready Protože když spadnu, tak prosedím půlku kvalifikace v boxech. Jako teď v Barceloně.

Tam vás postihla ještě jedna zvláštní věc – měl jste potíže se vejít do kombinézy.
V rámci tréninku hodně posiluju a nějak moc jsem přibral na objemu (úsměv). Když jsem jezdil, tak se mi úplně odkrvovala ruka, proto jsme museli kombinézu rozpárat, abych se do ní vešel. Ale teď už to bude v pořádku. Dostanu novou.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž