Autokrosař Ondřej Musil bude bojovat o titul evropského šampiona. Ilustrační snímek.

Autokrosař Ondřej Musil bude bojovat o titul evropského šampiona. Ilustrační snímek. | foto: Petr Janeček, MAFRA

Francouzi podvádějí s kontrolou trakce, tvrdí autokrosař Musil

  • 0
Před dvěma lety vyhrál autokrosař Ondřej Musil titul mistra Evropy v kategorii Buggy 1600. Šanci má i letos, před posledním závodem, který se jede o víkendu v italském Maggiore, ztrácí na vedoucího Lucemburčana Johna Lagodnyho čtyři body.

"Většinou je to tak, že kdo vede před posledním závodem, bere i titul," tuší závodník z Velkého Týnce.

Více než bodovou ztrátou ho ale soupeři štvou nefér praktikami.

"Francouzi jezdí s kontrolou trakce, což je zakázané. Vím to, protože jsem sehnal člověka, který jim to dělal," prozradil Ondřej Musil.

Ve francouzském Saint Igny jste plánoval útok na vedoucího Johna Lagodnyho. Proč to nevyšlo?
Po přerovském závodě jsme předělávali pomalu polovinu auta. Do Francie jsme vyrazili ve čtvrtek večer, ale po cestě nám na autobusu dvakrát odešlo naftové čerpadlo a nakonec se dvě stě kilometrů před cílem zastavil definitivně a pořadatelé pro nás museli poslat odtahovku. Dvě noci jsme nespali, navíc to, co jsme na autě změnili, se neukázalo jako dobrá varianta, takže jsme vše předělávali zpět. Při tom všem byla druhá řada pro finále ještě super.

Nakonec z toho ale bylo jen osmé místo.
V první zatáčce jsem byl pod Johnem Lagodnym a nad ním jel ještě Florent Tafani. Když se vracel, bouchl do Johna a schytali jsme to oba. Bylo to nešťastné završení nešťastného víkendu. Trvalo, než jsme se vytočili a pak už jsem nikoho nedohnal a dokroužil osmý.

O stupně vítězů jste přišel podruhé v řadě, při sedmém dílu ME v Přerově jste byl čtvrtý. Už jste přišel na to, proč vám trojice Francouzů tak ujížděla?
Spekulujeme nad tím delší dobu a máme to už oficiálně potvrzené zNěmecka: jak Francouzi, tak, obávám se, že ve Francii už i John Lagodny, jezdí s kontrolou trakce, což je zakázané. Vím to, protože jsem sehnal člověka, který jim to dělal, a potvrdil mi to. Proto jsem byl v Přerově čtvrtý.

To je závažné obvinění.
Jak Francouzům, tak Johnu Lagodnymu připravuje auta konstruktér John Peters. Kontroly trakce pro auta bratrů Anacletů dělali v Německu. U Johna Lagodnyho to nevím jistě, ale nepředpokládám, že je pozadu. Když vidím, jak je s Francouzi zajedno, tak nevěřím, že kdyby tam kontrolu trakce měli a on ne, tak mu to nebude vadit.

Jak se chová bugina s kontrolou trakce?
Jednoduše auto nehrabe, jede dopředu a drží čistou stopu. Jsou to pak už spíše okruhové závody. Na uklouzaném povrchu jsem pak jen na koukání a mám sto chutí vrátit řidičák. Můžu na rovinu říct, že mi to ubírá chuť a už to pro mě nejsou závody. Francouzi začali takto dominovat v posledních čtyřech závodech. A jestli teď John zajížděl v tréninku ještě lepší časy než oni, tak má kontrolu trakce namontovanou také.

Co s tím uděláte?
Uvidím, jak dopadne poslední závod v Itálii. Můžu podat protest, ale dá se to strašně špatně dokázat. Na místě nejsou schopni nic zjistit. Musí přijet jejich motorář a vymontovat jednotku, která se pak posílá bůhvíkam. A to stojí dost peněz.

V sobotu vás čeká poslední díl ME v italském Maggiore. Jaký je váš ideální scénář k titulu?
John musí být čtyři body za mnou. Takže musím vyhrát a John Lagondy musí být nejlépe třetí. Navíc dva body mám za sebou Thomase Anacleta, takže to bude boj.

Může se to povést?
Snad když to bude hodně klouzat. Jestli bude krásné počasí, tak tomu moc nevěřím. Trať je technická, ale jestli tam kontrola trakce bude fungovat jako všude jinde, tak můžu dělat co chci, ale stejně na ně mít nebudu.

Vypadáte hodně rozzlobeně.
Francouzi totiž mají v národním šampionátu kontrolu trakce povolenou, takže proč by s ní nejeli i u nás? Jenže na těch několika závodech s uklouzanými tratěmi je to strašně vidět. Mně to ubírá chuť do závodění, když vidím, že auto máme lepší než minulý rok a Francouzi si se mnou hrají, ujíždějí mi a dokážou mě objet. Buď jsou tedy lepší... Ale ne! Vím, že tam tu kontrolu trakce mají!

Hádám, že vaše vztahy teď nebudou nejlepší.
Vzkázal jsem jim po jednom klukovi, že to vím, a když to bude nutné, budu to řešit. Oni samozřejmě tvrdí, že nic takového nemají a nedivím se jim, že se nechtějí přiznat. Možná jsme prostě zaspali dobu. Ale dělám sport tak, jak chci, a ne, abych vyhrával podvodem. Jestli je to těší, to netuším.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž