Jan Kopecký zůstává i pro příští rok věrný Škodě.

Jan Kopecký zůstává i pro příští rok věrný Škodě. | foto: Škoda Motorsport

Spolupráce pokračuje. Po titulu mistra světa zůstává Kopecký u Škody

  • 3
Letos se stal mistrem světa v kategorii WRC2. A i v příštím roce se bude moci automobilový jezdec Jan Kopecký spolehnout na tovární tým Škoda Motorsport. Závodní program šestatřicetiletého pilota bude oficiálně oznámen až v příštích týdnech, podle všeho by ale měl opět startovat v domácím šampionátu i ve vybraných závodech ve světě.

„Smlouva podepsaná není, ale jsme domluveni,“ řekl Kopecký ČTK a Právu v Mladé Boleslavi, kde tým slavnostně otevřel prostory nového zázemí. „Jak bude konkrétně příští rok vypadat, teď řešíme. Samozřejmě, že mě zajímají závody v mistrovství světa. Bavit se budeme i o republice. Jestli ale pojedeme všechny závody a budeme usilovat o titul, to se teď ladí,“ uvedl Kopecký, který letos domácí šampionát ovládl pošesté a počtvrté v řadě.

Rodák z Opočna je členem továrního týmu od roku 2008 a i nadále chce závodit hlavně ve světovém seriálu. 

„Kdybychom sehnali peníze a mohli jet více závodů se soukromým týmem se škodovkou, byl bych jedině pro,“ řekl Kopecký.

Životní sezonu bude Kopecký pořádně slavit až o Vánocích. „Letos je konec roku opravdu časově náročný, jedna akce střídá druhou. Navíc jsme minulý týden byli na testování na Korsice,“ řekl.

Malé oslavy ale absolvoval už na konci října po Katalánské rallye, před kterou definitivně získal světový titul. Jednu z nich mu připravila přítelkyně, která tajně sezvala všechny jeho kamarády. 

„Moc se mi tam nechtělo, protože to měla být akce jejích kolegů z práce a já jsem přiletěl pozdě v noci. Až tam jsem zjistil, že tam jsou kamarádi a naši nejlepší fanoušci. Bylo to velké a milé překvapení,“ přiznal.

Jan Kopecký ve vozu Škoda Motorsport.

Rok 2019 bude pro Kopeckého i jeho týmového kolegu Kalleho Rovanperäho z Finska specifický v tom, že Škoda plánuje v průběhu roku nasadit novou evoluci speciálu Fabia R5.

„Na žádném testu jsem neseděl v novém i starém autě, takže se to těžko porovnává. Mohu jen spoléhat na své zkušenosti a pocity. Řekl bych, že je stoprocentně lepší, ale o kolik, to nedokážu říct. Nemůžeme ale čekat razantní zlepšení, protože už tohle auto je na limitech, na které můžeme v rámci pravidel skupiny R5 dosáhnout,“ uvedl Kopecký.

Inženýři nyní ladí detaily. „Ve finále to pak může udělat pár vteřin k dobru na konci závodu. A ty pak mohou rozhodnout, zda je člověk první nebo druhý. Teď už je to ale mravenčí práce,“ dodal Kopecký.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž