Je to splnění snu, říká Kašpárek o výměně vozu

Olomouc - Pocity podobné tomu, když majitel trabantu poprvé usedl do favorita. Tak hodnotil šternberský jezdec Milan Kašpárek své první dojmy z nového mazlíčka, s nímž by letos rád útočil na titul mistra Evropy. Audi TT-R DTM. Červeno-stříbrný závodní speciál s maximální rychlostí přes 300 km/h a výkonem zhruba 550 koní.

"Dalo by se říct, že je to splnění mého snu," přiznal Kašpárek, zakladatel šternberské stáje Ecce Homo Racing Team, který do loňska jezdil se závodní fabií.

Jaké budou letošní ambice týmu?
Rozhodně auto pokaždé dovést v pořádku do cíle. (usměje se) A chceme se pokusit o příčky nejvyšší, což je u nás titul mistra republiky. Pojedeme také Evropský pohár E1, kde jsme loni byli čtvrtí a letos si chceme polepšit.

Kdy si poprvé zazávodíte?
První víkend v květnu na mezinárodním mistrovství republiky v závodech do vrchu v Náměšti nad Oslavou.

Bude to nejsilnější auto v českém šampionátu?
V závodech do vrchu to u nás bude jediné auto verze DTM. Srovnatelných jich tam je ale víc, hlavně mitsubishi a BMW.

Máte cestovní vůz. Vyzkoušíte tak i závody na okruhu?
Když všechno půjde dobře, tak bychom chtěli jet na závěr sezony i prestižní šestihodinový závod Epilog na brněnském okruhu.

Kde vůbec trénujete?
U nás momentálně nikde, protože brněnský i mostecký okruh zrovna prochází rekonstrukcí povrchů. Proto v úterý odjíždíme do Maďarska na Euroring. Ještě nemáme auto úplně doladěné, hlavně jeho podvozek a kontrolu trakce, na tom musíme zapracovat.

A co u vás ve Šternberku na trati slavné Ecce Homo?
Dokážeme si tam zavřít zhruba tříkilometrovou část od starého startu po Lipinský oblouk. I tam jej budeme testovat, třeba zrovna příští týden po návratu z Maďarska.

První trénink na okruhu v Německu už máte za sebou a bylo to kvůli prudkému dešti dost divoké, že? (Kašpárek ve vysoké rychlosti opustil trať, skončil ale jen v široké bezpečnostní zóně a vůz vůbec neutrpěl.)
Prakticky jsem se nedostal do nějakého tempa. A ta příhoda se stala kvůli tomu, že jsme nastavovali trakci i ABS a nebylo to optimální. V zatáčce se mi zablokovala kola a auto se tak roztočilo.

Říkáte, že ještě potřebujete auto přesně nastavit. Využijete teda blížící se první závody spíš k testování?
To je trošku otázka na tělo. Klukům z týmu i manažerovi jsem říkal, ať letos nečekají úplně bezchybné výsledky. Ale pokud se nám auto podaří nastavit podle představ, tak třeba při domácím závodě Ecce Homo ve Šternberku by už nějaký úspěch mohl přijít. Tato trať je pro naše auto jak dělaná.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž